Gå til innhold

Trekker Itunes for Markedsrådet


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Når plateselskapene gjør slike ting mot oss, hvorfor skal vi gidde å kjøpe musikken deres da?

 

Du dreper ikke musikk ved p laste ned, du støtter utryddelsen av konserner kun opptatt av å melke artister for alt de er verdt. HVOR ER KJÆRLIGHETEN TIL MUSIKKEN??

 

Derfor kjøper jeg bare musikken til favoritt bandene mine, og smp indie band.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden plateselskapene skviser Apple og nekter dem å selge uten DRM, virker det som det eneste Apple kan gjøre for å fikse problemet er å lisensiere ut AAC-DRM til andre MP3-spillerprodusenter, noe som igjen innebærer å støtte en haug med MP3-spillere i iTunes. Høres i grunn ut som en god ting.

Det er da vitterlig loven som er helt idiotisk. DRM er lovlig, og hele poenget er å ikke spre ulovlige kopier. Samtidig skal filene kun kunne spilles på spillere med den aktuelle DRM-teknologien. Det står ingenting i loven om at Apple har noe krav på seg til å lisensiere ut denne teknologien, noe som ville vært om mulig enda mer tullete.

 

Når man lager idiot-lover, så får man idiot-løsninger.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet. itunes er jo laget for ipod`s

hadde jeg laget itunes ville ikke jeg gitt det vekk gratis til andre som ikke velger ipod,

hvorfor skulle jeg gjøre det?

men apple ville vel tjent mere penger hvis alle kunne bruke musikken dems?

men apple har vel 90% av mp3 markedet så trenger de mer?

 

itunes+ kunne vel vært på alle sanger. så man betalte litt mere for sangene. hvis man ikke kan eie en ipod!

 

Jeg er en ipod/itunes bruker å elsker hverdagen min. dette er helt genialt.

Jeg hatet itunes før, men så satt jeg meg inn i det.Og nå digger jeg det,

jeg kjøper masse musikk også:) lastet kun ned før.

jeg har jobb så når et album koster 80 er det billig mener jeg!

litt høyere kvalitet på sangene er jo ønskelig da!!!!!!

Endret av rieg
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke problemet. itunes er jo laget for ipod`s

Du vil se problemet den dagen du skal kjøpe ny spiler og finner ut at du har lyst på en mp3-spiller som ikke Apple har laget, og finner ut at hele musikksamlinga du har investert i plutselig er ubrukelig.

Det der har egentlig ingen ting med om man bruker programmet iTunes til å administrere musikksamlingen og synce mot iPod. Men det du nevner er grunnen til at jeg holder meg til den DRM-frie delen av iTunes Store, altså sangene som ligger under iTunes Plus, som også er i bedre kvalitet. Dessverre for de bakstreverske plateselskapene som fortsatt insisterer på at musikken de selger gjennom iTunes skal ha DRM så er det sjeldent at jeg gidder å tråle nettet etter nettbutikker som selger lovlige, DRM-frie versjoner av musikken deres i plattformuavhengige standardformat...da låner jeg heller en CD og ripper selv...

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke problemet. itunes er jo laget for ipod`s

Du vil se problemet den dagen du skal kjøpe ny spiler og finner ut at du har lyst på en mp3-spiller som ikke Apple har laget, og finner ut at hele musikksamlinga du har investert i plutselig er ubrukelig.

så lenge apple lager fete spillere, vil jeg jo aldri bytte merke!

men skjønner problemet, til andre som må prøve ut alt. men dere laster sikkert ned uansett:p

 

itunes+ bør være til alt av musikk itunes leverer å bør koste litt mere for den tjenesten

Lenke til kommentar

Dere som sier dette vil påvirke andre land så de kanskje får fart på sakene har helt rett. Har en podcast fra Sveits som jeg hører på hver uke og denne gangen nevnte de Norges drastiske tiltak mot Apple. Det skal tydeligvis være en del som har nevnt det forskjellige steder så forhåpentligvis vil andre land henge seg på og gå si ifra at dette ikke er greit.

 

Blir spennende og se om det kommer resultater.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...