Gå til innhold

Hvem er rettmessig eier av karakter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes egentlig du burde la han få den "gratis". Med "gratis" mener jeg at han burde betale for kontoen, samt transfer, men ikke noe for characteren i seg selv. Dere er trossalt venner. Hvilken betydning har det om du har mistet noen spilletimer eller en femtilapp om dere er venner?

 

Hvorfor skal vennen betale for kontoen når han bare skal ha characteren?

Jeg ser ikke helt poenget med det.

Lenke til kommentar

Hvis det kun er vennen som bruker kontoen er det jo rimelig at vennen også betaler for det kontoen koster i mnd, ikke han som eier kontoen og ikke bruker den. Hvis eier av konto ikke vil spille mer kunne han bare fryst kontoen og venn som har spilt opp char ville ikke kunne spilt opp char'n.

 

Du ser nå?

Endret av bandreas
Lenke til kommentar
Hvis det kun er vennen som bruker kontoen er det jo rimelig at vennen også betaler for det kontoen koster i mnd, ikke han som eier kontoen og ikke bruker den. Hvis eier av konto ikke vil spille mer kunne han bare fryst kontoen og venn som har spilt opp char ville ikke kunne spilt opp char'n.

 

Du ser nå?

Da er det greit at vennen betaler månedsbeløpet.

Lenke til kommentar

løsningen her er jo helt klar, og er egentlig en selfølge for meg.

 

Du kidnapper kompisen din og kjører han bort til et øde sted ut i skogen. Så, bruker du ca 1-2 år på å hjernevaske han og få han til å glemme at han noensinne har hørt om wow. Når familien spør hvor det er blitt av han sier du at han er på fiskeferie i australia.

 

Så kan du beholde charen uten noe stress i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723
drit i vennen din. DE alle items og ta gullet og slett charren.

Scam et par folk fra " tha superiour ingame community" også spammer du hans irl name i trade. followed av hva RaW nevner her.

Lenke til kommentar
Synes egentlig du burde la han få den "gratis". Med "gratis" mener jeg at han burde betale for kontoen, samt transfer, men ikke noe for characteren i seg selv. Dere er trossalt venner. Hvilken betydning har det om du har mistet noen spilletimer eller en femtilapp om dere er venner?

 

Hvorfor skal vennen betale for kontoen når han bare skal ha characteren?

Jeg ser ikke helt poenget med det.

 

Fordi han skal ha sin egen karakter over på sin egen konto så burde han betale for den. Forstår ikke hvorfor den orginale eieren av kontoen skal svi både ved tap av spilletid (siden vennen spiller) og tap av penger fordi vennen forlanger at han skal betale alt for han. Hvis han skal ha karakteren han har levlet å utstyrt får han selv betale kostnadene for ny konto samt transfer-kostnader. Totalt uhørt fra mitt synspunkt at orginal eier skal gå med tap fordi han var hyggelig å lånte bort kontoen sin.

Lenke til kommentar
Synes egentlig du burde la han få den "gratis". Med "gratis" mener jeg at han burde betale for kontoen, samt transfer, men ikke noe for characteren i seg selv. Dere er trossalt venner. Hvilken betydning har det om du har mistet noen spilletimer eller en femtilapp om dere er venner?

 

Hvorfor skal vennen betale for kontoen når han bare skal ha characteren?

Jeg ser ikke helt poenget med det.

 

Fordi han skal ha sin egen karakter over på sin egen konto så burde han betale for den. Forstår ikke hvorfor den orginale eieren av kontoen skal svi både ved tap av spilletid (siden vennen spiller) og tap av penger fordi vennen forlanger at han skal betale alt for han. Hvis han skal ha karakteren han har levlet å utstyrt får han selv betale kostnadene for ny konto samt transfer-kostnader. Totalt uhørt fra mitt synspunkt at orginal eier skal gå med tap fordi han var hyggelig å lånte bort kontoen sin.

 

Godt sakt! :)

Lenke til kommentar
Synes egentlig du burde la han få den "gratis". Med "gratis" mener jeg at han burde betale for kontoen, samt transfer, men ikke noe for characteren i seg selv. Dere er trossalt venner. Hvilken betydning har det om du har mistet noen spilletimer eller en femtilapp om dere er venner?

 

Hvorfor skal vennen betale for kontoen når han bare skal ha characteren?

