Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyden hakker når pcn jobber.


Anbefalte innlegg

Hei, For ca 4-5 dager siden begynte lyden min å hakke og skure når jeg startet pcn og skulle høre på musikk, mens jeg gjorde andre ting på pcn(åpnet firefox eller startet css f.eks.) jeg merket at desto mer pcn jobbet jo værre ble lyden. så når jeg var ingame på warhammer online og skulle loade ett nytt map, klarte jeg ikke høre hva folk sa på vt fordi det skura sånn. selv bare på skrivebordet med alle programmer lukket skurer det smått når jeg hører på musikk, og tvert jeg åpner et program blir det værre.

 

Er det noen som vet hva problemet kan være? har reinstalert driveren til lydkortet, men problemet er der enda..

 

Operativsystemet er XP Home og lydkortet heter:

SoundMAX Integrated Digital HD Audio.

Endret av Olez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, For ca 4-5 dager siden begynte lyden min å hakke og skure når jeg startet pcn og skulle høre på musikk, mens jeg gjorde andre ting på pcn(åpnet firefox eller startet css f.eks.) jeg merket at desto mer pcn jobbet jo værre ble lyden. så når jeg var ingame på warhammer online og skulle loade ett nytt map, klarte jeg ikke høre hva folk sa på vt fordi det skura sånn. selv bare på skrivebordet med alle programmer lukket skurer det smått når jeg hører på musikk, og tvert jeg åpner et program blir det værre.

 

Er det noen som vet hva problemet kan være? har reinstalert driveren til lydkortet, men problemet er der enda..

 

Operativsystemet er XP Home og lydkortet heter:

SoundMAX Integrated Digital HD Audio.

dette er sikkert ikke svaret, men mye støv? noe som er brent?

Endret av riskake90
Lenke til kommentar

har tilsvarende problem, men i vista og kun når opera loader en side med mye rart (f.eks aviser) eller laster ned filer.

prøvde linken ovenfor, men alt var allerede stilt inn på disse innstillingene.

prøvde å sette innstillingene på nytt, men samme irriterende skurring fortsetter. (har reboota)

 

Realtek integrert lydkort på vista ultimate 64bit.

Lenke til kommentar
har tilsvarende problem, men i vista og kun når opera loader en side med mye rart (f.eks aviser) eller laster ned filer.

prøvde linken ovenfor, men alt var allerede stilt inn på disse innstillingene.

prøvde å sette innstillingene på nytt, men samme irriterende skurring fortsetter. (har reboota)

 

Realtek integrert lydkort på vista ultimate 64bit.

word, bump

Lenke til kommentar

Har dere sjekket partisjonen(e) for fragmentering.

Merk at en hd ikke kan lese filer fra ulike sektorer på harddisken "på samme tid" - eks laste opera exe + dll filer mens en lydfil avspilles fra samme disk . Brukes det temp bufferter iform av hd fil må denne også være ufragmentert.

 

Har dere IDE disker (enheter) på delt IDE port (master/slave) forverres det ytterligere da kun en disk/enhet i et master slave oppsett er aktiv ad gangen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...