Gå til innhold

Kulturo: Pirat risikerer 10 år i fengsel


Bakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Japan and International Motion Picture Copyright Association, Jimca, advarte politiet om ulovlige oppkastinger allerede i juli.

Så nå har japansk politi begynt å ta seg av ulovlig oppkast også? Synes artiklene på henholdsvis Kulturo, Gamer... Og de andre sidene som kjører under diskusjon har utrolig liten rettskrivingsstandard!

 

OnT: 10 år pluss stor bot høres kanskje litt hissig ut! Men så på nrk2 i går om en film som skulle komme om piratkopiering! Gleder meg! :w00t:

Endret av hagengutten
Lenke til kommentar

Vel han distribuerte også var ikke bare til egen glede,kan hende opphavsansvarlige har mistet flere titalls millioner i inntekter.

 

Huske for noen år siden da en Norsk 15 åring fikk en bot på 15000.- i Italia for å kjøpe/bruke et par piratsolbriller,denne typen handel kan koste deg masse penger i EU ved bruk av piratprodukter.

 

Dette er en trend som bare akselerer mer og mer,produsentene står på hardt for å komme piratprodusentene til livs.

Lenke til kommentar
Synes artiklene på henholdsvis Kulturo, Gamer... Og de andre sidene som kjører under diskusjon har utrolig liten rettskrivingsstandard!

 

Pass deg, ellers kommer grammatikktrollet og tar deg. :ph34r:

 

Og generelt ligger disse sidene under Tek.no-nettverket, tidligere Hardware.no-nettverket. Diskusjon.no er bare forumdelen, og stikker når som helst av med premien for elendig rettskrivningsstandard. :)

Lenke til kommentar
Vel han distribuerte også var ikke bare til egen glede,kan hende opphavsansvarlige har mistet flere titalls millioner i inntekter.

 

Huske for noen år siden da en Norsk 15 åring fikk en bot på 15000.- i Italia for å kjøpe/bruke et par piratsolbriller,denne typen handel kan koste deg masse penger i EU ved bruk av piratprodukter.

 

Dette er en trend som bare akselerer mer og mer,produsentene står på hardt for å komme piratprodusentene til livs.

Eller 12 år gamle Nikolai som fikk 8000 kroner i bot for å ha kjøpt en falsk Rolex.

Lenke til kommentar
Synes artiklene på henholdsvis Kulturo, Gamer... Og de andre sidene som kjører under diskusjon har utrolig liten rettskrivingsstandard!

 

Pass deg, ellers kommer grammatikktrollet og tar deg. :ph34r:

 

Og generelt ligger disse sidene under Tek.no-nettverket, tidligere Hardware.no-nettverket. Diskusjon.no er bare forumdelen, og stikker når som helst av med premien for elendig rettskrivningsstandard. :)

 

Takk for informativt svar ;) Hehe... Bare kan ikke fordra alle disse tyrkleifene! Men forskjellen er jo at på diskusjon er det private som skriver! Ikke hvem som helst som kan skrive på f.eks. Kulturo eller Gamer! Hvis du ser hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Synes artiklene på henholdsvis Kulturo, Gamer... Og de andre sidene som kjører under diskusjon har utrolig liten rettskrivingsstandard!

 

Pass deg, ellers kommer grammatikktrollet og tar deg. :ph34r:

 

Og generelt ligger disse sidene under Tek.no-nettverket, tidligere Hardware.no-nettverket. Diskusjon.no er bare forumdelen, og stikker når som helst av med premien for elendig rettskrivningsstandard. :)

 

Takk for informativt svar ;) Hehe... Bare kan ikke fordra alle disse tyrkleifene! Men forskjellen er jo at på diskusjon er det private som skriver! Ikke hvem som helst som kan skrive på f.eks. Kulturo eller Gamer! Hvis du ser hva jeg mener?

 

Helt enig. Vi burde bli enda flinkere på rettskriving=) Men jeg kan ikke finne noen feil i denne artikkelen...

Lenke til kommentar
Vel han distribuerte også var ikke bare til egen glede,kan hende opphavsansvarlige har mistet flere titalls millioner i inntekter.

En liten feil når man regner tap er at man antar at hver eneste nedlaster hadde kjøpt filmen om ikke man fikk lastet den ned så tapet rettighetshaverne har på en film filmet i en kino er nok minimale.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Synes artiklene på henholdsvis Kulturo, Gamer... Og de andre sidene som kjører under diskusjon har utrolig liten rettskrivingsstandard!

 

Pass deg, ellers kommer grammatikktrollet og tar deg. :ph34r:

 

Og generelt ligger disse sidene under Tek.no-nettverket, tidligere Hardware.no-nettverket. Diskusjon.no er bare forumdelen, og stikker når som helst av med premien for elendig rettskrivningsstandard. :)

 

Takk for informativt svar ;) Hehe... Bare kan ikke fordra alle disse tyrkleifene! Men forskjellen er jo at på diskusjon er det private som skriver! Ikke hvem som helst som kan skrive på f.eks. Kulturo eller Gamer! Hvis du ser hva jeg mener?

 

Helt enig. Vi burde bli enda flinkere på rettskriving=) Men jeg kan ikke finne noen feil i denne artikkelen...

Jeg har tatt trykkleifen alt. Den er herved likvidert. ;)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har skjønt er hovedgrunnen at det bare er et visst antall filmruller i omløp, så alle må vente på tur (fordi sånne filmruller tydeligvis er grassalt dyre). Jeg er forsåvidt enig i at det kan ta altfor lang tid før visse filmer kommer hit til lands (de største kommer som regel samtidig som i USA, riktignok). Men jeg bruker ikke det som unnskyldning for å rettferdiggjøre et lovbrudd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg har lite sympati med film og musikkselskap.

 

I flerfoldige år har de satt seg på bakbeina og nektet å være med på noen som helst form for utvikling.

 

Straffene og søksmålene er latterlige, 1 million opplastninger av en dvd er ikke det samme som at 1 million har droppet å kjøpe filmen fordi de lastet den ned.

Lenke til kommentar

Skal vi se..

 

Skyt noen på åpen gate i Norge, opptil 21 år, men du er ute etter 10år. Mens du sonet hadde du tilgang på utdanning, rehabilitering osv.

Last opp en komprimert kopi av en drittfilm filmet med mobilkamera, 10 år, og gjeldsslave resten av livet.

 

Bare noe som skurrer..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...