Gå til innhold

WAR vs. WoW vs. AOC


Anbefalte innlegg

Hvordan syns dere kampsystemet til WAR er?

Eneste ordene som kan beskrive det godt er lagg og dårlig optimalisering.

 

Trykk en knapp og det er helt random om man vil se en animasjon eller ikke. Det samme gjelder skaden som skal komme av "abilitien". Noen ganger kommer den med engang, andre ikke.

 

Man kan lett oppleve å ha 100% HP og dø på et blunk pga combat systemet og dens mangler, så man vil noen ganger få følelsen av å bli "oneshoot'a" pga ting-tar-tid med systemet.

Man dør konstant og lurer "hva i helvete?" og ser på combat loggen, hvor man da ser en masse tall som skadet deg samtidig fra en eller flere personer. Noe som jo ikke skal være mulig.

 

Spillet er greit det, liker man WoW så liker man WAR igrunn. Men for de som har spilt seg ferdig med WoW kommer til å kjapt bli lei av spillet ettersom det er mye av det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke hatt det så gøy i ett MMORPG på lenge som jeg har hatt i WAR.

 

Nå gjenstår det å se om dette holder, men hvis trenden fortsetter tror jeg dette blir helt topp. Player Quests fungerer veldig bra, men det er på RvR siden dette spillet virkelig skinner.

 

...autolocker innpå fiender og trykke 1,2,3,4,5,6,7,8. Totalt uinteressant, man kan aldri bli god i slike spill.

 

Makan til sprøyt, det ligger masse dybde i disse kampsystemene. Det er lett å se forskjell 1, 2, 3 spammere og de som virkelig kan klassene sine!

 

Når det kommer til CC (crowd control) så er det også med i WAR, men (gudskjelov) mindre enn i WoW. Når det kommer til Stealth, så er ikke det med i WAR har jeg hørt, men jeg har også hørt at Witch Hunter har en slags liten stealth

 

Jeg aner ikke hva lv. du spilte i Betaen, men dette er også tull. De fleste klassene her får godt med CC etter hvert som de levler. Når det gjelder stealth får Witch Huntern og Witch Elf dette på lv 10, men det fungerer ganske likt som for "normal" klassene i AoC, action poengene forsvinner slik at man ikke kan være lenge stealthet av gangen.

 

En ting er jeg enig i, jeg ble aldri helt klok på melee systemet. Det at animasjonen er i usync er til tider slitsomt.

 

Grafikken er ikke topp, men helt ok.

 

Fun-fakoren derimot!

Lenke til kommentar

Må si at jeg er meget imponert over WAR, gitt. Det er egentlig rimelig likt WoW på mange måter, men allikevel ganske annerledes. PVP'en er konge, det er litt mer komplisert enn WoW når det gjelder speller, levler og sånt, Public Quests er bra. Quests generelt er veldig bra, har aldri sluppet opp for ting å gjøre. Spiller Witch Hunter nå, og det var skikkelig artig. Så det var en før i tråden som lurte på om Witch Hunter hadde en stealth, og det stemmer. En begrenset stealth som funker bra til å snike seg inn i en gruppe med fiender for så å plukke ut healere.

 

WoW har jeg spilt siden release, og jeg kommer til å fortsette med det. Instancer, raids og sånt funker så bra her. Kommer til å spille PvE på WoW, og PvP på WAR.

 

Har prøvd AoC med en 10-dager trial, og det synes jeg rett og slett sugde... Ikkenoe stilig magi, rare monstre og spennende classer. Masse tekniske feil også. Drittkjedelig, IMO.

Lenke til kommentar
Hvordan syns dere kampsystemet til WAR er?

 

Man kan lett oppleve å ha 100% HP og dø på et blunk pga combat systemet og dens mangler, så man vil noen ganger få følelsen av å bli "oneshoot'a" pga ting-tar-tid med systemet.

Man dør konstant og lurer "hva i helvete?" og ser på combat loggen, hvor man da ser en masse tall som skadet deg samtidig fra en eller flere personer. Noe som jo ikke skal være mulig.

