Gå til innhold

PS3 og mobilt bredbånd


Okapi

Anbefalte innlegg

Aloha,

 

Jeg bor for tiden på studenthybel, og småriver meg i håret over USITs brutale regime her. Greit, de har endelig åpnet for PSN etter å ha innsett at det ikke var en sikkerhetsrisiko, men spill på nett er fremdeles rimelig håpløst. Så Netcoms annonse angående mobilt bredbånd idag, og synes det så interessant ut...men lar det seg forene med PS3? Hadde vært greit å ha et alternativ til studentbynettet, men om det utelukkende blir for å slippe kabling til laptopen gidder jeg ikke.

 

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tanker (dvs synsing):

Er dette via WiFi eller 3G/super-3g? Vil uansett tro at dette har rimelig høy ping (forsinkelse) slik at det blir lite attraktivt for nettspilling. Ville uansett hørt med folk som har testet for å få avkreftet/bekreftet. Ellers kan det være forskjellige erfaringer fra andre leverandører i ditt område også om du vil undersøke.

 

Om det er mobilt bredbånd via 3G/super-3g må du vel også ha en PS3 koblet til en datamaskin siden PS3 ikke støtter disse, og regner ikke med den støtter en evt USB-sak som har dette heller.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Det er snakk om 3G ja. Jeg bor sentralt i Oslo, så antar dekningen er bra nok, men mulig nettet ikke er bra nok selv med topp dekning? Derfor jeg etterlyser erfaringer.

 

Forøvrig, jeg er litt dum og kan fint lite om nettverk. Dersom jeg kommer meg på nett med laptopen via USB-modemet, og kobler PS3 til laptopen med en slik, burde jeg være på nett med PS3 da?

Lenke til kommentar

Jeg har spilt endel på NetComs mobilt bredbånd. Det funket helt fint med Warhawk i hvertfall. Du kobler modemdingsen til PCen med USB og PCen til PS3en med nettverkskabel. Så må du gå inn på Nettverkstilkoblinger på PCen og finne modemet og åpne for delt nettverk eller noe sånt.

Endret av Kuff1
Lenke til kommentar

Har en kompis som bruker telenor mobiltbredbånn og det fungerer ypperlig her i moss hvor det er turbo 3g .

bruker da en router som man kan sette usb enheten inn i og få signalet i w-lan.

En ting som kan være litt kjipt det er at nederst på kontrakten så er det noe med at hvis man har lastet ned en grei mengde over noen mnd. kan de sette ned hastigheten på usb enheten over en hvis tid .

Men dette har ikke skjedde hos kompisen min .. og han har hatt det en stund .

Lenke til kommentar

NetCom satte ned hastigheten hos meg etterhvert. Da sa jeg opp abonnementet umiddelbart.

Blir jo helt sykt å betale 500 spenn per måned for 480 kbs. Før de reduserte hastigheten hadde jeg ca 2000 kbs. Men det var ikke spillinga som var grunnen, det var fordi jeg lastet ned masse filmer osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...