Jeg ser ikke helt poenget med det.

 

Fordi han skal ha sin egen karakter over på sin egen konto så burde han betale for den. Forstår ikke hvorfor den orginale eieren av kontoen skal svi både ved tap av spilletid (siden vennen spiller) og tap av penger fordi vennen forlanger at han skal betale alt for han. Hvis han skal ha karakteren han har levlet å utstyrt får han selv betale kostnadene for ny konto samt transfer-kostnader. Totalt uhørt fra mitt synspunkt at orginal eier skal gå med tap fordi han var hyggelig å lånte bort kontoen sin.

 

Og hva hvis account eier ikke hadde tid til å spille og lånte bort accounten din tiden han var "fraværende"?

Vennen som låner må selvfølgelig betale egen account og transfer, men å betale vennen for at han kanskje ikke kunne spille. Det er uhørt. Jeg ville ikke betalt for å spille på en venns account hvis han sa jeg kunne låne den mens han var fraværende><

 

 

Edit; Mulig jeg misforsto helt, så ha en mild tone:P

Endret av Ghraag
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Skjønner hva du mener, men er litt forskjellig på en kveld og fra 1-70. Jeg sier det samme som sist:

 

Han kan transfere filen gratis på sin egen, så lenge han betaler det som blizzard skal ha for det. Om du ikke har spilt på den i det heletatt, men han har spilt - på din regning så synes jeg han skal betale litt av mnds beløpet også.

Lenke til kommentar
Si at noen kompiser var her i går. De satt med PC-en hele kvelden. Skal jeg sende rekning til de pga jeg mistet spilletid, aka penger?

 

Har jeg noen gang sagt det? Har sagt at det er uhørt at rettmessig eier av kontoen skal bruke sine penger på å migrere over en venns karakter, selvom de er venner. Vil han ha den, ja vel, betal selv. Hadde du lånt bort kontoen din til en venn om du visste at 2 måneder fra nå av skulle du ut med 250,- i battlechest, samt 120,- i migrering?

 

Dere får ha deres egne meninger om hvem som betaler, men for meg personlig, er det litt utenkelig at min venn hadde forlanget fra meg og betale ny konto til han, samt hans transfer til hans nye account, hadde gitt den til han gratis, men transfer får han ordne selv.

 

Hvis OP skulle kjøpt konto til han hadde jo den også blitt "rettmessig" hans siden han betalte for den.

 

 

Han kan transfere filen gratis på sin egen, så lenge han betaler det som blizzard skal ha for det. Om du ikke har spilt på den i det heletatt, men han har spilt - på din regning så synes jeg han skal betale litt av mnds beløpet også.

 

Hvorfor det? Månedsbeløpet må du betale for å holde kontoen aktiv selvom du spiller eller om du er ute og vennen din sitter å spiller på din konto.

Endret av GuQQa
Lenke til kommentar
Har jeg noen gang sagt det? Har sagt at det er uhørt at rettmessig eier av kontoen skal bruke sine penger på å migrere over en venns karakter, selvom de er venner. Vil han ha den, ja vel, betal selv. Hadde du lånt bort kontoen din til en venn om du visste at 2 måneder fra nå av skulle du ut med 250,- i battlechest, samt 120,- i migrering?

 

Nei. Det var bare et eksempel til de som vil at fyren som lånte accounten burde få penger fordi en annen person er på den, noe som jeg personlig føler er idiotisk. Viss mannen med accounten virkelig ville spille på accounten - så sier du først i fra, og når du logger på, bør han fyren godta det og ikke logge på før han har hørt med eieren. Viss han fyren holder på å logge inn og ut når eieren spiller, så skifter man bare passord. Enkelt og greit.

 

Han fyren bør/må betale for tranføring og for den nye accounten. Ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Skal du begynne å mase om det nå?

Lurer på hvor mange ganger jeg skulle vært banna da ;)

For ikke å snakke om sikkert over halvparten her inne...

 

Ikke sant, men alt er tilatt i krig og kjærlighet :p

 

Men uansett.

 

Synes trådstarter skulle være fair og gi kompisen sin den karakteren han har levlet opp. Samt ikke noe er mer irriterende enn å ha med seg en komling som ikke har noe kjennskap til karakteren sin og springer som en høns uten hode rundt omkring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...