Gå til innhold

Jeg må kjøpe ny tlf...Nokia N73 music editon?


Devil123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruk heller pengene på en mer moderne telefon. Den har nesten ikke minne i det hele tatt( 14mb!), gammel ja, like tykk som N95, ikke den største skjermen i nabolaget og er egentlig bare en svart utgave av originale n73 som kom i gamle dager.

 

Kjøp heller en n95 8gb med abonnement til 3800 eller en av de nye rimeligere nokia/sony ericsson telefonene der ute.

Lenke til kommentar
Bruk heller pengene på en mer moderne telefon. Den har nesten ikke minne i det hele tatt( 14mb!), gammel ja, like tykk som N95, ikke den største skjermen i nabolaget og er egentlig bare en svart utgave av originale n73 som kom i gamle dager.

 

Kjøp heller en n95 8gb med abonnement til 3800 eller en av de nye rimeligere nokia/sony ericsson telefonene der ute.

jeg spørr igjen...hva er galt med at den er gammel?:S jeg har ikke tenkt og bli blakk på telefonkjøp heller:P

 

jeg har hjulpet en kompis med den, og jeg synes den virka helt grei....ikke treig eller noen ting:S

 

dere har jo ikke kommet med så mange gode grunner til at jeg ikke skal kjøpe den?:S

 

det eneste er "den er gammel" "den er treg" det er vel kort sammendrag av klagene deres?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Jeg var i din situasjon i januar og kjøpte en N73, syntes den virket kjempefin

Men nå har jeg solgt den (med tap selvfølgelig) og kjøpt en enklere.

Hvorfor? Jo: treeeghet :-/ pluss masse funksjonalitet jeg ikke brukte annet enn den første måneden :-P

Skjermen er kjempefin, så det savner jeg, men kameraet er ikke særlig bra (bildene blir gule pluss at det tar tid å åpne kameraet). Bildene med N73 ME ble dårligere enn med min gamle sony ericsson k760i med 2mpx-kamera :(

Den blir tregere etter hvert pga at filene fragmenteres. Det tar også veldig lang tid å skru på mobilen. Hadde jeg visst det jeg visste idag ville jeg nok kjøpt sony ericsson k810i (eller muligens ikke pga liten skjerm) eller iallefall en av de mange ikke-smarttelefon-mobilene til nokia med godt kamera. De passer bedre til å ringe, sms's, mms'e, kamera og musikk. Tro meg :(

Akkurat nå har jeg Nokia 1208 (verdens enkleste mobil) i en overgangsfase. Og på mange måter har den mye av det N73 manglet, den starter opp på tre sekunder, og det er maksimal responstid (ting kommer opp med EN gang, noe jeg ikke er vant med lenger!). Savner bedre skjerm, mms og java, så kommer ikke til å ha denne så lenge.

Men smarttelefon (iallefall N73) kan jeg dessverre ikke anbefale :(

Kjenner flere andre som har N73 som ble lei etter en stund nettopp pga treghet og at den sier "lite minne"

De siste månedene sa den at den hadde for lite minne uansett hva jeg skulle gjøre omtrent. Kunne noen ganger ikke motta meldinger pga for lite arbeidsminne. Måtte da starte mobilen på nytt. Kjipt..

Nei, kjøp en annen mobil du! :)

Endret av muchacha
Lenke til kommentar

Syntes ikke N73 er noen dårlig telefon. Funksjonsmessig stiller den sikkert sterkere enn over halvparten av telefoner som slippes i dag, så at den er gamnmel har ikke noe og si. Tar du bedre bilder med en K760 tror jeg har du stilt kamera inn feil, eller muligens ikke oppgradert til nyeste firmware?

 

Batteriet. Det har jeg heller ikke hatt noen problemer med når jeg brukte N73, slår du av ting som 3G og bluetooth, så syntes jeg den holder bra. Har den ca 1 ukes tid da, noe som er bedre enn det jeg har hatt på mange av telefonene jeg har hatt etter denne.

