Gå til innhold

Warhammer Online: Andre som er sykt.... imponert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mitt første defend the keep allerede på lv 14 i open RvR, er et av høydepunktene jeg har opplevd i et MMO så langt. Startet ved en tilfeldighet kl. 23.00 og endte ikke før 03.00. Når jeg tenker åp lyden av rambukken til destruction som hamrer på døren til keepet, kiler det fortsatt litt i magen.

Akkurat det jeg mener! Er så sykt artig hvordan de har fått til det der. Og du skal se keepsa etterhvert!! Jeg har bare vært med på siegs i T1 og T2, men jeg har begynt å queste og romle litt rundt i T3 sonene, og DÆVEN for noen keeps det blir etterhvert!! Var og spana ut greenskin keepet i Badlands.. jeg BØNNFALER order på Sea of Dreams : ta over det!! Er en ekstra forsvarsring rundt hele keepet, så du må slåss deg igjennom 2 dører for å komme inn.. og det er seff. 1 million steder å plasere siegeweapons. OM det blir en fight der, kommer det til å bli en bra en!! En for historiebøkene og barnebarna =)

 

Tør nesten ikke tenke på hvordan det blir i T4, og etterhvert hovedstadene. Kommer til å drite på meg av rein lykke når den tid kommer.

 

sånn bare for å si det..det er dette AOC SKULLE vært fra starten av!, men som det er så er det WAR som har det fantastiske gameplayet istedet! :D;) og kan ikke klage på det :) :)

Hæ ? Age of Conan har 100x bedre gameplay enn dette. Det er jo i sanntid imotsetning til auto targeting som det er i WAR. Er jo også delay på nesten 1 sekund fra noe skjer også. Alt er jo kalkulert utifra stats.

 

Greitnok WAR har bedre innhold ja, men gameplaymessig så vinner Age of Conan med stor margin.

Lenke til kommentar
Mitt første defend the keep allerede på lv 14 i open RvR, er et av høydepunktene jeg har opplevd i et MMO så langt. Startet ved en tilfeldighet kl. 23.00 og endte ikke før 03.00. Når jeg tenker åp lyden av rambukken til destruction som hamrer på døren til keepet, kiler det fortsatt litt i magen.

Akkurat det jeg mener! Er så sykt artig hvordan de har fått til det der. Og du skal se keepsa etterhvert!! Jeg har bare vært med på siegs i T1 og T2, men jeg har begynt å queste og romle litt rundt i T3 sonene, og DÆVEN for noen keeps det blir etterhvert!! Var og spana ut greenskin keepet i Badlands.. jeg BØNNFALER order på Sea of Dreams : ta over det!! Er en ekstra forsvarsring rundt hele keepet, så du må slåss deg igjennom 2 dører for å komme inn.. og det er seff. 1 million steder å plasere siegeweapons. OM det blir en fight der, kommer det til å bli en bra en!! En for historiebøkene og barnebarna =)

 

Tør nesten ikke tenke på hvordan det blir i T4, og etterhvert hovedstadene. Kommer til å drite på meg av rein lykke når den tid kommer.

 

sånn bare for å si det..det er dette AOC SKULLE vært fra starten av!, men som det er så er det WAR som har det fantastiske gameplayet istedet! :D;) og kan ikke klage på det :) :)

Hæ ? Age of Conan har 100x bedre gameplay enn dette. Det er jo i sanntid imotsetning til auto targeting som det er i WAR. Er jo også delay på nesten 1 sekund fra noe skjer også. Alt er jo kalkulert utifra stats.

 

Greitnok WAR har bedre innhold ja, men gameplaymessig så vinner Age of Conan med stor margin.

 

jau skal ikke gå inn på den diskusjon altfor mye, sier bare at hadde aoc hatt innholdet som er i war med tanke på hvordan pvp og pve er mikset inn i hverandre og skikkelig items ikke minst! og for ikke snakke om PQ så hadde aoc vært en vinner..menmen..cya in war :D

Endret av deca_23
Lenke til kommentar

Hør her folkens, det blir helt idiotisk å trekke frem AOC som noe annet en tidenes største flopp... Dersom AOC hadde noe å bidra med hadde ikke aksjene deres vært nede i en femmer, og 80% av folka som prøvde AOC hadde ikke gått tilbake til WoW, WAR eller andre MMOer. Men det gjør de, og sånn er en saken. AOC floppa noe helt sykt, WAR derimot ser ut som om det kan bli en gedigen suksess, og tiper det bare kommer mer og mer folk fremover pga. good publisitet fra oss spillere kontra media.

