Gå til innhold

Ødelagt mobil - har ikke mobilforsikring


Anbefalte innlegg

Hei, for noen dager siden våknet jeg opp etter en tur på fylla. Skjermen på mobilen min var ganske herpet, og nå er den ubrukelig. Jeg har ikke mobilforsikring, og ca 9 måneder igjen av bindingstiden med telenor. Så jeg lurer bare på hva jeg kan gjøre for å få ny mobil billigst mulig, eller om det er billigst med reparasjon. (hvis den kan repareres.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er det dårligste anbefalingen jeg har lest på lenge..

 

Har du ikke forsikring så er det bare å kjøpe seg en ny mobil!

Skal du skaffe deg ny mobil på andre måter, så blir det ulovlig!!!!!

Dvs det finnes måter å "lure" systemet på! Så lenge mobilen fungere å slå den på..

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Så jeg lurer bare på hva jeg kan gjøre for å få ny mobil billigst mulig, eller om det er billigst med reparasjon. (hvis den kan repareres.)

Den må sannsynligvis sendes inn for prisoverslag. I mange tilfeller vil du spare på å kjøpe ny, men det avhenger litt av hvor dyr telefonen var.

 

Vil du ha ny, kan du enten betale bruddgebyr og kjøpe en ny telefon med abonnementet du har nå, eller så kan du kjøpe en telefon uten abonnement. Du finner ut hva som blir billigst når du får vite hva et eventuelt bruddgebyr vil koste.

Endret av Mikachu
Lenke til kommentar
Dette er det dårligste anbefalingen jeg har lest på lenge..

 

Har du ikke forsikring så er det bare å kjøpe seg en ny mobil!

Skal du skaffe deg ny mobil på andre måter, så blir det ulovlig!!!!!

Dvs det finnes måter å "lure" systemet på! Så lenge mobilen fungere å slå den på..

 

Synes forslagene til "steffenz" var ganske så humoristiske. Det ble latter her i heimen ihvertfall.

 

Prøv om det er noen som dekker ødelagt telefon hvor man ikke var tilregnelig i gjerningsøyeblikket.

 

@Psychotron: Hva slags mobiltelefon var det? Og hvor mye ga du for den?

Hadde nok kjøpt meg en ny uansett.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Ja, men tror ikke 4-500 er så dyrt for reparasjon, trenger vel ikke å betale frakt siden jeg bare kan levere den inn der jeg kjøpte den rett i nærheten.

Joda, men de må sende den videre til service, noen som produsenten normal dekker, men siden det ikke er en garanti sak, så må du dekke dette selv. Men det er ofte at man ikke blir belastet frakt, siden den blir sendt sammen med andre telefoner som skal inn til service.

Lenke til kommentar
Prøv om det er noen som dekker ødelagt telefon hvor man ikke var tilregnelig i gjerningsøyeblikket.

Hva mener du det skulle vært?

 

Nå var kommentaren min til "baddis", som skrev at "zteffens" forslag var "den dårligste anbefalingen han hadde lest på lenge".

Det så da ut som "zteffens" innlegg til å begynne med startet litt humoristisk, og at trådstarter ikke visste/husket hva som hadde forårsaket ødelagt telefon p.g.a. fyll.

Dermed er man ikke tilregnelig i "gjerningsøyeblikket".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om du vil bytte display/LCD skjerm kan du nok få gjort det for ca 800-1000kr. Men er den væskeskadd eller slag/klemskadd vil nok ikke tekniker engang ta i den. Da kan du få valg mellom å skrote telefon eller få den tilbake ureparert(kan koste mellom 3-400 kr)

Dette er basert på egne erfaringer fra å jobbe på et servicemottak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...