Gå til innhold

Mobil med bra/greit kamera, mye minne, varig batteri til helst under 3000! Tips?!


multa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil anbefale Nokia N82, rett og slett en strålende mobil.

Den koster vel +/- 3000 kroner.

 

Takk for tipset, den ser absolutt snasen ut!

 

Kan legge til at jeg liker enkelt, stilrent design!

det eneste jeg reagerte på er at tastene så litt lite "komfortable" ut ? stemmer det ?

Lenke til kommentar

Det er gode priser på Sony Ericsson K810i nå (sjekk fks komplett.no,.)Knall telefon, men om internminne på 64 MB holder....Tar sjansen på å si at denne er mest for pengene p.t.

 

Nokia N82 fås vel vanskelig til under 3000.- u/ abonnement iallfall. Tastene er ikke gode for den som sender mange SMS, men er ifølge tester en av de absolutt beste, spesielt i prisklassen.

 

LG KU990 har jeg ikke prøvd, men er en populær designtelefon med bra kamera, tror det begynner å bli gode priser på den nå. Minnekapasiteten får du sjekke selv.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar
Det er gode priser på Sony Ericsson K810i nå (sjekk fks komplett.no,.)Knall telefon, men om internminne på 64 MB holder....Tar sjansen på å si at denne er mest for pengene p.t.

 

Nokia N82 fås vel vanskelig til under 3000.- u/ abonnement iallfall. Tastene er ikke gode for den som sender mange SMS, men er ifølge tester en av de absolutt beste, spesielt i prisklassen.

 

Eller er du ute etter en musikktelefon også ?

 

er i utgangspunktet ikke ute etter musikktelefon nei...

Den så jo fin ut den, rimelig på komplett som du sa ja :)

Lenke til kommentar

jeg vill anbefale en prince a960.. du må selvfølgelig bestiller den fra kina også låse den opp... du kan kjøpe minnekort dvs på den.. vanlig micro SD minnekort... kjøpte denne telefonen selv for 1500 på finn.no..

fannt ut senere att man kan kjøpe den på nett fra kine elns for 1000kr...

ps: det er ANALOG tv på den å ;) det er ikke så mye ¨å ha lenger men men :p

Lenke til kommentar

At tastene på n82 er dårlige er en høyst subjektiv bedømmelse. Veldig mange, inkludert meg synes at tastene til n82 er noe av det beste de har vært borte i.

Gå i butikk, og test selv, ikke hør på hva andre synes om tastene!

 

 

Mobilen er fult mulig å få til en pris rundt 3000, kanskje litt over. De få hundrelappene som eventuelt sprenger grensa er kanskje ikke så viktige som å få en mobil man trives med?

Og når vi snakker om kamera; Du får ikke bedre mobilkamera og videoopptaker i dag enn det n82 har. Anbefaler deg å se på noen bilder fra denne telefonen, det er bare helt rått.

 

Denne posten er foresten skrevet fra en n82 ;)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Med fare for å høres ut som en fanboy nå:

SE K810i er absolutt ingenting å spare på!

I forhold til til dagens mobilkameraer suger bildekvaliteten, og videokvaliteten var avleggs for 2-3 år siden.

Så topper du dette med en elendig joystick, som raskt blir sløv, en liten skjerm, og gigantiske SAR verdier.

Nei, styr unna SE K810i.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Nei, styr unna SE K810i.

 

Nå påstår jeg du overdriver en smule. Har hatt mobilen i 20 mnd og den har fungert utmerket og har heller ikke hatt problemer med joystick, men selvsagt for ekstrembrukere...

Skjermen er da ikke liten ! Og kamerakvaliteten har jeg vist et eksempel på før, men kan legge ut et selvtatt bilde også:

65574_s.jpg

 

Under krevende forhold kommer selvsagt et slikt kamera til kort, men det gjør vel den litt bedre og dyrere Nokia N82 også - i forhold til ordinære digitalkameraer. Video-opptakeren på Nokia'n er nok atskillig bedre, men så spørs det hvor mye den funksjonen teller da.

