Gå til innhold

Warhammer Online slår norsk rekord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra ITavisen, http://www.itavisen.no/sak/788369/Warhamme...r_norsk_rekord/

Knuser Age of Conan med god margin.

Over 1,5 millioner spill ble sendt ut til butikkene, og allerede etter en uke har en halv million mennesker logget på og begynt å spille Warhammer Online: Age of Reckoning (WAR).

Slår Age of Conans rekord-uke

Med disse tallene går de forbi Age of Conans første salgsuke, hvor 400 000 spillere logget seg inn i Hyboria. Da tallene ble offisielle fra Funcom ble det sagt at Age of Conan var den største MMO-lanseringen siden World of Warcraft.

Nå kan de se seg slått av Warhammer Online.

[...]

Nåh, hvad tycks? Håper folk faktisk kommer til å fortsette med WAR, at de betaler for det når det tid kommer. Tror utgangen av den gratis måneden med spilletid kommer til å klaffe ganske "bra" med patch 3.0 til WoW. Supertilfeldig, sannsynligvis.

Med litt flaks, og en klype waaagh! tror jeg dette kan bli det alternativet til wow mange har ventet på. Jeg vet om mange som hadde høye forhåpninger til aoc, men som endte opp i wow igjen av gammel vane. AoC så helt fantastisk ut, og hadde masse bra ting, men jeg tror mange kom til rundt 30-40 og tenkte Jøss, skulle ikke det her vært morro også? Ikke bare pent å se på?

Jeg føler at Warhammer gir meg alt jeg har savnet i andre spill, i tillegg til at det har det glimtet i øyet som er så viktig, så viktig for min del. Har hatt masse morro allerede, og tror jeg bare har sett begynnelsen. Jeg kommer aldri til å se meg tilbake, herfra og ut er det Warhammer for min del :thumbup:

/WAAAGH!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fra ITavisen, http://www.itavisen.no/sak/788369/Warhamme...r_norsk_rekord/

Knuser Age of Conan med god margin.

Over 1,5 millioner spill ble sendt ut til butikkene, og allerede etter en uke har en halv million mennesker logget på og begynt å spille Warhammer Online: Age of Reckoning (WAR).

Slår Age of Conans rekord-uke

Med disse tallene går de forbi Age of Conans første salgsuke, hvor 400 000 spillere logget seg inn i Hyboria. Da tallene ble offisielle fra Funcom ble det sagt at Age of Conan var den største MMO-lanseringen siden World of Warcraft.

Nå kan de se seg slått av Warhammer Online.

[...]

Nåh, hvad tycks? Håper folk faktisk kommer til å fortsette med WAR, at de betaler for det når det tid kommer. Tror utgangen av den gratis måneden med spilletid kommer til å klaffe ganske "bra" med patch 3.0 til WoW. Supertilfeldig, sannsynligvis.

Med litt flaks, og en klype waaagh! tror jeg dette kan bli det alternativet til wow mange har ventet på. Jeg vet om mange som hadde høye forhåpninger til aoc, men som endte opp i wow igjen av gammel vane. AoC så helt fantastisk ut, og hadde masse bra ting, men jeg tror mange kom til rundt 30-40 og tenkte Jøss, skulle ikke det her vært morro også? Ikke bare pent å se på?

Jeg føler at Warhammer gir meg alt jeg har savnet i andre spill, i tillegg til at det har det glimtet i øyet som er så viktig, så viktig for min del. Har hatt masse morro allerede, og tror jeg bare har sett begynnelsen. Jeg kommer aldri til å se meg tilbake, herfra og ut er det Warhammer for min del :thumbup:

/WAAAGH!!

Det er akkurat som du forteller om fortiden min:P

Er helt enig med deg, og jeg skal også forsette med war. NO MORE WOW!

Skrevet

Tallene rett etter release er egentlig ikke intressante i det heletatt. Det som virkelig er intressant er hvor mange som fortsetter å betale etter at "gratistiden" er gått ut.

Skrevet (endret)

Uff og uff, ser unektlig meget bra ut for war, men siden alle er fornøyde så må jeg være et lite unntak. Men jeg synes uansett det er hyggelig med så bra tall, og håper det forsetter. Håper på et stort mmorpg i tillegg til wow, et for massene. War falt desverre ikke i smak hos meg, lore og gameplay var gørr kjedelig og dårlig. :p Så viss noen vil peke å le av meg, så spiller jeg altså heller aoc men et herlig combat system. Etter 1000mmorpg med samme combat system så ble jeg litt lei.

Trist siden det var det mmorpg'et jeg hadde sett mest frem til.

Endret av Crispin
Skrevet

Det fine med WAR er ikke noe revolusjonerende combat system eller grafikk, for det er det ikke, det tror jeg de aller, aller fleste er enige i. Det er PvP combat. Endelig har man ett spill der faktisk hele faksjonen på en server samarbeider mot den andre, i motsetning til f.eks. WoW der PvP er oppstykket og...vel... lite.