Lenke til kommentar
Er jo samme opplegget ? Bedre PvP her og mer voksent men uansett. Trykker 1, du slår, kanskje bommer, fiende slår tilbake, du trykker 1 igjen. Venter på timeren går til 0 og trykker neste angrep, repeter til fiende er død.

 

Er ikke dette ekstremt kjedelig ? Age of Conan er det mer bevegelse og du må fysisk treffe motstanderen med våpenet. Altså du er mer fysisk involvert i kampene.

WAR ble for meg altfor barnslig og blir samme opplegget som WoW at den sterkeste i spillet blir den uten jobb/skole som kan sitte og grinde beste utstyret. Bra reaksjonsevne og presisjon ? Hah ! Hjelper ikke, her er det stats all the way.

Sikkert enkelte som digger slike spill men jeg .... blæh !

 

Artig å lese hva bittre fanboys kan gulpe opp etter at Age of Conan failet. Jeg testet en caster klasse i AoC jeg! Der var det ikke noe revolusjonerende combat system. Bare å trykke på en spell for å bruke den, for å så vente på en evt. cooldown før jeg kunne bruke den igjen.. Akuratt som i Warhammer og som i WoW.

 

Du aner heller ikke hva du snakker om når du sier at det er stat grinding. De fleste i Warhammer har dårlig gear for sin level, men bryr seg ikke så mye siden det har mer og si hvordan du spiller.

 

Uansett, det utifra det du sier så kan du ikke være noe annet enn ett dårlig troll, så da gidder jeg ikke å utdype noe mer.

Lenke til kommentar
Er jo samme opplegget ? Bedre PvP her og mer voksent men uansett. Trykker 1, du slår, kanskje bommer, fiende slår tilbake, du trykker 1 igjen. Venter på timeren går til 0 og trykker neste angrep, repeter til fiende er død.

 

Er ikke dette ekstremt kjedelig ? Age of Conan er det mer bevegelse og du må fysisk treffe motstanderen med våpenet. Altså du er mer fysisk involvert i kampene.

WAR ble for meg altfor barnslig og blir samme opplegget som WoW at den sterkeste i spillet blir den uten jobb/skole som kan sitte og grinde beste utstyret. Bra reaksjonsevne og presisjon ? Hah ! Hjelper ikke, her er det stats all the way.

Sikkert enkelte som digger slike spill men jeg .... blæh !

 

Artig å lese hva bittre fanboys kan gulpe opp etter at Age of Conan failet. Jeg testet en caster klasse i AoC jeg! Der var det ikke noe revolusjonerende combat system. Bare å trykke på en spell for å bruke den, for å så vente på en evt. cooldown før jeg kunne bruke den igjen.. Akuratt som i Warhammer og som i WoW.

 

Du aner heller ikke hva du snakker om når du sier at det er stat grinding. De fleste i Warhammer har dårlig gear for sin level, men bryr seg ikke så mye siden det har mer og si hvordan du spiller.

 

Uansett, det utifra det du sier så kan du ikke være noe annet enn ett dårlig troll, så da gidder jeg ikke å utdype noe mer.

 

Det eller at ikke alle nødvendigvis syns dette er sykt imponerende men sykt dårlig ? :p

For all del, AoC har floppet men ikke pga slåssesystemet, det er det kuleste som har skjedd MMO sjangeren på lenge. Problemet med AoC er alle bugs og at alt er så instansert og hjelper heller ikke at game designern pakker og forlater skuta.

Har spilt 10-15 andre MMO's, Warhammer er desidert dårligst. Var heller ikke fan av WoW bare så det er sagt, så dette er ikke min type spill til å begynne med.

Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig med trådstarter at jeg har aldri blitt fengslett så mye av et mmo er faktisk helt satt ut. Selv om det er litt små laggy så gir jeg rett å slett f**n fordi alt det andre er herlig. Og ikke minst så har jeg ikke møtt en shitkid enda, det er positivt det.

 

ikke sant :)..nytter ikke med sanntidscombat så lenge det ikke fenger (pq,compendium,pvp, etc) isntance eller ikke enten er det bra eller så er det ikke det. opplevelsen snakker for seg selv, nuff said :D

Lenke til kommentar

Nå skal vi roe ned her. Det finnes AoC fanboys, klart, men her finner vi det motsatte. La nå AoC få god kritikk for det som var bra.

