Gå til innhold

Pink Floyd - Albumguide og diskusjon


The Grand Vizier

Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?  

262 stemmer

  1. 1. Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?

    • Piper at the Gates of Dawn
      19
    • A Saucerful of Secrets
      11
    • More
      1
    • Ummagumma
      6
    • Atom Heart Mother
      17
    • Relics
      1
    • Meddle
      31
    • Obscured by Clouds
      3
    • Dark Side of the Moon
      101
    • Wish you Were Here
      80
    • Animals
      43
    • The Wall
      58
    • The Final Cut
      10
    • A Momentary Lapse of Reason
      6
    • The Division Bell
      34


Anbefalte innlegg

Dokumentaren var bra, men dei nevnte ikkje samtlige album. More, Ummagumma, Obscured By Clouds, og The Final Cut. Obscured By Clouds synes eg er undervurdert.

De gikk mer inn for å få med seg hovedlinjene rundt Pink Floyd, da er det i mine øyne unødvendig å få med alle album. Dessuten nevnte de The Final Cut så vidt, om ikke ved navn så ved hva bandet foretok seg.

Det er grett nok, dokumentaren var jo ikkje ein albumguide heller. Samtidig synes eg Obscured By Clouds burde få litt meir oppmerksomhet. Og det hadde vore interessant å få med litt om More, filmen og samanhenget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare jeg som liker The Trial? Synes den gjør en fin avslutning på The Wall.

The Trial er kul den! Outside The Wall er også veldig fin, synes godt dei kunne ha gjort enda litt meir ut av den, viss du skjønar :)

 

Outside The Wall er litt kort. Men synes virkelig The Trial gjør en fin avslutning på Wall, etter å ha hørt gjennom Another Brick In The Wall Part 1, The Happiest Days Of Our Lives, Another Brick In The Wall Part 2, Another Brick In The Wall Part 3, og Goodbye Cruel World. The Trial er liksom slutten på alt.

Lenke til kommentar

Jeg så den på nettet dagen etter at den ble vist (eller, teknisk sett senere den samme dagen), så det har vært mulig hele tida. :-)

Vurderer å se den igjen ...

 

@Jethrotulling: Haha, jeg skjønner hva du mener.

 

Forresten anbefaler jeg alle som ikke har sett den å se "The Pink Floyd & Syd Barrett Story". En del (jeg sier "en del" istedenfor "mye" fordi den varer i 50 minutter) interessant om PF og Barrett, og tekstene på spesielt "Wish You Were Here"-albumet blir mye mer forståelige. Selv om mange sikkert skjønner alt uten å ha sett den.

Lenke til kommentar
Jeg så den på nettet dagen etter at den ble vist (eller, teknisk sett senere den samme dagen), så det har vært mulig hele tida. :-)

Vurderer å se den igjen ...

 

@Jethrotulling: Haha, jeg skjønner hva du mener.

 

Forresten anbefaler jeg alle som ikke har sett den å se "The Pink Floyd & Syd Barrett Story". En del (jeg sier "en del" istedenfor "mye" fordi den varer i 50 minutter) interessant om PF og Barrett, og tekstene på spesielt "Wish You Were Here"-albumet blir mye mer forståelige. Selv om mange sikkert skjønner alt uten å ha sett den.

 

Har den selv og jeg må si at den var veldig lærerik.

Lenke til kommentar
Takk for tipset :) Skal holde øynene åpne for den.

Bare hyggelig å hjelpe.

Jeg fant den på youtube. Kvaliteten er ikke den beste, men hvis du har tid til overs kan du jo se den der eller få et førsteinntrykk. :-)

 

Del 1 (det er link til del 2 på "Related Videos"): http://www.youtube.com/watch?v=ea5whDFnV-o

 

@The Duke: Fint vi er enige. Jeg blir litt mer troverdig da. :p

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Hvis dere liker The Wall, så er filmen veldig å anbefale

 

Har snart komplettert Pink Floyd/David Gilmour LP samlingen min. Mangler vel bare Ummagumma, Wish You Were Here, A Momentary Lapse of Reason og More

Jeg synes du skulle få deg Roger Waters soloalbum også. Jeg liker dem mye bedre enn Gilmours, da de kan bli litt ensformige, IMO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...