 

 

Javel, må vel si "oneshoot" følelsen var hakket mer tilstedeværende i AoC, selv uten serverlagg..

Lenke til kommentar
Hvordan syns dere kampsystemet til WAR er?

 

Man kan lett oppleve å ha 100% HP og dø på et blunk pga combat systemet og dens mangler, så man vil noen ganger få følelsen av å bli "oneshoot'a" pga ting-tar-tid med systemet.

Man dør konstant og lurer "hva i helvete?" og ser på combat loggen, hvor man da ser en masse tall som skadet deg samtidig fra en eller flere personer. Noe som jo ikke skal være mulig.

 

 

Javel, må vel si "oneshoot" følelsen var hakket mer tilstedeværende i AoC, selv uten serverlagg..

Helt klart, men dette skyldes da en ubalanse i spillsystemet (merk: gem-ubalanse) og ikke i combat systemet generelt.

 

AoC har fått til responsen i combat på en mye bedre grad enn hva WAR har gjort.

Det samme kan en si om WoW, WAR ligger laaangt bak begge spillene når det gjelder sitt combat system og måten det "mater" spilleren med informasjon på.

Lenke til kommentar

jeg må si meg enig med de fleste andre her:

1. War, makan til pvp system finnes ikke i mmos per dags dato, ellers liker jeg animasjonene og abilityene kjempegodt, ingenting er som å bruke charge! abilityen til white lion og se alle squishiene springe for livet :grin:

 

2. Wow, spilt dette siden det kom ut omtrent og har hatt mange episke opplevelser som ragnaros, nefarian, twin emperors og cthun. Though jeg synes spillet har tapt seg i det siste, og det er bare ikke like morro lengre.

 

3. Aoc, kom til level 40 før jeg gav opp, villaene var bare tragiske, og quests fantes ikke, pvp så jeg også minimalt av, men værst var like vel instance systemet....at fienden kan bare stikke til en annen instance for å slippe unna ble for meg bare helt latterlig.

Lenke til kommentar

Warhammer er som den yngere og finere søstra til WoW, og hun sier ikke nei til å bli lekt med.

 

Må si at noen av opplevelsene i Warhammer har vært noen av de beste spillopplevelsene jeg har hatt noensinne. Deltok i ett massivt utendørs RvR slag med minst 50 spillere på hver side tidligere i dag, og det fikk helt lag fritt. Jeg for min del er veldig glad for at Mythic ikke gikk overboard med grafikken, Warhammer kjøres flawless på pcen min og det er utrolig deilig etter at Age of Conan prøvde å voldta den over og over igjen.

Lenke til kommentar
WAR - kun prøvd spillet i noen timer, og stemningen var bra, men spillet virka generelt sett svært barnslig, muligens fordi jeg valgte å starte en goblin shaman (Waaagh? wtf) .

Du setter ned for barnslighet når du spiller wow? Jeg liker barnslighets faktoren, men wow har mye mye mer av det enn WAR har.

Warhammer er som den yngere og finere søstra til WoW, og hun sier ikke nei til å bli lekt med.

 

Må si at noen av opplevelsene i Warhammer har vært noen av de beste spillopplevelsene jeg har hatt noensinne. Deltok i ett massivt utendørs RvR slag med minst 50 spillere på hver side tidligere i dag, og det fikk helt lag fritt. Jeg for min del er veldig glad for at Mythic ikke gikk overboard med grafikken, Warhammer kjøres flawless på pcen min og det er utrolig deilig etter at Age of Conan prøvde å voldta den over og over igjen.

Jepp, defendet et keep siege som varte i 3 timer på Axe Bite Pass i dag. Endeløs morro. =D

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Det er egentlig merklig hvordan et PvP spill som Warhammer har klart å få til en mer levende verden enn de to andre tilsammen ! Tilmed questene og loren i WAR er bedre enn feks pve spillet WoW. Warhammer føles organisk og levende, stemningen er upåklagelig og humoren er på topp og det å ha det morro står i høysetet.

 

Bare tenk dere ! Folk er egentlig mette på onlinespill alla WoW og AoC men alikevel føles WAR som en jomfruelig sak som er rett å slett herlig !

