Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med ATI grafikkdriver i BF2


Anbefalte innlegg

ja det er noen problemer med datan nå og jeg får det ikke til -.- får ikke til og oppdatere !! går ikke! og en ting til, når jeg spiller BF2 så lokker spilet av seg selv det skjer nå! ANER IKKE ÅFFER og når jeg prøver og oppdatere pach greia inn på bf2 cden så går det ikke så må jeg slette bf2 fordi da slutter bf2 og funke :S :hrm: og legge inn på nytt!!! ER DET NOEN SOM KAN VÆÆÆÆR SÅ SNILL OG HJELPE MEG MED ALT DET PLIIZ LITT FORT

 

 

Check for ATI Graphics Driver updates

 

This problem was caused by ATI Graphics Driver, which was created by ATI Technologies, Inc.. There is no solution for this problem at this time.

 

Troubleshooting

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

A driver update, if available, might prevent this problem from recurring. There are several ways of locating and installing driver updates, but it is best to let Windows do this for you. Try the first step below, which describes the process. If it doesn't produce a driver update that solves the problem, then try the remaining steps in the order given.

 

Check for optional third-party updates

 

Even if all critical updates have been installed on your computer, optional updates might be available for ATI Graphics Driver that have yet to be installed. Here's how to use Windows Update to check for and install optional driver updates:

 

Open Windows Update:

 

Windows Update

 

In the left pane, click Check for updates to see if there are any optional updates available for your computer.

 

If no new optional updates are available, go to step 2.

 

If optional updates are available, click View available updates (if you do not see this option, you might have to click Check online for updates from Microsoft Update).

 

Windows Update or Microsoft Update will list any updated drivers that are available for devices installed in your computer.

 

What is a driver?

 

A driver is software that allows your computer to communicate with hardware or devices. Without drivers, the hardware you connect to your computer (for example, a video card or a webcam) will not work properly.

 

Select any optional updates that are listed (especially if they appear to be graphics related), and then click Install. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

 

Try updating ATI Graphics Driver manually

 

If no optional PRODUCT_NAME updates were available in Windows Update, you can try updating ATI Graphics Driver manually.

 

Note

It's best to let Windows install drivers for your hardware automatically, as described in step 1 above.

 

If you decide to manually update ATI Graphics Driver, here's how to do it:

 

Click to open Device Manager. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

 

In Device Manager, double-click Display adapters, and then double-click the name of the device running ATI Graphics Driver.

 

Click the Driver tab, and then click Update Driver.

 

When asked how you want to search for driver software, click Search automatically for updated driver software.

 

Windows will locate and install a new driver if one is available.

 

Check the ATI Technologies, Inc. website for driver updates

 

 

If no optional ATI Graphics Driver updates were available in Windows Update, go online to the following website to check for driver updates:

 

ATI Technologies, Inc.

 

How to manually update a driver using a downloaded file

 

Click to open Device Manager. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

 

In Device Manager, locate the device you want to update, and then double-click the device name.

 

Click the Driver tab, and then click Update Driver.

 

When asked how you want to search for driver software, click Browse my computer for driver software.

 

Click Browse, locate where you placed the new driver on your computer, click OK, and then click Next. Windows will locate and install the new driver.

 

Note

If you are running the latest version of ATI Graphics Driver and are still experiencing the problem, we recommend that you contact ATI Technologies, Inc. or the manufacturer for additional information and support.

 

Check your computer manufacturer's website for driver updates

 

faen fikk med alt en gang men hva er ez manuell?

 

#####

Moderator sier:

Velkommen til forumet. Jeg anbefaler at du tar en titt på våre rettningslinjer. Emnetittelen på denne tråden var svært lite beskrivende for problemet. Vanligvis vil vi da poste en advarsel i tråden og gi trådstarter en frist for å selv endre tittelen til noe bedre. Siden du er ny her på forumet har jeg denne gangen valgt å endre tittelen for deg.

#####

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke oppdatert den er det derfor den er klikk tror du?

 

fikk ikke med bilde, men nå..

 

#####

Moderator sier: Det er heller ikke tillatt å poste med CapsLock påslått. Igjen har jeg gjort endringen for deg. Vanligvis vil slike poster slettes uten varsel.

#####

post-172174-1222192322_thumb.jpg

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
ja tror det jeg å men åffer klikker bf2 a pga:skjermdriveren eller? og noen ganger sto det skjermdriveren har sluttet og virke:S

Hvis du har en gammel driver,så er det nettopp slikt som kan skje.

ATI legger ut ny driver 1 gang per mnd. Dette gjør de på grunn av sånne problemer som du har og for å bedre ytelsen i mange spill.

Last ned nyeste driver fra den siden jossda linker til,så fungerer nok spillet ditt.

Lenke til kommentar
hm fikk datan for en måned siden ca men aner ikke åssen jeg finner riktig driver (er vel ikke virus på di jeg laster ned da vel?) så kan noen sende link til riktig driver DERE SÅ BILDE DET ER DET SOM JEG IKKE FÅR TIL,

jossda har jo allerede sent deg link til den siden du skal laste ned driver fra.

De bildene du har lagt ut her har ingenting med skjermkortet å gjøre.

Error beskjeden er relatert til PunkBuster

Lenke til kommentar

Her er en link til siste BF2 patch:
http://largedownloads.ea.com/pub/patches/BF2/1.41/BF2_Patch_1.41.exe

For å finne riktig driver (som gjør at systemet "snakker" riktig med den aktuelle komponenten), må vi først finne ut hvilke komponenter du har.

Eks. den "ABEOCWYA IDE Controlleren" er sannsynligvis en del av hovedkortet(mainboard/motherboard) i maskinen din.

Her er en liten oversikt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_hardware


Når du kjøpte datamaskinen så har det helt sikkert vært opplyst endel spesifikasjoner om hvilke komponenter/hardware som er inni. Dersom du kan finne frem dette og skrive det inn, så vil du enten selv forstå hvilken skjermkort driver du trenger, eller vi kan finne den frem.

Når man skal installere ny driver-programvare er det viktig å først fjerne den driver-programvaren som ligger inne.

Gi tilbakemelding også om du finner ut av ting! =)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
ja men åffer funker ikke den driveren til det siste bilde mitt a,og jeg vet du har sendt link til drive greia men er ikke sikkert det er det som er problemet.

Er det en laptop du har? Da finner du nok ikke ny skjermkortdriver hos ATI. Da må du gå til hjemmesiden til produsenten av laptopen for å finne drivere.

Eventuelt prøve de driverne som fulgte med laptopen.

Lenke til kommentar

Jeg har nå kjørt en opprydding av denne tråden. Her var det mye off topic og svada. Når dere kommer over brudd på retningslinjene trykker dere på "Rapporter" knappen folkens. Man poster ikke info om det i tråden. Herfra holder alle seg til topic.

 

(Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
SLUTT og lås så jeg ikke får skrivet -.-

Nå synes jeg du skal lese svarene vi gir skikkelig og se også hva moderator skriver!

Han låste tråden en stund og det var med god grunn.

ja men en ting åssen driver mangler jeg! sorry er ikke sint men vil bare fikse datan

 

hm.har du msn a så kan vi prate der lettere så slepper jeg og masse her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...