Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - eisvin - Sigma 30/f1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

18. oktober

 

"Utsikten". Jeg ble ikke helt fornøyd med dette, jeg tenkte at jeg skulle lage et meta-bilde av katta som ligger på sin utsiktspost, og den utsikten jeg så ofte har fra pc'n. En grei idé, men jeg syntes ikke dette funket noe særlig.

 

post-34853-1224445167_thumb.jpg

 

19. oktober

 

Lekte litt med lange eksponeringstider, og endte opp med 25s med f:11 for at jeg skulle få med billysene hele veien. Syntes det ble litt artige linjer i dette.

 

post-34853-1224445258_thumb.jpg

Lenke til kommentar

23. oktober

 

Syntes det var litt fine kontraster i dette bildet, høst og forfall.

 

post-34853-1224965369_thumb.jpg

 

24. oktober

 

Fornøyd med motivet og ideén min, men fikk det ikke til å funke helt. De bildene hvor beskjæringen min er bedre er uskarpe, de bildene som er skarpe suger i beskjæringen. Det eneste jeg kan slå meg litt til ro med er ideén som jeg syntes er god, og at jeg bestemte meg for at bilde skulle være ganske overeksponert. Og det syntes jeg fungerte bra. Skal ikke se bort fra at jeg tar meg en tur for å lage et nytt bilde her.

 

post-34853-1224965504_thumb.jpg

Lenke til kommentar

26. oktober

 

Litt mer tilgjengelig enn forrige, men den er nok ganske ubrukt til det den var ment for. Tagging og lapper derimot..

 

post-34853-1225182431_thumb.jpg

 

27. oktober

 

Nok et nattbilde, dukket egentlig opp med en tilfeldighet når jeg var ute for å forsøke å få en litt bedre variant av bildet fra 24. oktober. Syntes det ble litt morsomt, og jeg syntes det gjorde seg med den overeksponerte gatalykta. Det ble en ganske fin stemning i det.

 

post-34853-1225182650_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for det FunFact, det er alltid hyggelig å høre at man ikke er alene om å like et bilde.

 

28. oktober

 

Fikk plutselig inspirasjonen til å gå litt nærmere innpå ting i dag, og fant denne låsen. Syntes resultatet ble ganske sebart selv. Men du verden så lite det er igjen av dof'en når man går nære og blender ned så mye man kan. Jeg måtte gå opp igjen for å få med meg noen flere detaljer på låsen..

 

post-34853-1225225446_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Fikk plutselig inspirasjonen til å gå litt nærmere innpå ting i dag, og fant denne låsen.

Synes ikke du skal være redd for det til vanlig heller, det kan ofte være en god idé. Dette resulterte i et rent og harmonisk bilde. Kun hvitt, lås og noe rust. Kan ikke noe for det, men jeg liker det altså.

Lenke til kommentar

Da var det tid for de siste bildene i denne oktoberfesten da. For meg har dette vært kjempespennende, og jeg har virkelig fått anledning til å bli kjent med den nye D80'en min. Kjempemoro, jeg er med på neste fest også. :-)

 

30. oktober

 

Jeg ble så fascinert av gatelyset som lyste litt oppover også, og jeg fikk nesten en litt gammeldags "negativ" følelse over dette.

 

post-34853-1225486624_thumb.jpg

 

31. oktober

 

Haloween - og jeg hadde en demon i huset. ;-)

 

post-34853-1225486677_thumb.jpg

 

Takk for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...