Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ødelagt driver på dvd-rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

DVD-romen min sluttet å virke for et par måneder siden, og i enhetsbehandling står det at driveren mangler/er ødelagt. Vet noen hvor man kan få nye drivere til en HL-DT-ST DVDRAM GSA-T20L ATA? Eller eventuelt andre måter å løse dette problemet på? Er en hp pavilion dv 9510 eo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjekk om produsentens hjemmeside har drivere du kan bruke.

Ellers kan du evt. bare prøve å fjerne enheten fra device manager, så vil windiws prøve å installere den på nytt igjen - gitt at den har standard drivere som passer den. Det fungerer som regel helt greit når det gjelder de aller fleste CD/DVD drev.

-Stigma

Skrevet
sjekk om produsentens hjemmeside har drivere du kan bruke.

Ellers kan du evt. bare prøve å fjerne enheten fra device manager, så vil windiws prøve å installere den på nytt igjen - gitt at den har standard drivere som passer den. Det fungerer som regel helt greit når det gjelder de aller fleste CD/DVD drev.

-Stigma

Har desverre allerede prøvd dette flere ganger, men takk for tipset :)

Skrevet

Daemon tools virker foressten ikke heller, og jeg får opp samme melding i enhetsbehandling. Så kan det være noe som overstyrer enhetene eller noe?

Skrevet

Problem fikset! Jeg gikk inn i regedit, HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11­CE-BFC1-08002BE10318} og slettet upper filter og lower filter. Funker fett nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...