 

La oss begynne med at jeg spiller WAR og nesten har gitt opp AoC. Jeg sier altså ikke at AoC er et bedre spill. Dog har WAR sine negative sider.

 

Hør på soundtracket til AoC. Det er nydelig. Det er HELT fantastisk. Jeg får frysninger. Jeg hører til og med på det utenom spillet. Så, hør på soundtracket til WAR. Lagt merke til noe annen musikk enn character screen musikken? Ikke? Ikke jeg heller. Lagt merke til at den musikken minner mer om julaften enn krig? Jeg óg.

 

Nummer to (dette gjelder ikke dere med shitty PC-er :p): Gå inn i graphic options og kjør opp alt i AoC. Det ser så SYKT bra ut. Det er et MMO, liksom, det skal ikke være mulig. Så ser du på WAR med høyest graphic settings. "Hva? Jeg trodde dette var low?" Greit nok at denne "tegntypen" passer inn i Warhammeruniverset, men det får da være grenser.

 

Nummer tre: Hva er greia med den sinnsvake laggen? Mobs treffer bakken før jeg har truffet dem med øksa, jo! HP-baren deres flytter seg tre årtusener etter at jeg har truffet dem! OMFG.

 

Noen snakket om at det ikke var shitkidz i WAR. Grunnen til at jeg merket noe til noobsa i AoC var fordi alle kunne drepe hverandre uten grunn (ingen "lag"/realms). I tillegg har du jo world chat. Hvis du vil oppleve idioter i WAR, spill Stonetroll Crossing (Chaos/Empire T2 Scenario), gjerne som Destruction. Etter å ha skjønt at ingen skjønner pointet, prøv å hjelp dem via chat. Så skjønner du hva jeg mener. Det finnes idioter i alle spill, de er bare bedre skjult i WAR. Men dette er ingen feil ved spillet, bare en digresjon.

 

Til deg som nevnte at det var grusomt å se en karakter hoppe i AoC: Skaff deg mount i WAR (en hest, helst), sett deg på den, og trykk space. Hesten hopper rett opp og ned. Kjekt med hester som bøyer naturlovene. Forøvrig var hoppingen i AoC noe av det jeg likte best.

 

Fremdeles sitter jeg her og spiller WAR, men WARs negative sider er ikke noe man kan patche. Det er AoC sine, så vi får se.

 

Nå skal det sies at PvP-systemet og metodene for å få folk til å spille sammen (f.eks. PQs) er utrolige i WAR. I'm lovin' it. Nå skal jeg denge homoalver med min Chosen.

Endret av Emoel
Lenke til kommentar
Mitt første defend the keep allerede på lv 14 i open RvR, er et av høydepunktene jeg har opplevd i et MMO så langt. Startet ved en tilfeldighet kl. 23.00 og endte ikke før 03.00. Når jeg tenker åp lyden av rambukken til destruction som hamrer på døren til keepet, kiler det fortsatt litt i magen.

Akkurat det jeg mener! Er så sykt artig hvordan de har fått til det der. Og du skal se keepsa etterhvert!! Jeg har bare vært med på siegs i T1 og T2, men jeg har begynt å queste og romle litt rundt i T3 sonene, og DÆVEN for noen keeps det blir etterhvert!! Var og spana ut greenskin keepet i Badlands.. jeg BØNNFALER order på Sea of Dreams : ta over det!! Er en ekstra forsvarsring rundt hele keepet, så du må slåss deg igjennom 2 dører for å komme inn.. og det er seff. 1 million steder å plasere siegeweapons. OM det blir en fight der, kommer det til å bli en bra en!! En for historiebøkene og barnebarna =)

 

Tør nesten ikke tenke på hvordan det blir i T4, og etterhvert hovedstadene. Kommer til å drite på meg av rein lykke når den tid kommer.

 

sånn bare for å si det..det er dette AOC SKULLE vært fra starten av!, men som det er så er det WAR som har det fantastiske gameplayet istedet! :D;) og kan ikke klage på det :):)

Hæ ? Age of Conan har 100x bedre gameplay enn dette. Det er jo i sanntid imotsetning til auto targeting som det er i WAR. Er jo også delay på nesten 1 sekund fra noe skjer også. Alt er jo kalkulert utifra stats.

