Gå til innhold

VGP sendelse stoppet i tollen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synes det kunne vert på 2000 uansett jeg, da kunne jeg fint kjøpt guitar hero uten bekymringer. (Med band kit ja)

Men, bestilte spill å det ble shippet på torsdag, hvor tidlig kan det være her? Og hva er den seneste dagen dere tror? HVIS det skulle blitt stoppet i tollen, hvor fort ville jeg fått beskjed?

Endret av Jimmarn
alt blir merket som gift eller replacement og følger aldri med kvittering

Det var godt å få bekreftet, begynte å lure på om jeg var doomed som tok det forgitt... Men da er det håp alikevel :)

Noen som kunne tenke seg å prøve å svare på spørsmålet mitt tidligere eller?

Har kjøpt en del spill fra vgp, og det har gått fra 4-10 dager før spillet var i hus. Saints Row 2 var siste spillet jeg fikk og det tok 9 dager. Har ikke fått noen stoppet i tollen, men er litt bekymret for at Fallout 3, som ble shipped onsdag, blir mitt første "møte" med tollUvesenet!

alt blir merket som gift eller replacement og følger aldri med kvittering

Det var godt å få bekreftet, begynte å lure på om jeg var doomed som tok det forgitt... Men da er det håp alikevel :)

Noen som kunne tenke seg å prøve å svare på spørsmålet mitt tidligere eller?

Har kjøpt en del spill fra vgp, og det har gått fra 4-10 dager før spillet var i hus. Saints Row 2 var siste spillet jeg fikk og det tok 9 dager. Har ikke fått noen stoppet i tollen, men er litt bekymret for at Fallout 3, som ble shipped onsdag, blir mitt første "møte" med tollUvesenet!

Uff, håper mitt går fint gjennom, siden det er første gang å greier. Håper det er her på mandag :)

Dem burde legge ved en fake kvittering som sier at det kostet $20

Men, bestilte spill å det ble shippet på torsdag, hvor tidlig kan det være her? Og hva er den seneste dagen dere tror? HVIS det skulle blitt stoppet i tollen, hvor fort ville jeg fått beskjed?

Mitt Rock Band 2 ble sendt en fredag. Det kom inn på lageret til Posten 9 dager senere. Dagen etter det igjen fikk jeg fortollingsbrevet fra Posten. Etter det tok det dem ca et døgn å fortolle og enda 2 dager til å sende det til meg.

3 dager på å gjøre en pris*1.24 på kalkulatoren og frakte skiten 100km med en postbil som kjører uansett.. OG DET SKAL POSTEN HA 99 SPENN FOR!? Som jeg har sagt før, moms er greit nok. Men fortollingsgebyret er så idiotisk at jeg blir regelrett sint. Ikke kommer man unna det heller - fortoller Posten for deg, er det 99kr i fortollingspris. Fortoller du selv på lokalt tollkontor, er det 99kr i "tollagerkostnad" (sitat brevet). 99 spenn for å lagre en bobleplastkonvolutt i et døgn.. har registrert meg for fortolling over nett nå, finne ut om det funker bedre neste gang.

For ordens skyld kan det se ut til at det er Posten som er problemet hva gebyret angår. Derfor er jeg optimist mtp fortolling over nett på toll.no - noen som har erfaring med det?

Endret av Papirpose

Ingen erfaring, men ser gjerne at det postes informasjon om hvordan en går frem og hva man kan vinne på det.

Angående VGP shippe med fake kvittering, det er selvsagt greit nok for meg, men da kan de bli tatt for dokumentforfalskning, og må kanksje close ned butikken?

En kan alltids sende sin egen kvittering til tollerne med den eksakte verdien, og photoshop er ikke vanskelig i det hele tatt. Men dokumentforfalskning er farlige greier ass.

Ingen erfaring, men ser gjerne at det postes informasjon om hvordan en går frem og hva man kan vinne på det.

Angående VGP shippe med fake kvittering, det er selvsagt greit nok for meg, men da kan de bli tatt for dokumentforfalskning, og må kanksje close ned butikken?

En kan alltids sende sin egen kvittering til tollerne med den eksakte verdien, og photoshop er ikke vanskelig i det hele tatt. Men dokumentforfalskning er farlige greier ass.

Sant det, det ville jeg aldrig tatt sjansen på selv. Men jeg håper jeg sklir gjenom.

Spillet mitt ble stoppet i posten. Jeg hadde slettet ordrebekreftelsemailen fra vgp, så jeg bad om kvittering. Det fikk jeg heldigvis raskt via kundeservicen til vgp. Håper tollen sender spillet raskt videre også. VGP satte kvitteringen på 20$ uten at jeg bad om det.

Nice.. da kan du jo i teorien si at du ikke så på kvitteringen, og bare gikk ut fra at den var korrekt samt sendte den videre.

Spillet mitt ble stoppet i posten. Jeg hadde slettet ordrebekreftelsemailen fra vgp, så jeg bad om kvittering. Det fikk jeg heldigvis raskt via kundeservicen til vgp. Håper tollen sender spillet raskt videre også. VGP satte kvitteringen på 20$ uten at jeg bad om det.

Nå er det nok ikke så store sjanser for dette, men man bør være klar over at selv om VGP gjør dette, er det du som blir tatt for å oppgi falsk informasjon til tollvesenet. Jeg vet ikke strafferamme for slikt jeg, men tviler på det er noe å annbefale.

jeg ville personlig aldri møtt opp hos tollvesenet med papirer som var ukorrekte, da man aldri vet hva de vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...