Gå til innhold

Warhammer Online: Optimale settings for best mulig ytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe jeg plukket opp i en post....

 

High End Computers:

I found out over OB that you need a high end computer if you want this game to look nice and be lag free. I have a relatively new computer. 2.2GHz duo core, 2G RAM, Geforce 8800 GT 256MB. I figured my comp could handle the game so I put in on high graphical settings. With those setting I would get lag hiccups and one time in an open field PvP battle with 100+ people it turned into a slide show. I thought there servers were the problem, until I changed my graphical settings to the lowest possible and away went the lag and everything else. I’ve been in battle with 150+ people with no problems at the low settings.

 

Noen synspunkter eller erfaring med det som blir sagt i quoten min?

 

For det lagget egentlig en del for meg i et keep siege i går...vet ikke hvor mange spillere det var men ihvertfall 50+..

Lenke til kommentar
Noe jeg plukket opp i en post....

 

High End Computers:

I found out over OB that you need a high end computer if you want this game to look nice and be lag free. I have a relatively new computer. 2.2GHz duo core, 2G RAM, Geforce 8800 GT 256MB. I figured my comp could handle the game so I put in on high graphical settings. With those setting I would get lag hiccups and one time in an open field PvP battle with 100+ people it turned into a slide show. I thought there servers were the problem, until I changed my graphical settings to the lowest possible and away went the lag and everything else. I’ve been in battle with 150+ people with no problems at the low settings.

 

Noen synspunkter eller erfaring med det som blir sagt i quoten min?

 

For det lagget egentlig en del for meg i et keep siege i går...vet ikke hvor mange spillere det var men ihvertfall 50+..

 

amd 6000, 4gig, 8800GT, fungerer helt fint, alt går som smør :) selv i scenarios og PQ med 100vis av folk på skjermen, settings står alt på max,

Lenke til kommentar

Hei,

tror nok du bare må teste ut dette selv.

Er som du sier stor forskjell på å løpe rundt alene i PvE terreng, vs. et massive Siege i PvP.

Har selv en 3GHzQuad, 4870x2, 4GB RAM, og kjører alt på max - men har av og til litt stutters når det er an haug med folk rundt og spells som går av i hytt og pine.

 

Beste i slike spill ville kanskje vært om det var en setting for minimum fps, slik at spillet automatisk reduserte detaljnivået når fps gikk under min-fps.

Da ville du kunne ha pen grafikk ved liten belastning, og litt redusert grafikk (drawing distance etc) ved høy belastning.

 

Her er en som sliter med fps;) http://www.youtube.com/watch?v=XOBiP_yfKkQ...feature=related

Endret av Fornax
Lenke til kommentar

Har fulgt med litt i relaterte tråder på WAR forumet (det offisielle). Alle sier stort sett det samme. Man får "stuttering" av og til, uansett hvor bra maskin man har.

 

Slik jeg ser det så finnes det to store grunner til stutters. Den ene er uoptimisert grafikk kode og den andre er at WAR bruker harddisken en god del. Hvis man f.eks. får mye stuttering i warbands, så kan det hjelpe å fjerne output fra f.eks. combatlog, siden alt som dukker opp i chatvinduet (inkludert combatlog) blir lagret på harddisk. F.eks. kan man sette combatloggen til å rapportere bare om deg selv, istedenfor å logge resten warbandet.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding og gode tips...

 

Noe av laggen komemr helt sikkert pga av serveren..akkurat som wow slet når mange folk var samlet på samme sted...men etter det jeg opplever så er dette omtrent borte i wow...så dem har sikkert optimalisert serverhardware etc...

 

Skal prøve settingtweaks osv...prøve å update drivere etc...

 

Jeg har en uggen følelse at AoC faktisk gikk hakket glattere enn hva WAR gjør på pc'en min..og da er jo noe tydelig ikke helt som det skal være hehe.

 

mine specs er 2.4ghz duo intel (eller hva nå den heter), 4 gig med ddr2 ram og 752MB 8800GTX kort. Opp i mot high end pc skulle jeg tro?

 

Har fulgt med litt i relaterte tråder på WAR forumet (det offisielle). Alle sier stort sett det samme. Man får "stuttering" av og til, uansett hvor bra maskin man har.