 

:w00t:

Lenke til kommentar

WoW: Dette var utrolig artig til og med for rundt et år siden. Det siste året (etter guildet mitt cleara Black Temple og Hyjal) har spillet bare tapt seg mer og mer. Holdt på å dø av kjedsomhet her i vår, og ga det opp for noen måneder siden. Får vel se om lysten kommer tilbake igjen med wotlk. Spillet var som mange har sagt det også klart best i starten. Beste instances var også Blackwing Lair. Det var på en måte toppen av dette spillet sin storhetstid på mange måter. Dette er dog 3 år siden jeg var med på å cleare. Med andre ord er spillet på vei under. Mange vil nok spille Wotlk i 3 måneder kanskje toppen. Men etter dette vil man skifte beite. Kanskje de andre to nevnte spillene er gode eksempler da også. Men det er flere kandidater ute på markedet også. Kan nevne Aion, Secound Life etc etc.

Som mange nevner her også. WoW er best når det gjelder pve raiding. Men etter å ha vert i et hardcore guild der alle så og så har over 350 days played, merker man at det ikke er godt for noen å raide så mye. Casual er fremtiden! Gjerne dog 10-man raiding vel å merke. Det blir så mye krangling og frustrasjoner når for slutter i WoW, at ingen har godt av det på lengre sikt. Ta det fra en som brukt ufattelig med tid på dette spillet, og har vert i et par av de beste guildene i europa.

 

AoC: Spillet har beste loren og grafikk etter min mening. Og gjerne det beste combat systemet også. Men hva mer har spiller som skal fenge og holde på spillerne? Det prøvde seg på tier pve raiding. Men det er ikke så bra som WoW her.. På langt nær. De har så vidt startet å ta etter wow en del. Black Castle er et godt eksempel. Med andre ord; la oss heller komme tilbake til dette spillet om et år. PvP mangler det ennå en hel rekke hovedfunksjoner på også. Sett dette spillet enkelt og greit på vent. Det er ennå i beta etter min mening. Jeg har i dag bare en lvl 40 tos og lvl 30 ranger... Men kjenner også en del som raider tier 2 i dette spillet og.

 

WAR: Så langt er dette spillet ufattelig artig. Var med på å overta to forts Søndag kveld (Marshes og Shadowlands) med rundt 50 spillere. Defenda også Ostland sammen med rundt 40 stykker mot 60 Order (som ga opp etter en time!!). Dette på Karak Hirn Søndag kveld (sent nå). RvR er veldig artig. Jeg vant forresten også en roll på den ene siegen, men døde etter en knockback, og fikk ikke ress.. Så mista det. Litt kjipt. Spørsmålene mine er bare om det er verdt det å gjøre sieges. Noen ser ut til å kunne drøye litt ut i tid. Jeg speida en del i tier 4 zona for å se fortifikasjonene. Og tviler på at man klarer å ta Invulnerable city så enkelt. Hehe, den så mektigt bra forsvart ut. Dimensjonene finnest her helt klart. Men jeg lurer ennå på levetiden til spillet, eller om vi kommer til å gå lei. Litt barnslig er det kanskje med greenskin. Men se da heller på hele waagh, eller lignende begrep som litt ironisk moro. Shamanen ser da også veldig festlig ut. Jeg spiller Dark elf. De er da for litt eldre personer om du vil. Uansett er jeg definnitivt overbevist om at samtlige som prøver dette vil få minst 3 måneder med utrolig mye moro. Løp og kjøp nå! Og roll Order! Det var 516 i queue på det meste på Karak Hirn Søndag kveld kl.1900. Vi har nok Destruction ser det ut som.

