Gå til innhold

Pakistansk invandring til norge, hvorfor? (IKKE RASISTISK)


Helpel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Pakistanerne dukket opp på eget initsiativ, de var hverken importert fordi vi trengte arbeidskraft eller fordi de var billigere. De kom for å søke lykken, rett og slett. De kom først til Finland, på turistvisum, men der hadde de vett nok til å sende de ut igjen, så kom de til Norge. Den pakistanske kolonien har vokst mer eller mindre alene på familiegjenforening da å komme fra Pakistan hverken gir rett til asyl eller gir flyktningestatus.

 

Til sammenligning ble afghanske flyktninger, Afghanistan er naboland til Pakistan for de som har geografikunnskaper på nivå med Bush, sendt ut med begrunnelsen at de kulturelt var for forskjellige fra pakistanere.

Lenke til kommentar
Det er ikke like mye problemer med polakker.

 

Fælt så bastant påstand her a gitt...

Jeg vil si det er flere østeuropeiske innvandrere som begår små forbrytelser (gjerne innbrudd etc.) enn pakistanere - som jo er mer innarbeidet i samfunnet, og således vet om de "trygge" forbrytelsene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vi trengte arbeidskraft, de hadde det. Så enkelt.

 

"Mangel på arbidskraft", er et konstruert problem, som ble funnet opp for å legitimere innvandringen.

 

Tenkt deg at de skitne tallerkenene i løpet av ukene tårner seg opp på kjøkkenet ditt, mens du sitter i sofaen og ser TV. Er det på grunn av mangel på arbeidskraft? Feil! Det er på grunn av latskap!

Endret av Nordmakt
Lenke til kommentar
Tenkt deg at de skitne tallerkenene i løpet av ukene tårner seg opp på kjøkkenet ditt, mens du sitter i sofaen og ser TV. Er det på grunn av mangel på arbeidskraft? Feil! Det er på grunn av latskap!

 

Tja.. Den norske byggeindustrien stoppet jo nesten helt opp p.g.a. mangel på arbeidskraft. Samme gjelder også visse seksjoner innunder service-ernæringen(vasking og mere vasking). Saken er ikke den at vi ikke er nok personer til å bære vårt eget antall personer(selvføgelig), men med fri utdanning og yrkesmål, er arbeidsfordelingen så langt fra gjevn. Vi manglet folk til å jobbe i byggeindustrien. Ikke fordi antall personer i Norge ikke nådde opp, men fordi ikke nok utdannet seg, eller tok arbeid i denne retningen.

Lenke til kommentar
Tja.. Den norske byggeindustrien stoppet jo nesten helt opp p.g.a. mangel på arbeidskraft. Samme gjelder også visse seksjoner innunder service-ernæringen(vasking og mere vasking). Saken er ikke den at vi ikke er nok personer til å bære vårt eget antall personer(selvføgelig), men med fri utdanning og yrkesmål, er arbeidsfordelingen så langt fra gjevn. Vi manglet folk til å jobbe i byggeindustrien. Ikke fordi antall personer i Norge ikke nådde opp, men fordi ikke nok utdannet seg, eller tok arbeid i denne retningen.

Hvor har du denne informasjonen fra? At vi manglet folk i disse næringene på 60- og 70-tallet?

 

Jeg kan opplyse om at vi ikke manglet arbeidskraft. De som kom hit for å skaffe seg jobb, ble tatt i arbeid fordi de var billigere å ha i arbeid enn nordmenn.

Lenke til kommentar

Du kan ikke opplyse om dette uten kilder nei. Det som står i innlegget mitt er hva som blir undervist på skolen. Du står også fritt til å bruke søketjenesten google(som for meg etterlatte 57700 søketreff).

 

For å gjøre letingen din begrenset, da jeg ikke ser nytten i å bla opp ungdomsskule-pensum, kan jeg vise til en artikkel som beskriver noe av hva jeg reffererte til:

 

Det er utvilsomt den store arbeidsinnvandringen som har bidratt til at «AS Norge» kan holde hjulene så godt i gang. Uten den hadde vi i dag hatt mellom 150000 og 200000 ubesatte jobber. Per 1. juli i år var det 75000 utlendinger med gyldig arbeidstillatelse i Norge. Det er rekord og en økning på hele 32000 fra i fjor. I tillegg antas det at det oppholder seg mellom 40000 og 50000 som arbeider her uten godkjent arbeidstillatelse (fjorårets tall). Det forteller det meste om situasjonen.

 

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=152805

 

På tross av denne store "innsamlingen" av arbeidskraft, mangler Norge òg til og med den dag i dag arbeidskraft.

 

De som kom hit for å skaffe seg jobb, ble tatt i arbeid fordi de var billigere å ha i arbeid enn nordmenn.

 

Ja, billigere arbeidskraft ble prioritert. Vi manglet allikevel arbeidskraft, og spesielt til nevnte service-ernæringer: Byggeindustrien og omsorgstjenestene.

 

Dette er òg blitt påpekt til deg av andre i denne tråden, som ligger på root.no-forumet. Så det hadde vært fint om du fraktet med deg kilder før du uttalte påstander som går i mot den lære vi har i dag.

 

OBS: Dette er ikke et innlegg som forklarer hvorfor vi har mange afghanske innvandrere i Norge. Dette innlegget forklarer at, jo, på 60 -og 70-tallet hadde Norge mangel på arbeidskraft innen forskjellige service-ernæringer. Siden den var en her som kommenterte med et høyst upresist utsagn.