 

Greitnok WAR har bedre innhold ja, men gameplaymessig så vinner Age of Conan med stor margin.

 

 

Hjelper vel ikke stort om dem er "bedre" på gameplay om ingen spiller det lenger...og resten i spillet suger.

Lenke til kommentar
Nå skal vi roe ned her.

 

Folk blir fort veldig sinte når de snakker om MMO-er de har sluttet å spille. Skulle tro de snakket om eksen eller noe - ubetinget hat er påbudt!

 

Jeg er for øvrig enig i kritikken din av WAR, det er omtrent de tingene der som irriterer meg med WAR også. Å påstå at animasjonene er bedre i WAR enn i AoC, som noen gjorde, er en ren faktafeil.

Lenke til kommentar

Nå skal vi ikke være smålige her, men det er faktisk helt fakta feil å mene at aoc sine animasjoner er dårlige. Jeg skal ikke gråte over at warhammer er fail i mine øyne, siden det var det mmorpg jeg mest har sett frem til noen gang. Men når man først diskuterer litt og at når man stadig skal kaste dritt på aoc, så kan man jo si noe tilbake angående war, men saklig i motsetning til de fleste andre. Største skuffelsen i war? Komplett voldtekt av lore, high fantasy setting i the old world? Joda...

 

Selve spillet i seg selv er ikke dårlig, men jeg føler det ikke var nok nytt til at det fenget meg, i tillegg når loren er some den er, blir det bare trist.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Tror jeg snakker for de fleste som faktisk spiller MMO fordi de vet hva gode MMO's er: Det har ikke en dritt med grafikk å gjøre.

 

Glimrende post, og utrolig enig her. Det hjelper fuck all med god grafikk når spillet ikke fenger. At jeg spilte WoW i 3 år har ingenting med fantastisk grafikk å gjøre, hold dere til Crysis om det er det som fenger :)

Lenke til kommentar
Nå skal vi ikke være smålige her, men det er faktisk helt fakta feil å mene at aoc sine animasjoner er dårlige.

 

Tja, det får vel være din mening mer en det er fakta spør du meg. Husker jeg satt og spilte AOC når kona kom innom og så litt på. Hennes kommentar var, det der virka tungvint og rart sammenlignet med WoW? Og da siktet hun til animasjonen. Jeg foretrekker WoW/WAR fremfrom AOC sine animasjoner. Jeg spilte caster, og buffing animasjonene var KONGE, resten var ræva ræva ræva.

 

Men egentlig en uintressangt diskusjon. AOC er EPIC FAIL, og det er nok dessverre fakta. Nå er det nye tider og WAR står på menyen. Endelig ser det ut som om WoW kan få en verdig konkurrent, og jeg slipper å utsette megselv for mer lidelser i War Song Gulf eller Eye of the Storm :)

Lenke til kommentar

Mulig det bare er jeg som er lei av spill.

 

Det var gøy å levle ved hjelp av rvr, en periode. Men, det blir jo fort det samme..hele tiden. At spillet ikke ser bra ut var ikke så farlig. Tror war er ett spill som jeg kan ta frem ved senere anledningere og spille i perioder. Men noe mer enn det blir det nok neppe for min del.

 

Men som nevnt, det er mulig jeg bare er lei av spill..

Lenke til kommentar
Det var gøy å levle ved hjelp av rvr, en periode. Men, det blir jo fort det samme..hele tiden. At spillet ikke ser bra ut var ikke så farlig. Tror war er ett spill som jeg kan ta frem ved senere anledningere og spille i perioder. Men noe mer enn det blir det nok neppe for min del.

 

Egentlig enda en ting som det ser ut som om WAR har fikset. Det som gjorde at jeg ga opp WoW var at de etterhvert krevde mer tid en kone og jobb. Raiding 4 dager i uka, fra 19:00 til 00:00 med krav om minimum 80% tilstedeværelse. Og vi var ikke engang de mest hardcore. Folk behandlet det som en jobb. Beit tenna sammen og farma seg gull og blått for å ha nok gull, potions og enchantments til å raide den kvelden. Det tok alt for mye tid, og begynte å påvirke andre aspekt i livet på en dårlig måte.

 

I går tok jeg et par public quests, spilte vel rundt halvannen time med endel scenarios innimellom. Fikk meg et par epics gloves og endel blå drops. WAR virker mye mye mer casual vennlig, men så får vi se hva som skjer da med en guild med 80 lv40's og raidingen begynner da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...