Endret av Timeer
Lenke til kommentar
WoW: Dette var utrolig artig til og med for rundt et år siden. Det siste året (etter guildet mitt cleara Black Temple og Hyjal) har spillet bare tapt seg mer og mer. Holdt på å dø av kjedsomhet her i vår, og ga det opp for noen måneder siden. Får vel se om lysten kommer tilbake igjen med wotlk. Spillet var som mange har sagt det også klart best i starten. Beste instances var også Blackwing Lair. Det var på en måte toppen av dette spillet sin storhetstid på mange måter. Dette er dog 3 år siden jeg var med på å cleare. Med andre ord er spillet på vei under. Mange vil nok spille Wotlk i 3 måneder kanskje toppen. Men etter dette vil man skifte beite. Kanskje de andre to nevnte spillene er gode eksempler da også. Men det er flere kandidater ute på markedet også. Kan nevne Aion, Secound Life etc etc.

Som mange nevner her også. WoW er best når det gjelder pve raiding. Men etter å ha vert i et hardcore guild der alle så og så har over 350 days played, merker man at det ikke er godt for noen å raide så mye. Casual er fremtiden! Gjerne dog 10-man raiding vel å merke. Det blir så mye krangling og frustrasjoner når for slutter i WoW, at ingen har godt av det på lengre sikt. Ta det fra en som brukt ufattelig med tid på dette spillet, og har vert i et par av de beste guildene i europa.

 

AoC: Spillet har beste loren og grafikk etter min mening. Og gjerne det beste combat systemet også. Men hva mer har spiller som skal fenge og holde på spillerne? Det prøvde seg på tier pve raiding. Men det er ikke så bra som WoW her.. På langt nær. De har så vidt startet å ta etter wow en del. Black Castle er et godt eksempel. Med andre ord; la oss heller komme tilbake til dette spillet om et år. PvP mangler det ennå en hel rekke hovedfunksjoner på også. Sett dette spillet enkelt og greit på vent. Det er ennå i beta etter min mening. Jeg har i dag bare en lvl 40 tos og lvl 30 ranger... Men kjenner også en del som raider tier 2 i dette spillet og.

 

WAR: Så langt er dette spillet ufattelig artig. Var med på å overta to forts Søndag kveld (Marshes og Shadowlands) med rundt 50 spillere. Defenda også Ostland sammen med rundt 40 stykker mot 60 Order (som ga opp etter en time!!). Dette på Karak Hirn Søndag kveld (sent nå). RvR er veldig artig. Jeg vant forresten også en roll på den ene siegen, men døde etter en knockback, og fikk ikke ress.. Så mista det. Litt kjipt. Spørsmålene mine er bare om det er verdt det å gjøre sieges. Noen ser ut til å kunne drøye litt ut i tid. Jeg speida en del i tier 4 zona for å se fortifikasjonene. Og tviler på at man klarer å Invulnerable city så enkelt. Hehe, den så mektigt bra forsvart ut. Dimensjonene finnest her helt klart. Men jeg lurer ennå på levetiden til spillet, eller om vi kommer til å gå lei. Litt barnslig er det kanskje med greenskin. Men se da heller på hele waagh, eller lignende begrep som litt ironisk moro. Shamanen ser da også veldig festlig ut. Jeg spiller Dark elf. De er da for litt eldre personer om du vil. Uansett er jeg definnitivt overbevist om at samtlige som prøver dette vil få minst 3 måneder med utrolig mye moro. Løp og kjøp nå! Og roll Order! Det var 516 i queue på det meste på Karak Hirn Søndag kveld kl.1900. Vi har nok Destruction ser det ut som.

 

Du nevner at Greenskin er litt barnslige; vel, vi er ikke særlig smarte av oss vettu og som orcer flest tenker vi med magen og musklene ;) Litt humor blir det ut av det !

Lenke til kommentar
For å si det sånn: Waaagh!

Figned

wtf is figned?

 

"Signed" med to manglende fortenner ;)

 

Forøvrig: det var bare noe som manglet i WAR. Mulig det er folka jeg spiller med kontra dem jeg spiller med i WoW, men jeg er fremdeles meget skeptisk til WAR. jeg skal fortsette å spille det, men jeg kansellerer ikke WoW kontoen min med det første.

