Gå til innhold

Særemne i norsk, VG3


Anbefalte innlegg

Skal til i morgen velge meg et forfatterskap, noen boktitler og en problemstilling til særemne som jeg skal ha etter jul. Trenger da litt hjelp med anbefaling av bøker..

 

Har planlagt å velge Gunnar Staalelsen som forfatter, og ta Varg Veum serien som bøker. Men har aldri lest noen av Veum bøkene (kun sett filmene) og lurer da på hvilke jeg bør velge?

Læreren sa at det holder med 3 bøker, så må jeg jo velge meg 3 Veum bøker..

Jeg må også velge meg et tema som jeg kan knytte opp mot bøkene, og da vil det jo falle naturlig å velge temaet kriminalitet. Men som sagt, trenger hjelp til valg av bøker.

 

Noen som kan hjelpe meg her?

 

EDIT1: Etter å ha snakket med læreren i dag er situasjonen slik at jeg kan velge om jeg vil velge meg temastudium, forfatterstudium eller periodestudium.

Da tenker jeg å velge periodestudium, og sammenligne tidligere bøker om Varg Veum med nyere, og se hvordan Staalelsen endrer skrivemåten, og hvordan karakteren Varg Veum forandrer seg.

 

Så langt har jeg laget meg listen:

 

- Bukken til havresekken, 1977

- Svarte får, 1988

- Dødens drabanter, 2006

 

Hvordan ser dette ut for dere som har lest Veum tidligere? Som sagt har jeg ikke lest noen av bøkene, og trenger derfor litt hjelp til anbefaling av disse bøkene :)

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...