 

Slik jeg ser det så finnes det to store grunner til stutters. Den ene er uoptimisert grafikk kode og den andre er at WAR bruker harddisken en god del. Hvis man f.eks. får mye stuttering i warbands, så kan det hjelpe å fjerne output fra f.eks. combatlog, siden alt som dukker opp i chatvinduet (inkludert combatlog) blir lagret på harddisk. F.eks. kan man sette combatloggen til å rapportere bare om deg selv, istedenfor å logge resten warbandet.

 

Er det mulig å få WAR til å ikke raportere noe som helst til harddisken? Dvs jeg trenger på ingen måte å lagre combatlog eller noe som helst i grunnen...har jeg denne muligheten?

 

Jeg skal også prøve å defragge HD'en min:) Dette har jeg ikke gjort på 3 mnd sikkert.

 

Og spesielt på den markedsplassen i Altdorf. Der glir det ikek akkurat glatt kan man si...selv om det bare er et par spillere som løper rundt. Dårlig koding? Kan umulig vøre pc'en min som egentlig sliter her liksom....

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Har du Nvidia kort så bør du bruke kontrollpanelet dets til å tvinge minst 2x Anti Aliasing på WAR. Med alle settings makset og med AA så ser det veldig akseptabelt ut :)

 

Uten nevneverdig ytelsesreduksjon?

 

og en ting til...bruker dere den der GPU skalaen? Den man kan dra opp og ned. Jeg har den på maks...da jeg antar at mine 700+ ram på skjermkortet er mer enn nok..men..synspunkter?

Lenke til kommentar
Er det mulig å få WAR til å ikke raportere noe som helst til harddisken? Dvs jeg trenger på ingen måte å lagre combatlog eller noe som helst i grunnen...har jeg denne muligheten?

 

Ikke som jeg vet om hvertfall. Eneste du kan gjøre er å slå av det du ikke trenger å se i chat options.

 

noen som har et godt svar på hvorfor det er så enormt mørkt på min skjerm om natta? har et nvidiakort, ser ikke en ting..springer rundt og stanger hodet i trær og og andre buskevekster, lite gøy..vet at Ati kort ikke har det så mørkt på skjermen som jeg har når det er nattestid i spillet..

Lenke til kommentar

Jeg testet den tweakingen som gitt i en link i noen poster ovenfor. Dette fungerte svært bra :thumbup: Jeg har nvidia-kort. Nå glir spillet myyye bedre...stort sett jevnt og fint og ikke den konstante småhakkingen som jeg tidligere opplevde..

 

Det kan til tider hakke litt i scenarios, men dette er helt sikkert server-lag og litt dårlig optimalisert programmering...

Lenke til kommentar

Jeg vil også rette en takk til den linken.

 

Synes grafikken etter optimaliseringen ble riktig så bra, men sliter med buffering.

 

Så lenge jeg beveger meg innenfor et avrenset område er FPS god (PvE), men løper jeg i en rett linje blir det en del hakking. I open world RvR og Scenario's er det bare å glemme, greit at Mythic har gjort det enkelt å skifte mellom to forskjellige Custom settinger.

 

Jeg har forsøkt å justere på GPU slideren, men har ikke merket noen forskjell i det hele tatt. (har forøvrig en litt over middels dualcore CPU, 4 gig ram og 8800 GT (512 Mb).

Lenke til kommentar
Jeg vil også rette en takk til den linken.

 

Synes grafikken etter optimaliseringen ble riktig så bra, men sliter med buffering.

 

Så lenge jeg beveger meg innenfor et avrenset område er FPS god (PvE), men løper jeg i en rett linje blir det en del hakking. I open world RvR og Scenario's er det bare å glemme, greit at Mythic har gjort det enkelt å skifte mellom to forskjellige Custom settinger.

 

Jeg har forsøkt å justere på GPU slideren, men har ikke merket noen forskjell i det hele tatt. (har forøvrig en litt over middels dualcore CPU, 4 gig ram og 8800 GT (512 Mb).

 

Ja..den bufferingen er ikke lett å finne ut av. Selv har jeg 8800GTX med 7xx MB minne. Har vel heller ikke merket forskjell med å endre på den gpu-baren, men jeg er tilhenger av teoretisk bedre ytelse versus egne erfaringer hehe...stoler ikke på meg selv.

 

Lurer på hvordan spillet med å bruke skygger. Jeg har ikke prøvd skygger i WAR enda...når jeg tenker meg om...så har jeg ikek spilt med skygger i noe som helst av spill hehe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...