Gå til innhold

AMD ATHLON 64 X2 6500+


Sharp

Anbefalte innlegg

Amentio har følgende prosessor i utvalget sitt:

 

AMD ATHLON 64 X2 6500+ 2.3GHZ BLACK SKT AM2 3MB FSB1000 95W P (AD6500WCGHBOX)

 

Dette skal da være en Black Edition dobbelkjerne Phenom prosessor. Amentio skulle egentlig hatt den på lager i dag, men nå står det ikke noe ny dato.

 

Finner heller ingen offisiell informasjon om prosessoren. Noen som vet noe mer om den?

 

Med en pris på 800 kr er det vel desidert mest ytelse for penga, hvertfall for meg som ikke klarer bruke mer enn to kjerner om gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå heter disse plutselig Athlon igjen? For fire uker siden var navnet Phenom X2

 

http://www.hardware.no/artikler/phenom_x2_ge_i_salg/55267

 

Uansett navn, den er bedre enn "vanlig" Athlon X2 (AM2), siden den er bygd på K10 (AM2+) arkitekturen. Forskjellen i forhold til vanlig Athlon(i parantes) er; minnekontroller støtter PC8500/1066 ram (PC6400), nesten dobblet HyperTransport 3.0/1800MHz (HT2.0/1000MHz), 2MB L3 cache (0 L3 cache), evt. pluss noe jeg har glemt

 

Har dog vært veldig mye frem og tilbake med denne lanseringen, og siste ord er kanskje ikke sagt ennå(?) :D

Lenke til kommentar
Takk for link til review ;)

 

Om denne her yter og overklokker bra og i tillegg passer på mitt K9A(1) for den prisen der, så tror jeg at det blir smart å gå for den enn å bytte til Intel plattform, det var good news :)

 

Hvorfor trenger du å oppgradere fra dobbeltkjerne til dobbeltkjerne? :) Legg heller penger i et nytt grafikk-kort eller oppgrader til Phenom firekjerne?

Lenke til kommentar

Jeg har da en gangske teit grunn for å oppgradere egentlig, for å være helt ærlig :p

 

Det er noe min 6000+ ikke greier, men det går merkbart bedre med økt frekvens. Desverre så fryser/kræsjer systemet mitt ved OC som er tilfredstillende for den applikasjonen jeg kjører.

De fleste phenom 4 kjerner er ikke støttet av hovedkortet, så om denne 6500+ kunne passe mitt hovedkort og uproblematisk overklokke til 3Ghz, så hadde det vært perfekt :)

Lenke til kommentar
Takk for link til review ;)

 

Om denne her yter og overklokker bra og i tillegg passer på mitt K9A(1) for den prisen der, så tror jeg at det blir smart å gå for den enn å bytte til Intel plattform, det var good news :)

 

Hvorfor trenger du å oppgradere fra dobbeltkjerne til dobbeltkjerne? :) Legg heller penger i et nytt grafikk-kort eller oppgrader til Phenom firekjerne?

 

Finnes det programmer i dag da som kan utnytte fire kjerner?

 

Tenker at innen den tid kommer, har jeg for lengst oppgradert prosessor igjen. Og siden denne bare koster 750 kr....

Lenke til kommentar
Takk for link til review ;)

 

Om denne her yter og overklokker bra og i tillegg passer på mitt K9A(1) for den prisen der, så tror jeg at det blir smart å gå for den enn å bytte til Intel plattform, det var good news :)

 

Hvorfor trenger du å oppgradere fra dobbeltkjerne til dobbeltkjerne? :) Legg heller penger i et nytt grafikk-kort eller oppgrader til Phenom firekjerne?

 

Finnes det programmer i dag da som kan utnytte fire kjerner?

 

Tenker at innen den tid kommer, har jeg for lengst oppgradert prosessor igjen. Og siden denne bare koster 750 kr....

 

Det finnes mange applikasjoner innen video, bilde og lyd som støtter firkjerner, og mange spill også begynner å se veldig fine økninger fra å gå til to- til firkjerne. Men for all del, dette er ditt valg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...