Gå til innhold

"Nudelmafia" i Drammen


Anbefalte innlegg

Det er utrolig hvor mye man kan tjene på salg fra stresskoffert!

Når jeg gikk i 8.ende kjøpte jeg og en kompis inn masse godteri, stappet det inn i en stresskoffert og solgte i friminuttene for dobbelt av butikkpris.

Første dagen hadde vi en fortjeneste på over 100 kr.

Derfor gikk vi igjen på rema og fylte opp koffertene. Vi begynte å ta spesial-bestillinger. Alt var gull og grønne skoger.

Til vi ble tatt. Folk som ikke hadde nok penger til å kjøpe av oss hadde en tendens til å sladre.Men vi ga oss ikke. Så vi holdt vel på i to uker til. Til vi ble tatt nok en gang. Da ga vi oss.

 

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bedre at de selger nudler enn at de kaster steiner på biler eller bruker tungestoffer.

 

Og det hadde vært bedre om de hadde brukt tung stoffer istedet for å drepe folk.

Å sammenligne en dårlig ting med noe enda dårligere er dødfødt.

Personlig har jeg aldri hørt om 10-11 år gamle barn som bruker stoff. Isåfall omfatter problemet mer enn bare skolen.

Og kaster de steiner burde de få straff. Hittil så har disse salgene foregått lovlig, men nå begynner de å miste kontrollen.

Lenke til kommentar
jeg skjønner godt disse småbarna som kjøper kvalitets nudler i dettte "kriminelle" miljøet, istede for de forferdelige nudlene som First Price og Mr Lee som selges i norske butikker.

Kilde!

Kvalitet? De selger Yumyum!

 

I en slik alder er det ganske vanskelig å unngå gruppepress og at privatpersoner selger nudler for personlig profitt hjelper ikke akkurat på problemet. Forskjellsbehandling kan også bli en følge av dette, hvis det allerede ikke har blitt det også. Så klart jeg har ikke vært der selv og studert elevene for å se om denne påstanden er sann, Har selv erfart at slike ting hender under grunnskolen, men dette eksemplet er bare komisk. Hvis de absolutt skal selge nudler kan de putte profitten i en klassekasse slik at profitten går til noe felles. Hvis de slutter å selge nudler siden personlig profitt blir fjernet så blir problemet løst uansett.

 

Det som er skummelt er at de har blitt noen griske selvsentrerte kapitalister i så ung alder. jeg kan se det for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...