Lenke til kommentar

AOC:

 

Lore-messig så liker jeg conan minst. Likte aldri egentlig conan tegneserier, men leste dem pga halvnakne damer i min barndom/tidlig ungdom. Men allerede den gang ble jeg mektig provosert over en uovervinnelig helt (conan). Ikke det at jeg ikke liker helter og denslags, men conan måte helt er litt sånn Arnold tidligere filmer helt...dreper alt med letthet, og uten noen mål og mening annet enn å overleve. Conan verden mangler en overhengende konfilkt...alle kjemper mot alle liksom..blir fort lei slikt.

 

Selve spillet har teknisk sett best grafikk av dem tre. Men den er ikke spesielt "kul". Jeg er litt mer tilhenger av stylisert/cartoon grafikk. Kampsystemet er muligens teknisk bra, men jeg fikk omtrent musesyke av den evige klikkespammingen. Og det med å måtte utføre visse kombinasjoner med 5 forskjellige retn. taster ble rett og slett noe som gikk på psyken løs.

 

Spillet sliter i mine øyne med mangler på "a higher purpose" og derfor blir det utrolig kjedelig for min del. Man kjemper kun for seg selv...

 

WOW:

 

Lore-messig så er dette den mest ja..koseligste av dem tre lorene. Jeg har lest alle wow novellene etc og jeg koser meg masse når jeg leser dem. Utrolig spennende og kampen mellom det gode og det onde er noe som aldri går av mote for meg. Rent kvalitetsmessig så er vel wow-lore ikke tatt fra øverste hylle...om man sammenligner med f.eks ringenes herre bøkene osv.

 

Wow spillet er rett og slett noe av det beste jeg noensinne har spilt. Jeg koste meg i mange år med det spillet. Og det var muligeheten til å gjøre alt mulig..pve..pvp og bare daffe rundt å utforske verden og skaffe seg kule våpen og rustninger.

 

Eneste problemet er at jeg er litt lei wow...er på jakt etter wow2...og har funnet mye av det i WAR.

 

WAR:

 

Lore-messig det beste av dem tre. Jeg syntes WAR noveller er utrolig kule. Blod, gørr og en viss form for realisme. Her dør heltene ofte...selv om dem klarer å drepe fiendene sine..så dør dem til slutt av skader etc. For meg beskriver WAR bøkene den uhyggelige og for noen berusende følelsen av det krig kanskje var i gamle dager.

 

Spillet er genialt. Mange før meg har beskrevet det tekniske så jeg skal ikke utdype dette. Annet enn at jeg syntes dem må gjøre noe med combat lagg og flyten liksom. Det er selve konflikten i WAR som gjør at jeg liker det så godt. Det er lett for meg å leve meg inn i min witch hunter...kjemper mot dem ondre kreftene og alt det der.

Talenter...morale...abilities er for min del kaos. Dvs svært komplisert i mine øyne. Men det gjør ikke altfor mye. For jeg er en person som ikke gidder å teste ut selv hva som er best. Jeg gir det noen uker...så finner jeg en guide på nettet som sier meg hvordan jeg skal "specce" min witch hunter. Det er alltid noen arbeidsledige nerder som ser på det som sin livsoppgave å finne det beste speccet og så dele dette med resten av verden. Da er jeg speccet optimalt, så gjenstår det bare om hvor god jeg er på timing og plassering strategisk liksom.

 

Men om jeg skal rangere dem tre blir det på følgende måte:

 

1. WOW (Fordi dette rett og slett tok meg med storm og jeg klarer ikke glemme det spillet)

2. WAR (WAR universet er sinnsykt spennende og dette er mitt wow2)

3..

langt ned

20. AoC (rett og slett et dårlig spill)

Lenke til kommentar
Mange vil nok spille Wotlk i 3 måneder kanskje toppen. Men etter dette vil man skifte beite. Kanskje de andre to nevnte spillene er gode eksempler da også. Men det er flere kandidater ute på markedet også. Kan nevne Aion, Secound Life etc etc.

 

Second Life faktisk, hehe. Det skal vel godt gjøres å kalle SL et spill i det hele tatt, og sjansen er vel større for å vinne en milliard i Lotto enn at SL blir arvtager etter noe som helst i MMO verdenen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...