Gå til innhold

Lanserer ny Atom-prosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt poenget i dette. CPU-en er større fysisk og trekker dobbelt så mye strøm. Man sitter fortsatt igjen med et helt utrolig ueffektivt brikkesett og en GPU som så vidt klarer å rendre 2D i akseptable hastigheter. Man mangler skikkelig 3D- og video-aksellerering og man skulle gjerne fått det for mange færre watt enn det råtne brikkesettet til Intel allerede bruker. Patetisk, spør du meg.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt poenget i dette. CPU-en er større fysisk og trekker dobbelt så mye strøm. Man sitter fortsatt igjen med et helt utrolig ueffektivt brikkesett og en GPU som så vidt klarer å rendre 2D i akseptable hastigheter. Man mangler skikkelig 3D- og video-aksellerering og man skulle gjerne fått det for mange færre watt enn det råtne brikkesettet til Intel allerede bruker. Patetisk, spør du meg.

 

Tja... folk spiller jo WoW på detta da :p

Lenke til kommentar

Vet ikke helt men Intel sitt egnt mini-itx kort (D945GCLF) som bruker den gamle 230 Atom (desktop versjon) og et GMA950 brikkesett som trekker over 20 watt! På høy tid at Intel også lager effektgjerrige desktop versjoner av disse kortene.

 

Ser at den nye 330 er i salg i deres nye D945GCLF2 kort nå og at den bruker samme chipset som den forrige. Mao et kort som bruker enda mer strøm.... :(

 

http://www.mini-box.com/Intel-D945GCLF2-Mi...mp;category=100

 

Mini-box anbefaler i hvertfall ikke noe større PSU enn de gjorde for det forrige Atom kortet, en Pico 90 funker fint her også. Prisen på $89 er jo absolutt fantastisk da! :)

 

Edit: Jeg blingset på chipset specs når jeg postet initielt.

Endret av johncl
Lenke til kommentar
ja, normalt bruker atom 4w mens 945gse bruker 6w og ich7m bruker 1.5w.

 

de burde abselutt oppdatere plattformen!

 

Bruker ich7m bare 1.5w?? men da er det ikke noe grafikk inne i bilde er det vel?

 

grafikken ligger i norsiden som bruker 6w

 

poenget mitt var vell at man ikke parrer et chipsett med en cpu som bruker 1/3 mindre strøm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...