PvP i WAR har jeg følelsen av at kommer til å være like episk som i DAoC.

Skrevet

Jess, liker tanken på at det er krig. Det er to sider mot hverandre. Ikke en fred som rakner litt i kantene, eller alle mot alle for den saks skyld.

"Aldri god alene" er et uttrykk som passer bra her. Du kan ikke ta over keeps eller battlefield objectives aleine. Du må teame opp med folk fra din side, og angripe i flokk. Det blir et slags samhold av dette, og med litt flaks fører det til en form for "realm-pride", hvor man vil angripe fiendtlige keeps, og forsvare sine egne, ikke bare fordi man får renown og xp av det, men fordi.. Damnit boyz!! Det der er vårt keep! Get-it-back!! Waaagh!!

@Crispin : Jeg tror alle er tjent med at WAR gjør det bra. Litt sunn konkurranse har aldri skadet noen, det bare fører til høyere krav til kvalitet, og det gagner oss alle når det kommer til stykket. Verken Blizzard, Mythic eller Funcom har anledning til å hvile på noen laurbær nå. De må prestere! Da tror jeg det blir anledning for oss sluttbrukere til å gni oss i henda med tanke på innhold og oppdateringer :cool:

Skrevet (endret)

Warhammer online er ikke annet enn World of Warcraft med noen mindre (men gode) endringer. De har bare krydret oppskriften litt. Jeg er ikke noen grafikkhore men ble mektig skuffet over grafikken da den ikke er stort bedre enn den vi har i World of Warcraft.

Pvp og battlegrounds er nesten identisk.

Jeg spiller enda warhammer men er redd jeg fort blir lei.

Jeg skal vente en stund og se om det har blitt noen forandring i AoC. AoC har fremdeles potensialet.

Endret av PantZman
Skrevet
Warhammer online er ikke annet enn World of Warcraft med noen mindre (men gode) endringer. De har bare krydret oppskriften litt. Jeg er ikke noen grafikkhore men ble mektig skuffet over grafikken da den ikke er stort bedre enn den vi har i World of Warcraft.

Pvp og battlegrounds er nesten identisk.

Jeg spiller enda warhammer men er redd jeg fort blir lei.

Jeg skal vente en stund og se om det har blitt noen forandring i AoC. AoC har fremdeles potensialet.

Jeg har nå spillt wow i 3 år og syntes war hadde 10 tusen ganger bedre gameplay, jeg lever meg mer inn, i wow føltes det mer som om "slakt det bring meg 10 av det osv" men i war er sånne quester gøye lol og når det kommer til grafikken så skjønner jeg ikke hvorfor alle skal ha så sinnsyk høy grafikk, det er gameplayen som teller noe som war er god og godt i gang med!

Skrevet (endret)

rene quester er akkurat like i wow, AOC og WAR. Jeg er svært svært opptatt av både wow og war lore, men man skal være rimelig nerd for å lese på quest tekst. Kluet er at det meste av quest teksten ikke har med loren å gjøre. Det er bare en eller annen lokal bonde som vil ha hjelp til ditt og datt. Og slik skal det være i sånen spill. Man skal ha en følelse av at svært mange ting i verden er av lokal og personlig betydning. Hadde vært sinnsykt stress og utrolig vanskelig å få et overblikk om hvert quest var et storskala plott.

Personlig liker jeg ikke quest og har alrdi likt det. Men det betyr ikke noe..jeg gjør quest fordi jeg får gull og xp...dvs bygger meg selv opp til hoved-gameplayet i spillet. I wow var dette hovedgameplayet pve-instancer og pvp kamper for min del. I WAR er det i vinne for Order-siden...menst jeg samtidig blir DEN helten. I Aoc var det ikke noe som helst å kjempe for annet enn meg selv...dvs rimelig kjedlig spill..

DET som faktisk er greit med den type quest som vi her snakker om....er at dem er utrolig enkle og greie...man slipper å stresse med å tenke for mye på små ting som ikke betyr en piss i havet engang når det kommer til den store sammenhengen. Da får man mer tid til å tenke på fremtidens store rvr kamper..og til å konsentrere seg om å bygge seg selv opp på best mulig måte..

EDIT: Når det komemr til grafikk..tenk dere rvr 70vs70 med AoC grafikk...Vi snakker massiv lag og pc-haveri. Dessuten er AoC temmelig kjedlig i mine øyne...hvem faen vil ha mest mulig naturtro grafikk anyway? Bare å se ut vinduet det...

Endret av gamer73
Skrevet

Bra! Warhammer eier alt. Har det så serriøst morsomt, mekka guild med kompiser for 2 dager siden og holder på og levle den opp. Opplevde også mitt første skikkelig openworld rvr kamp nylig, det var helt utrolig fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...