Gå til innhold

Xbox 360, rrod og heving av kjøp


joac

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå fått RROD på min kjære xbox. Xboxen er ett år gammel og kjøpt på elkjøp. Etter som jeg har forstått er det nå greiest å levere den inn til Xbox support direkte. Det er forsåvidt greit, men det jeg lurer på er om noen har noen erfaring med å reklamere på en xbox hvor dette har skjedd 3 ganger, for så å få hevet kjøpet?

 

På min har dette altså bare skjedd èn gang, men la oss si at jeg nå får dette fikset, det skjer igjen, og det skjer igjen. Isåfall skal jeg etter kjøpsloven kunne kreve å heve kjøpet. Dilemmaet mitt er at jeg ikke har gått gjennom forhandler, jeg har bare gått rett til Xbox support og jeg er da usikker på om jeg kan heve kjøpet. Forhandleren (elkjøp) har jo aldri fått vite at boksen min har feilet 3 ganger. På den annen side er det forhandleren som har sagt at det er like greit å gå direkte til leverandør..

 

Så, jeg vet at det jeg spør om er litt hypotetisk, men lurte bare på om noen hadde erfaring med å heve kjøpet av en xbox 360 etter 3 stk RROD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Du kan bare glemme det. Microsoft forholder seg ikke til norsk kjøpslov. Så du får håpe boksen holder.

 

Sjansen er forøvrig tilstede for at du får ROD igjen og igjen til tros for reparasjoner.

 

Sånn sett så er sjangsen der på helt nye bokser også, eller på annen konsoll for den saks skyld. Ingenting er ment å vare for evig ;)

Hvis du har hatt samme boks inne hos MS tre ganger, så har du også kvitteringer på at den har vært inne, så da er det IKKE noe problem å heve kjøpet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...