 

Treg. Joda, smart-telefoner er generelt trege. Hvilke telefoner har du brukt tidligere? Men syntes ikke N73 er noe spesielt treg om du har siste firmware inn. Men har du ikke bruk for en smarttelefon, og ikke liker trege telefoner, så kjøper du deg heller en vanlig mobil.

 

Ting som minnekort stappa med 2GB musikk og programmer gjør telefonen treg. En slik telefon trenger vedlikehold. Slett ting man ikke bruker, oppdater firmware når det kommer nytt osv...

 

Kan også nevne at forskjellen på MusicEdition og ikke, var kun firmware. Pr dags dato er det ingen forskjeller annet enn at ME ofte kommer med minnekort, samt sort deksel. Tror også headsettet er bedre.

Men det byttes ofte ut uansett.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

En kamerat av meg har denne mobilen, den har vært på service 3 ganger, og til slutt fikk han en ny en, denne har det dog ikke vært like mange problemer med som den forrige han hadde.

 

Som tidligere nevt i tråden ville jeg heller gått for Nokia N79, den veier 19 gram mindre, er slankere, har enda flere farger i displayet (noe som gir enda bedre opplevelse av telefonen). Kan ramse opp et par ting som N73 ikke har, men som N79 kan stille med, den har Super-3G, Bluetooth A2DP, WiFi, TV Ut signaler, slik at du kan koble mobilen til TV'en og se bildene dine der, GPS, 5 Megapixels kamera, og VGA oppløsning for videoopptak, samt 30 bilder per sekund, framfor N73 sine 15 bilder per sekund.

 

Og, mobilen vil nok mest sannsynelig heller ikke være dyr når den kommer i salg!

 

Hvis du fortsatt ikke vil ha denne mobilen, nei da er det noe galt :p

Lenke til kommentar

Hvis du har sett på N73 og synes den virker aktuell for deg, så tror jeg du vil trives enda bedre med N78. N79 er mer avansert enn N78, men koster jo også deretter. N78 koster like mye som N73, men gir deg mye mer for pengene.

 

Se sammenligning her: http://tinyurl.com/5lpztb

 

For den samme prisen får du:

+ Raskere datatilkobling (HSDPA/super-3G), og

+ WLAN, hvis du trenger dette

+ Bluetooth A2DP, slik at du kan bruke bluetooth-headset

+ Innebygget 3,5 mm jack. Dette ser i alle fall jeg på som en stor fordel når du skal bruke den til musikk; da slipper du overganger for å plugge vanlige headset/øreplugger i.

+ Standard USB-kontakt i stedet for propetiær. Propetiære kabler er mindre praktisk, mens standardkontakter kan du bruke på tvers av modeller.

+ Bedre batteritid. Taletid og standbytid er omtrent likt, men musikkavspillingstid er nesten doblet.

+ GPS

+ Bedre oppløsning på videoopptak.

 

N79 gir deg, som nevnt, enda mer teknologi. Men forskjellene er her (fra N78 til N79) mindre, så hvis du ikke har bruk for det, så koster det nok mer enn det smaker. Men hvis du er interessert, så kan du se hva N79 gir deg ytterligere her: http://tinyurl.com/66hl7k

 

+ Dobbelt så stort medfølgende minnekort (4GB i stedet for 2GB)

+ Større batteri. Den økte batteritiden er en av de viktigste forskjellene etter min mening.

+ Radio med RDS

+ Akselerometer. Er nok mer en gadget-faktor enn nyttefunksjon. Skjermbildet snur seg automatisk etter hvilken vei du holder telefonen. Kan gi ekstra funksjonalitet som skritteller, spill som drar nytte av at du kan fysisk bruke telefonen til styring osv.

+ Bedre kamera. Forskjellen her er ganske stor.

 

Både N78 og N79 har FM-sender, noe N73 mangler. Tipper at dette fort blir en funksjon som blir lite brukt, men det kan være greit hvis du f.eks. vil kunne sende musikk fra mobilen rett ut på bilstereoen.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...