oddlef Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Hei! har en Bmw 320 diesel 2000mod som er chipet til 160hk og fjernet katalysatoren, hvordan er det og montere dumpventil på den? blir det nokk trykk til at det er noe vits?
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Hei! har en Bmw 320 diesel 2000mod som er chipet til 160hk og fjernet katalysatoren, hvordan er det og montere dumpventil på den? blir det nokk trykk til at det er noe vits? Kanskje du først kan fortelle hvordan du fjernet katalysatoren på en dieselmotor?
oddlef Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Skrevet 20. oktober 2008 Hei! har en Bmw 320 diesel 2000mod som er chipet til 160hk og fjernet katalysatoren, hvordan er det og montere dumpventil på den? blir det nokk trykk til at det er noe vits? Kanskje du først kan fortelle hvordan du fjernet katalysatoren på en dieselmotor? huh? er vell som alle andre biler det? fjerner den og setter inn en"skjøt"
Penny Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Dieselmotorer skal generelt ikke ha dumpventil. Når man går brått av gassen på en bensinmotor lukker man for både luft og bensin, og lufttrykket fra turboen får ikke noe sted å gjøre av seg = au! Når man går brått av gassen på en dieselmotor lukker man kun for diesel til injektorer, luften får fortsatt strømme fritt til sylindrene, altså ingen grunn til å slippe det ut gjennom en ventil. Får såvidt jeg vet dermed ikke noe overtrykk i forhold til vanlig arbeidstrykk når man går brått av gassen, altså er det ikke noe til å trigge ventilen. Ser nevnt på nettet at noen har montert på VW TDI, men da med elektronisk trigger og bare for moro. Har du noen tanker omkring hvordan det vil gå på neste avgasstest uten katalysator? Skal den monteres tilbake når den tid kommer? Jeg kjenner til en Audi TDI som går uten kat, er spent på hva som skjer på neste EU-ok.
Bushnell Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Tippe du ikke vil klare avgasskravene uten kat, men men.. vet jo aldri
oddlef Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 hehe, finnes mange "utro tjenere" av bilmekanikerne:P
ahpadt Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Hva slags ultraminimal effekt oppnår du av å ta vekk katalysatoren uansett?
Kenneth199 Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 hehe, finnes mange "utro tjenere" av bilmekanikerne:P Det finnes også en del stikkprøver som NAF tar
kremt Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Hei! har en Bmw 320 diesel 2000mod som er chipet til 160hk og fjernet katalysatoren, hvordan er det og montere dumpventil på den? blir det nokk trykk til at det er noe vits? Kanskje du først kan fortelle hvordan du fjernet katalysatoren på en dieselmotor? Er det vanskelig for deg å fatte at en dieselmotor faktisk HAR katalysator? Dette har vi kranglet om før, og da fant jeg at du ikke hadde peiling. Endret 24. oktober 2008 av kremt
Waco Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Han spurte sikkert siden katalysator faktisk er PÅBUDT, ingen godkjente verksteder med respekt for seg selv godkjenner en bil nyere en 88 uten katalysator. Eller så lurte han sikkert på hvorfor i allverden du har fjernet katalysatoren, det lurer egentlig jeg også på egentlig.. Vil nok bare gi deg plager på godkjenning og ved salg av bilen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå