Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - eisvin - Sigma 30/f1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for komentarene, det er veldig hyggelig å høre at det er flere enn meg som liker noen av disse bildene.

 

Så til helgens bilder:

 

11. oktober

 

Falt litt for denne refleksjonen når man snudde den på hodet. Bildet er kanskje litt rotete med alle bladene, og burde kanskje vært croppet litt. Men det syntes jeg er juks i forhold til utfordringen, så da får jeg heller leve med litt rause kanter. ;-)

 

post-34853-1223839817_thumb.jpg

 

12. oktober

 

Kanskje litt spesielt, men jeg falt litt for denne busken som har blitt "pyntet" etter bruk av elektrisk høvel i helgen.

 

post-34853-1223839937_thumb.jpg

Lenke til kommentar

10. oktober: Stilig bilde. Diagonalen gjør seg bra, og bladene ligger strålende til da.

 

11. oktober: Et evig problem om man skal vende disse speilingene eller ikke, tror det hadde fungert bedre med litt crop ja.

 

12. oktober: Nok en blink, men litt enig med Grizzmo om den greina.

Lenke til kommentar

14. oktober

 

Tema for Epson Challenge er dyr denne gangen, så jeg tenkte jeg skulle slå to fluer i en smekk med den og denne utfordringen, og øve meg litt på katta. Men makan til lite samarbeidsvillig modell skal man jammen lete lenge for å få tak i. Det ble med et par forsøk, og et med blits, og da var tålmodigheten brukt opp og hun forsvant. Skal forsøke mer senere, men det var i hvert fall dette "vi" fikk til i dag.

 

post-34853-1224054830_thumb.jpg

Endret av EiSvIn
Lenke til kommentar

Artig blikk på den katten - ikke helt fornøyd med knipsingen. Nesten perfekt fokus, og fint med luft irundt.

 

Har samme problemet om jeg prøver blits med katten min, da blir det misnøye av dimensjoner. Om jeg bruker filter/holder for popupblitsen, og holder noe i veien slik at det bare blir indirekte sprett i taket fra sb600-en min så kan jeg klare å ikke forstyrre, men hvorfor gjøre det når 30/1.4 klarer seg så fint uten blits?

Lenke til kommentar

15. oktober: Ganske talende. Så lite brukt at "jungelen" har tatt den tilbake.

 

14. oktober: Det var da voldsomt til skummel katt. Tror ikke jeg hadde turt å bo i samme husstand som denne. Du må være glad du lever etter den blitsingen. Nærmest et reptilblikk. Et par ekstra millimeter øverst så hadde det vært perfekt.

 

13. oktober: Mangroveskogen ved Alna er viden kjent ja. Passet egentlig greit med fokus på de nærmeste greinene.

Lenke til kommentar

Tusen takk for komentarer. Jeg har sittet en god stund og sett på bildet fra 11. oktober selv, og jeg syntes det er et ganske spennende bilde. Man kan i hvert fall bli ganske svimmel av å se på det - det er noe med bladene som gir en ganske spennende dybdefølelse i det.

 

16. oktober

 

Men hva syntes dere om dagens kreasjon? Et motiv jeg så for noen dager siden, og som jeg fikk anledning til å dra tilbake til i dag. Metaplanet i plast?

 

post-34853-1224187228_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Veldig bra gjennomført. Den mørke bakgrunnen gjør at all oppmerksomhet rettes mot planeten... og den sinnsyke vinkelen, som gjør meg litt svimmel.

 

Den store utfordringen i disse festene, hvor man påtar seg å produsere ett interessant bilde hver dag, er ofte å gjøre noe ut av noe som strengt tatt ikke er verdt å ta bilde av - det syns jeg du klarer med glans i dag.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Takk, takk. Det gir en ganske stor tilfredsstillelse når man kjører dit for å ta det bildet, vanligvis blir det litt mer at man går ut for å se om man kanskje finner noe å ta bilde av.

 

Bildet trenger kanskje noe redigering, men siden jeg har fått det for meg at alle bildene i denne festen skal være rett fra kamera, så får det vente til etter oktober. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...