Gå til innhold

Dumt spørsmål? Angående hifiklubben


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm ja jeg gidder ikke kjøre i 1 1/2 time til tr.heim bare for å høre på et par høyttalere, da jeg uansett vet at de er bra (tester). Uansett er det jo en fordel med handel over internett at man får 2 uker angrefrist :)

Bestillte 5005 høyttalerne istedet, 1000 kr dyrere, må si meg meget fornøyd med kjøpet.

Noen som vil kjøpe en hardt brukt sony rx99 minisystem med defekt cd-spiller for en rimelig penge? :D

Lenke til kommentar

Vel, poenget er vel at når en først skulle investere 3000 kr på høytalere burde en i alle fall lyttet på saken først.

 

nå er ikke 3k noen investering akkurat når det kommer til lydere. det er nå riktig at man ikke skal henge seg opp i at pris=kvalitet, men en hvis grense er det :D

Lenke til kommentar
Hmm, litt sent kanskje, men Dali høytalerene har litt "rar" bass... men pene er de, det skal de ha :D

 

Hva mener du med rar bass? merker ikke at det er noe rar bass jeg, men så har jeg heller ikke noe særlig til referansepunkt, annet enn at det er mye finere lyd enn det gamle "anlegget" mitt (vil ikke kalle det hifi), og deffinitivt mye bedre å høre på enn BOOM BOOM bassen i bilen til brodern!

Lenke til kommentar

Bassen på Dali X00X (blå serien) har en tendens til å bli litt fleskete og ukontrollert. Det fikses enkelt ved å ha god avstand til veggen, og forsterker med høy dempefaktor og/eller bra med effekt.

Hadde Dali 5005 med Nad C320 for en stund siden og det låt ikke spesielt bra. .

 

Var litt usikker på om det var Daliene eller naden jeg skulle kaste ut, men med en brukt Rotel forsterker ble 5005 den beste allroundern jeg har hørt i den prisklassen. Nad C350 er forresten ganske bra den og.

Lenke til kommentar
Bassen på Dali X00X (blå serien) har en tendens til å bli litt fleskete og ukontrollert. Det fikses enkelt ved å ha god avstand til veggen, og forsterker med høy dempefaktor og/eller bra med effekt.

Buldrete og ukontrollert bass naar h0ytalerne

staar naerme bakvegg er et helt generelt problem,

hvert fall for "alle" dynamiske h0ytalere.

Lenke til kommentar
Bassen på Dali X00X (blå serien) har en tendens til å bli litt fleskete og ukontrollert. Det fikses enkelt ved å ha god avstand til veggen, og forsterker med høy dempefaktor og/eller bra med effekt.

Buldrete og ukontrollert bass naar h0ytalerne

staar naerme bakvegg er et helt generelt problem,

hvert fall for "alle" dynamiske h0ytalere.

 

Dali 5005/3003 har bassrefleksen på framsia og skal være lettere å plassere, men det virker som de er vanskeligere en normalt.

Lenke til kommentar

På mine dali 909 har jeg merket samme problem, bassen kan fort bli noe ukontrollert. Det jeg gjorde i mitt tilfelle var å kjøpe noen spikes på hifi klubben samt at jeg satt høytalerne litt lenger ut fra veggen. Dali 909 høytalerne er i allefall en av de bedre høytallerne jeg har hørt.

 

p.s jeg bruker en Denon pma 1315r forsterker til å drive den med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...