 

Det hele bunner vel i hvor mye penger man vil legge i og hva man vil ha ut av telefonen, det er snakk om ca 1800.- vs ca 3100.-

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar

Hvis du skal ta bilder i mørket må du ha xenonblits ....dette har K800-K810-K850 og N82 . Har hatt K800 i 2 år og er veldig godt fornøyd med denne og kan anbefale K810 som er samme telefonen. Dette er en enkel telefon uten for mye ekstra. Selv skulle jeg nå ha en ny telefon med gps og kjøpte SE C702 i juni . Denne telefonen var helt ubrukelig . Denne er nå byttet til N82 som jeg etter en uke er kjempefornøyd med . Det eneste jeg likte bedre med C702 var kartene fra wayfinder mot nokiamaps.

Telefoner med dualled blits er ikke brukbare til å ta bilder med hvis du ønsker å ta bilder inne og i mørket, fordelen med disse er at led blits kan brukes som lommelykt og du kan filme i mørkt med ledlyset på. Det kan du ikke med xenonblits. Mitt syn er at telefonene gjør mye men noe videokamera er det ikke. Minnet kan du jo oppgradere med større minnekort.

Batteriet på N82 er vel ikke allverden og det som jeg har likt med SE sine modeller er at disse kan du sette i bilholder som lader telefonen noe som da gjør at jeg faktisk ikke har gått tom for batteri. Dette blir litt spennende med N82en som har gått tom en gang alt :)

Endret av laffenxxx
Lenke til kommentar
Hvis du skal ta bilder i mørket må du ha xenonblits ....dette har K800-K810-K850 og N82 . Har hatt K800 i 2 år og er veldig godt fornøyd med denne og kan anbefale K810 som er samme telefonen. Dette er en enkel telefon uten for mye ekstra. Selv skulle jeg nå ha en ny telefon med gps og kjøpte SE C702 i juni . Denne telefonen var helt ubrukelig . Denne er nå byttet til N82 som jeg etter en uke er kjempefornøyd med . Det eneste jeg likte bedre med C702 var kartene fra wayfinder mot nokiamaps.

Telefoner med dualled blits er ikke brukbare til å ta bilder med hvis du ønsker å ta bilder inne og i mørket, fordelen med disse er at led blits kan brukes som lommelykt og du kan filme i mørkt med ledlyset på. Det kan du ikke med xenonblits. Mitt syn er at telefonene gjør mye men noe videokamera er det ikke. Minnet kan du jo oppgradere med større minnekort.

 

Du anbefaler altså begge 2. :) Trenger ikke noe superavanserte greier, jeg as. Men kan liksågodt gå for kvalitet. Har hatt mobilen jeg har nå i 3 år :( den er så sliten...

Lenke til kommentar

Har hatt N82 i snart et år, og mister den i bakken omtrent vær dag. Den er like fin, så denne mobilen er solide greier.

Søstra mi har hatt både k810i, og k800i, og joysticken på begge gikk til helvete.

Det jeg mener med at skjermen er liten er at den er så uendelig mye mindre enn andre skjermer på markedet i dag. Det er stor forskjell på skjermen til K810i, og N82. Kameraet til k810 er greit, men hvis dere synes bildene Fjellvaaken har lastet opp er imponerende så bør dere ta en titt på bildene til N82. Viser dem i fullskjerm på min 22", og stort sett alle bildene ser perfekte ut, selv i den størrelsen.

Og ja, N82 er superavansert, men den er også superenkel:D

Lenke til kommentar
Har hatt N82 i snart et år, og mister den i bakken omtrent vær dag. Den er like fin, så denne mobilen er solide greier.

Søstra mi har hatt både k810i, og k800i, og joysticken på begge gikk til helvete.

Det jeg mener med at skjermen er liten er at den er så uendelig mye mindre enn andre skjermer på markedet i dag. Det er stor forskjell på skjermen til K810i, og N82. Kameraet til k810 er greit, men hvis dere synes bildene Fjellvaaken har lastet opp er imponerende så bør dere ta en titt på bildene til N82. Viser dem i fullskjerm på min 22", og stort sett alle bildene ser perfekte ut, selv i den størrelsen.

Og ja, N82 er superavansert, men den er også superenkel:D

 

Ser det er et par steder som selger den til 3200,-. Siden du står så inne for den,så skal jeg vurdere den da:) Bildene var ganske imponerende ja...

Lenke til kommentar
Fordi kameraet skuffer, fordi skjermen er mindre en hva de burde vært, fordi videoopptak er for dårlig, fordi den ikke har wlan, fordi mange hater tastene, fordi den mangler skikkelig linsedeksel, fordi den mangler minijack og fordi den ikke er en smartmobil.

Er det da noen Sony telefoner dere kan anbefalle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...