Gå til innhold

Har ram noe og si i 3DMark 2001?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det har ikke noe å si om du har 256mb eller 1024mb ram i 3dmark om det er det du lurer på.  

 

Men det er betydelig forskjell fra feks pc2700 ram og pc3200 ram..

 

 

Hva om windows må bruke swapfile for å henta info p.g.a

lite ram ???

Jeg hadde 256mb ram først og fikk en score. så fikk jeg meg en 512mb brikke til (samme type ram) og da fikk jeg faktisk mindre score!!

 

Etter jeg tweaket systemet fikk jeg seff bedre score igjen, men har ingen ting å si om man har 256mb eller 1024mb i 3dmark. spill er en annen ting!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har akkurat fått meg ABIT nForce2-hovedkort og kjører 2 stk. 512-brikker. Brikkene er PC2700 CL2.5, altså 333MHz. Uten å ha moddet noe som helst, fikk jeg ca. 7700 i 3Dmark 2001SE.

 

Jeg satte så brikkene til å kjøre på 266MHz (synkront med prosessoren) og satte timingen ned. Brikkene kjøres nå med 4-2-2-2 timing :)

Økte til ca. 8400 3Dmarks. Etter å ha klokket skjermkortet får jeg nå 9413 3Dmarks :D

 

Dette med et GeForce3 ti200 128MB.

 

ps. skal prøve å skvise mere ut av boksen :D

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Litt off topic, men hva er å "tweake"?

 

Trimme systemet og komponentene til å yte mer :wink:

 

samme som overklokking, eller?

nje
Herlig utfyllende svar :roll: Tweaking er å endre innstillinger i XP for å "forbedre" XP. Man tar vekk noen funksjoner, legger til andre, endrer instillinger i registeret osv. Tja min konklusjon er at det er lite å hente :shrug: Ta en titt på www.tweakxp.com :wink:
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...