Gå til innhold

Masse tull med ubuntu


thoralex

Anbefalte innlegg

Hei

 

I det siste har jeg hatt veldig mange problemer med ubuntu som tilsynelatende ikke har noe med hverandre å gjøre og jeg lurte på om noe kan hjelpe meg å fikse noen av dem. Jeg har ikke så veldig mye peiling men klarer jo å bruke terminalen på et hvis. Lager en liste med problemene her, tviler på om jeg får med alt på første forsøk så jeg oppdaterer ettervert som jeg kommer på ting.

 

* Amsn gir stadig feilmeldinger, ofte uten at jeg har gjort noe på flere minutter. Står at "TH has brought an error" eller noe sånt. en gang fikke jeg en sånn og fikk en ny hver gang jeg lukket den forrige.

* Maskinen låser seg når jeg trykker på avluttknappen på øvre toolbar

* system monitor gir feilmeldin (noe om I/O error eller noe) når jeg prøver å starte den.

* forse quit appleten funker ikke (skjer ikke noe når jeg bruker den)

* Lydavspilling funker bare fra en kilde, hvis jeg hører på musikk og vil se en video med lyd på nettet må jeg lukke både musikkprogrammet og nettleseren or starte nettleseren på nytt for å få lyd i den. Dette gjelder med alle programmer med lyd.

* Spill i fullskjerm funker en stund (10-30 min) så kår det plutselig i vindusmodus og låser hele pcen så den ikke reagerer på mus og tastatur. går noen ganger tilbake til fullskjerm etter noen minutter men det kan også ta timer eller ikke i det hele tatt (før jeg går tom for andre ting å gjøre og restarter den).

* Det tar flere sekunder fra jeg trykker på en meny (fil, høyreklikk, rullemenyer på nettsider osv...) til den åpner, både i ubuntu og i programmer. faner funker normalt.

 

 

Jeg kjører ubuntu 8.xx (husker ikke hvordan man sjekker versoner lenger). Pcen har gigabyte hovedkort, gforce 8800gt sjermkort med envy driverne, intel core 2 quad q 6600 (tror jeg) 500gb samsong spinpoynt harddisk. Alt er nytt i januar/februar i år. kjørte Kubuntu med kde 4 frem til sommeren men byttet til ubuntu i høst (ikke brukt den i sommer). Kubuntu fungerte fint og ubuntu også den første måneden, problemene er kommet gradevis de siste 2-3 ukene.

Jeg setter stor pris på all hjelpen jeg kan få, hvis dere trenger flere detaljer så ordner jeg det. Jeg skal også oppdatere inlegget med tekst fra feilmeldingene etter vert som jeg får dem igjen.

 

På forhånd takk

Thor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...