Endret av cuadRo
Lenke til kommentar
Du kan ikke opplyse om dette uten kilder nei. Det som står i innlegget mitt er hva som blir undervist på skolen. Du står også fritt til å bruke søketjenesten google(som for meg etterlatte 57700 søketreff).

 

For å gjøre letingen din begrenset, da jeg ikke ser nytten i å bla opp ungdomsskule-pensum, kan jeg vise til en artikkel som beskriver noe av hva jeg reffererte til:

 

Det er utvilsomt den store arbeidsinnvandringen som har bidratt til at «AS Norge» kan holde hjulene så godt i gang. Uten den hadde vi i dag hatt mellom 150000 og 200000 ubesatte jobber. Per 1. juli i år var det 75000 utlendinger med gyldig arbeidstillatelse i Norge. Det er rekord og en økning på hele 32000 fra i fjor. I tillegg antas det at det oppholder seg mellom 40000 og 50000 som arbeider her uten godkjent arbeidstillatelse (fjorårets tall). Det forteller det meste om situasjonen.

 

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=152805

 

På tross av denne store "innsamlingen" av arbeidskraft, mangler Norge òg til og med den dag i dag arbeidskraft.

 

De som kom hit for å skaffe seg jobb, ble tatt i arbeid fordi de var billigere å ha i arbeid enn nordmenn.

 

Ja, billigere arbeidskraft ble prioritert. Vi manglet allikevel arbeidskraft, og spesielt til nevnte service-ernæringer: Byggeindustrien og omsorgstjenestene.

 

Dette er òg blitt påpekt til deg av andre i denne tråden, som ligger på root.no-forumet. Så det hadde vært fint om du fraktet med deg kilder før du uttalte påstander som går i mot den lære vi har i dag.

 

OBS: Dette er ikke et innlegg som forklarer hvorfor vi har mange afghanske innvandrere i Norge. Dette innlegget forklarer at, jo, på 60 -og 70-tallet hadde Norge mangel på arbeidskraft innen forskjellige service-ernæringer. Siden den var en her som kommenterte med et høyst upresist utsagn.

Den artikklelen sier ikke mye, for om vi ikke hadde hatt denne arbeidskraften, så ville nordmenn vært nødt til å ta disse jobbene. Eventuelt arbeidere fra våre naboland. Vi trenger jo ikke å ha noen konkurranse om å importere fra de landene som er lengst i fra oss, og der folk har minst til felles med oss. Forstår? Norge hadde ikke gått dukken uten fremmedinnvandring. Finland har jo ikke gått dukken f.eks... Estland hare ikke gått dukken.. Mange land som ikke har masseinnvandring og som klarer seg greit.

 

Poenget var at vi ikke TRENGTE å ta inn folk fra fremmedkulturelle land selv om vi hadde mange ledige stillinger i enkelte yrker. Samfunnet går ikke dukken om det i noen yrker ikke er fulldekt med folk. Og en del problemet kan også være at staten ikke evner å legge forholdene til rette slik at diverse yrker blir dekt i samsvar med befolkningsmengde og andre samfunnsfohold. Om alle skal ta høyere utdannelse, sier det seg selv at det i yrker der man ikke trenger dette, blir mange ubesatte jobber. Uten innvandring vil dette regulere seg av seg selv.

 

Hovedsaken er at vi ikke trenger fremmedinnvandring.

Lenke til kommentar
Den artikklelen sier ikke mye, for om vi ikke hadde hatt denne arbeidskraften, så ville nordmenn vært nødt til å ta disse jobbene.

 

Hvilket er bra, fordi det skal være en frihet å velge det arbeidet og den utdanningen du trivs med. Den artikkelen fikk fram mitt poeng veldig godt.

 

Poenget var at vi ikke TRENGTE å ta inn folk fra fremmedkulturelle land selv om vi hadde mange ledige stillinger i enkelte yrker. Samfunnet går ikke dukken om det i noen yrker ikke er fulldekt med folk. Og en del problemet kan også være at staten ikke evner å legge forholdene til rette slik at diverse yrker blir dekt i samsvar med befolkningsmengde og andre samfunnsfohold. Om alle skal ta høyere utdannelse, sier det seg selv at det i yrker der man ikke trenger dette, blir mange ubesatte jobber. Uten innvandring vil dette regulere seg av seg selv.

 

Det spiller ingen rolle nøyaktig hvor mye bensin det kreves for å kjøre fra Bergen til Oslo. Skal man ha retten til å velge en annen vei, kanskje en omvei eller et annet destinasjonspunkt, noe man i analogien har, trenger man nok bensin til dette òg.

 

At Norge kunne fungert uten fritt valg av yrke og utdanning er ikke relevant, da vi i Norge har fritt valg av yrke og utdanning. Vil du diskutere dette, så start en ny tråd.

 

Det er forsåvidt snakk om at bransjene nærmest stoppet opp. Dette er ikke det samme som å bare mangle noen få.

 

Hovedsaken er at vi ikke trenger fremmedinnvandring.

 

Dette utsagnet stemmer ikke med den gitte situasjonen. Bl.a. stoppet den norske byggeindustrien nesten helt opp p.g.a. mangel på arbeidstakere. Det hjelper ikke at det i antall eksisterer nok mennesker til å fylle arbeidsplassen, vi trenger personer som er utdannet til det, og det skjer, og skjer bare, ved sjanse(om man ikke henter arbeidstagere, noe vi i Norge gjorde). Det finnes inget regulasjonssystem for å sørge for at vi får nok arbeidstagere til enhver stilling, foruten den strengeste kommunisme. Norge fungerer ikke på denne måten.

Endret av cuadRo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...