Gå til innhold

Moped trimming vs. bil trimming


Anbefalte innlegg

Trimming over 15% er ikke ulovlig dersom man får bilen godkjent, og man betaler de avgiftene man skal.

Men det er det vel ikke alle som gjør?

Nei, det er det ikke alle som gjør. Men det gjør ikke handlingen som sådan ulovlig. Det er ikke noen mening i å forby tråder om bilkjøring, fordi om noen bryter fartsgrensen. Og det er ikke noen mening i å forby tråder om import og tollregler fordi om det finnes smuglere. Men det ville være naturlig å stenge tråder av typen "Hva er det forteste du har kjørt på norske veier", eller "Skal kjøpe gitar i USA, hvordan kan jeg unngå toll og moms", fordi trådene forutsetter et lovbrudd.

 

Trimming av mopeder er ifølge norsk lov forbudt, uansett hensikt. Det finnes ikke noen lovlig anledning til å trimme, og dermed heller ingen hjemmel i retningslinjene for den slags diskusjoner.

 

Geir :)

 

Edit: Isbilen var før meg.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei

 

Ser det er en stund siden det ble diskutert i denne tråden, men jeg lurer på hvorfor det ikke er lov å diskutere trimming? Det er ingenting ulovlig i å diskutere lovbrudd som ulovlig trimming av mopeder. Jeg leste også noe om at eierne av forumet følger norsk lov og at dette var noe av grunnen, men her stiller jeg samme spørsmål som tidligere.

 

Følger dere samme prosedyre som mange forum gjør mot diskusjon vedrørende ulovlig fildeling? Dette er også fullt lovlig å diskutere, men likevel er det sjeldent dette er greit. Dette er selvfølgelig noe helt annet enn diskusjon om trimming, men var bare for å ta et eksempel.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...