Gå til innhold

Pink Floyd - Albumguide og diskusjon


The Grand Vizier

Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?  

262 stemmer

  1. 1. Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?

    • Piper at the Gates of Dawn
      19
    • A Saucerful of Secrets
      11
    • More
      1
    • Ummagumma
      6
    • Atom Heart Mother
      17
    • Relics
      1
    • Meddle
      31
    • Obscured by Clouds
      3
    • Dark Side of the Moon
      101
    • Wish you Were Here
      80
    • Animals
      43
    • The Wall
      58
    • The Final Cut
      10
    • A Momentary Lapse of Reason
      6
    • The Division Bell
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er så undervurdert som du tror, selv om det fikk 5/10 i denne guiden.

 

Det er en del personer i denne tråden som har sagt at de ville gitt det mye høyere, og albumet har fått veldig god kritikk (Kanskje ikke da det kom ut? Senere ihvertfall, sjekk feks. wiki og les de fem anmeldelsene som står der). :-)

 

Jeg har ikke hørt nok på albumet ennå, men har ingen problemer med å anbefale det til folk.

 

EDIT: Det ble visst bra mottatt da det kom ut også.

 

"At the time of release, the album was received positively and in subsequent years the record is recognised as one of the seminal psychedelic rock albums of the 1960s."

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Santsant, men personlig foretrekker jeg Live at Pompeii :thumbup:

 

Echoes @ Pompeii har en fantastisk stemning. Jeg synes generelt at Pompeii har et utrolig kult konsept, men det kunne ha blitt gjort mye bedre. Mange av redigeringsteknikkene (splitscreen hele tiden, huff) er irriterende. Pompeii er dog veldig kult fordi de spiller mange gamle låter man ellers ikke finner noen god live-versjon av.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Så akkurat litt på P.U.L.S.E-DVDen med pappa på 40'' og digre høytalere, fyff, det er helt sykt bra. Lysshowet og inntrykket av musikken er så enorm.

Pulse er rått, sjølv om ikkje Waters var med da. Synes Shine On You Crazy Diamond-versjonen på Pulse nesten er betre enn orginalen. Gilmour synger så forbanna rått der, og det blir enda betre når du ser lysshowet og heile pakken. Fy faen ^^,

Lenke til kommentar

Jeg formulerte meg litt dårlig. :p

 

Jeg har ingen av delene, men har lest at musikken skal passe til lysene, og derfor er det ikke rom for improvisering, som igjen fører til at på cd er det omtrent det samme som sangene du allerede har på studioalbumene (okey, det ble også dårlig formulert ...). Mens på dvd er det visst en mye bedre opplevelse nettopp pga. lysene.

Lenke til kommentar
Santsant, men personlig foretrekker jeg Live at Pompeii :thumbup:

 

Echoes @ Pompeii har en fantastisk stemning. Jeg synes generelt at Pompeii har et utrolig kult konsept, men det kunne ha blitt gjort mye bedre. Mange av redigeringsteknikkene (splitscreen hele tiden, huff) er irriterende. Pompeii er dog veldig kult fordi de spiller mange gamle låter man ellers ikke finner noen god live-versjon av.

 

En av grunnene til dårlig redigering er at master-tapene (heter det det?)ble borte, så på f.eks. One of These Days så hadde de kun klippene til Nick Mason.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvor du vil, MEN synes lysene passer helt flott på DVDen værtfall.. :p

Poenget er at liveversjonene er nesten helt like albumversjonene, fordi låtene måtte spilles "i takt med lyset", og det derfor ikke ble rom for improvisasjon o.l. Dermed er det lite vits i høre på selve musikken uten lysshowet, siden man like gjerne kan sette på studioalbumene.

 

Må vel også skyte inn at dette ikke er min mening (har ikke hørt Pulse), følte bare et behov for å hjelpe til med forklaring :D

Lenke til kommentar

@svinepelz: Det var akkurat det jeg mente. Fint at noen skjønte hva jeg sa. :p

 

Jeg begynner å høre på Live At Pompeii nå. :thumbup:

(Kommer med tilbakemelding når jeg er ferdig, selv om man bør høre album flere ganger før man gjør det)

 

Er det noen som følger med på serien "Sju Historier Om Rock" på NRK3? 19.55 på tirsdager (kanskje det er reprisen). I går var det litt om Pink Floyd, men alle som er interesserte i rock bør få med seg det. Om ikke annet for å få NRK til å kjøpe flere lignende serier fra BBC ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...