Gå til innhold

Empire topp 500


magnusbe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der var da en usigelig kjedelig, forutsigbar og til tider fordummende liste. Den er dessuten alt for etnosentrisk - kun engelskspråklige filmer på de 30 første plassene. Tarkovsky på 36.plass etter Terminator 2, wtf? Dette er rett og slett sløvt og ikke minst irriterende - kort sagt, nok et venstrehåndsarbeid fra late og uskolerte journalistspirer.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Det der var da en usigelig kjedelig, forutsigbar og til tider fordummende liste. Den er dessuten alt for etnosentrisk - kun engelskspråklige filmer på de 30 første plassene. Tarkovsky på 36.plass etter Terminator 2, wtf? Dette er rett og slett sløvt og ikke minst irriterende - kort sagt, nok et venstrehåndsarbeid fra late og uskolerte journalistspirer.

 

Det er lesarane som har valt filmane, så i denne samanhengen kan ein ikkje skulda på journalistane.

Lenke til kommentar
Det der var da en usigelig kjedelig, forutsigbar og til tider fordummende liste. Den er dessuten alt for etnosentrisk - kun engelskspråklige filmer på de 30 første plassene. Tarkovsky på 36.plass etter Terminator 2, wtf? Dette er rett og slett sløvt og ikke minst irriterende - kort sagt, nok et venstrehåndsarbeid fra late og uskolerte journalistspirer.

 

Det er lesarane som har valt filmane, så i denne samanhengen kan ein ikkje skulda på journalistane.

Jo, man kan da det. Filmjournalisters oppgave er å skolere sine lesere. Akkurat det ser det ut til at de har mislyktes med. :!:

Lenke til kommentar
Hvordan kan det komme som en bombe Speik, når TDK har et langt større forsprang på IMDB?

Det er dessverre bare å innse at slike folkelige avstemninger aldri vil gi en fullverdig pekepinn på hvilke filmer som er kunstnerisk høyverdig. Slike lister karakteriseres alt for ofte av kvantitet foran kvalitet.

Folk vil ha enkelt og lettfordøyd for. Kort sagt, de vil ha roboteksplosjoner. :whistle:

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Hvordan kan det komme som en bombe Speik, når TDK har et langt større forsprang på IMDB?

Det er dessverre bare å innse at slike folkelige avstemninger aldri vil gi en fullverdig pekepinn på hvilke filmer som er kunstnerisk høyverdig. Slike lister karakteriseres alt for ofte av kvantitet foran kvalitet.

Folk vil ha enkelt og lettfordøyd for. Kort sagt, de vil ha roboteksplosjoner. :whistle:

Kort sagt, de vil bli underholdt :ph34r:

Lenke til kommentar

Sett rundt 65% av filmene så jeg kan ikke uttale meg over om jeg mener listen er "god" eller ikke, burde være oppe i minst 90% for det. Merker meg et par "snodige" tilfeller av filmer som er på listen. Men de 325 filmene jeg har sett på den listen er i snitt veldig bra opplevelser og ganske så variert, innenfor engelskspråklig i hvert fall. Så jeg ville vel ikke frabedt folk å prøve seg på den listen, men må ta forutsetning at jeg ikke har sett over 150 av dem. Så det blir et syn preget av endel synsing :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...