Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Er i tvil om akkurat det, men man kan jo alltid håpe... Jeg ser nå at mShop har steget månedprisen (med telefon) på Friprat fra 229 til 429 :ohmy: ... Glad jeg bestilte før, håper bare ikke at det blir noe krøll med abonnementet mitt uansett. :hrm:

Det med den månedsprisen har nok vært en trykkfeil. FriPrat uten binding koster 229 pr. mnd, og med binding koster det 399 pr. mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det en rød/blå'ish farge på hele telefonen? Eller er det bare den stripen på siden av telefonen?

Har den blå, og det er en blå stripe på begge sidene som på bildene. Den er mer turkis enn det kommer frem på bildene på nettet syns jeg. Denne stripa forandrer litt styrke/intensitet alt etter som hvilken vinkel du ser den fra. Resten av telefonen er så godt som svart. En anelse mørk mørks blå på siden om du ser godt etter. Samme på baksiden. Den er veldig mørkt blå, på grensen til sort. Så det er stort sett strpen på siden som utgjør fargen, resten av telefonen må du lete for å finne farge.

Lenke til kommentar
Er det en rød/blå'ish farge på hele telefonen? Eller er det bare den stripen på siden av telefonen?

Har den blå, og det er en blå stripe på begge sidene som på bildene. Den er mer turkis enn det kommer frem på bildene på nettet syns jeg. Denne stripa forandrer litt styrke/intensitet alt etter som hvilken vinkel du ser den fra. Resten av telefonen er så godt som svart. En anelse mørk mørks blå på siden om du ser godt etter. Samme på baksiden. Den er veldig mørkt blå, på grensen til sort. Så det er stort sett strpen på siden som utgjør fargen, resten av telefonen må du lete for å finne farge.

Er du fornøyd med tlf?

Lenke til kommentar

Jeg har nå brukt mobilen en stund, og oppgraderte i forgårs til den nye firmwaren, v11.0.008. Gammel versjon som er levert med telefonene til nå er v10.0.010.

Mobilen har nå blitt merkbart raskere, både i å vise menyer, og bilder! Det virker også som batterilevetiden har blitt enda litt bedre!

Bugs i musikkspilleren, og trøbbel med webleser og flashinnhold har også blitt rettet opp i.

Jeg hadde Hong kong versjonen av telefonen, så firmwaren jeg la inn var skandinavisk, så nå har jeg norske menyer, og æøå-tastatur :)

 

Ved bruk av Nokia Suite finner ikke mobilen ny firmware, så man må laste ned fimwarepakken selv, og installere den ved hjelp av Nokias mobilserviceverktøy (Phoenix 2008).

Man må legge inn firmwaren som om telefonen allerede var "bricked", så alt innhold slettes fra telefonen.

Ved installasjonen kan man velge mellom 10-20 forskjellige versjoner av firmwaren (spansk, skandinavisk, rød, blå)

Hvis noen er interessert kan jeg utdype prosessen ved oppgradering mer, og laste opp filene en plass, om dette er ønskelig! :)

Lenke til kommentar
Totalpris: 3587,- var ikke så gale. Men jeg kan desverre ikke hoppe på et slikt tilbud :( Er nødt til å holde meg til telenor :p Så får håpe de kommer med en grei pris på telefonen med et privat abonoment.. Til nå har de jo bare bedrifts abonomenter..

 

Bestiller du med djuice complete eller FriHet fra telenor får du en god pris på mShop. Men den blå koster mer med ab. enn den røde, ganske teit >_>...

 

Da må du nok forberede deg på litt diskusjon.

 

Blitt vant til litt krangling med kundeservice, det har blitt til en sport :!:

Lenke til kommentar
Ved bruk av Nokia Suite finner ikke mobilen ny firmware, så man må laste ned fimwarepakken selv, og installere den ved hjelp av Nokias mobilserviceverktøy (Phoenix 2008).

Jeg har også oogradert min software (finnland-telefon). Forsøkte først med bluetooth, da fant den ikke oppgraderingen. Koblet deretter til medfølgende kabel, og alt gikk smud i Nokia Suite. Vet ikke hvorfor bluetooth ikke ville fange opp dette, men da jeg så str på fila skjønte jeg at det uansett var best med kabel. Den var over 100mb stor syns jeg å huske.

Lenke til kommentar
Er du fornøyd med tlf?

Er veldig fornøyd! Det mest negative er kameraet (stillbilder) som flere har nevnt, men for meg er ikke det så viktig. Video utendørs i bra lys er imponerende bra. Selv ved zooming. Den er overraskende treffsikker i touch-skjermen. Er jeg på nettet kan jeg klare å klikke veldig små linker som ligger tett underhverandre og likevel aktivere den jeg vil. Utrolig bra. Nettleseren funker veldig fint, lyden er god, batterilevetiden til mitt bruk er ca 3 døgn. Musikkspilleren er suveren. Har gått bort fra alle andre inntastningsmåter enn liggende fulltastatur. Litt krøll i starten, nå går det raskt og jeg taster nesten aldri feil lenger. Str passer fint, er mer hendig i hånda og lomma enn iPhone.

 

Noe småplukk er det som irriterer meg, men det er ikke dramatisk. Kan leve med det, men håper likevel at oppgraderinger senere vil rette på noe av det. Mest spennende telefonen jeg har hatt så langt. Hadde HTC Touch Diamond en peroide, syns 5800 passer meg mye bedre.

Endret av TorePupper
Lenke til kommentar
Er du fornøyd med tlf?

Er veldig fornøyd! Det mest negative er kameraet (stillbilder) som flere har nevnt, men for meg er ikke det så viktig. Video utendørs i bra lys er imponerende bra. Selv ved zooming. Den er overraskende treffsikker i touch-skjermen. Er jeg på nettet kan jeg klare å klikke veldig små linker som ligger tett underhverandre og likevel aktivere den jeg vil. Utrolig bra. Nettleseren funker veldig fint, lyden er god, batterilevetiden til mitt bruk er ca 3 døgn. Musikkspilleren er suveren. Har gått bort fra alle andre inntastningsmåter enn liggende fulltastatur. Litt krøll i starten, nå går det raskt og jeg taster nesten aldri feil lenger. Str passer fint, er mer hendig i hånda og lomma enn iPhone.

 

Noe småplukk er det som irriterer meg, men det er ikke dramatisk. Kan leve med det, men håper likevel at oppgraderinger senere vil rette på noe av det. Mest spennende telefonen jeg har hatt så langt. Hadde HTC Touch Diamond en peroide, syns 5800 passer meg mye bedre.

Dette høyrdes veldig spennande ut! Trur nesten eg har bestemt meg no....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...