Gå til innhold

Hvilken kampsport skal jeg velge? 2


Oran

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"ingenting fancy som braziliansk kampsport."

 

Følte at dette var VELDIG rettet mot Capoeira? prøv det før du dømmer. Det ser fancy ut, men er lettere enn du skal ha det til. I denne sporten (la oss kalle det det selv om det er mye diskusjon om hva det er) bruker du absolutt alle musklene, også de du ikke visste du hadde. Sir ikke at du burde bynne på capoeira hvis du vil få ut mye energi fort, men vil du prøve noe annerledes er dette (og turn) rette veien ;)

Lenke til kommentar

Kung Fu kan jeg anbefale deg på det sterkeste! Det er veldig gøy, å det er ikke bare "show off" som mangen tror, de er ganske effektivt faktisk. Jeg har selv dreve med Kung Fu i nesten 3år.

 

Men hvis du skal begynne med Kung Fu, begynn med tradisjonell Kung Fu, sånn Wu Shu greie (moderene Kung Fu eller noe sånt) er bare "Show off" etter min mening.

Lenke til kommentar
Anbefaler boxing eller kickboxing, for dere som ikke tror på boxing som selvforsvar les her.

Foresten er det svært gøy, du begynner rett på sparring, slag og forsvar. Så bruker du tid på å gjøre alle øvelser perfekt.

 

Klart boksing vil fungere som selvforsvar! Knallharde slag er en god hjelper i visse situasjoner :thumbup:

 

Likevell må jeg si at det finnes selvforsvars-/kampsporter som fungerer mye som selvforsvar enn boksing. Som f eks Krav Maga

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Muay Thai og/eller Submission Wrestling, og deretter kanskje bygget videre til MMA.

 

Man kan gå Muay Thai kamper i Norge, men kun amatør kamper. (mer beskyttelse og uten albuer / kne mot hode)

 

Hvis det er selvforsvar du er ute etter, og ikke en kampsport er nok Krav maga et veldig godt alternativ (ikke noe erfaring innenfor det selv)

Lenke til kommentar
Anbefaler boxing eller kickboxing, for dere som ikke tror på boxing som selvforsvar les her.

Foresten er det svært gøy, du begynner rett på sparring, slag og forsvar. Så bruker du tid på å gjøre alle øvelser perfekt.

 

Er enig her. Krav Maga og slikt fungerer sikkert også bra, samt Jiujitsu av en eller annen form. Har aldri sett Krav Maga i bruk i en reell situasjon, så kan ikke uttale meg om det faktisk fungerer så bra i praksis. BJJ funker ypperlig en mot en, og har sett det i mange tilfeller. Men hvis du kommer opp mot 2 eller flere, må du nok begynne i en ende og slå de ned en etter en - boksing (inkludert kickboxing, muay thai og andre som bruker bokseteknikker).

 

Eksempler:

 

 

 

Det jeg mener er viktigst i boksing og kickboxing, er at du nesten fra dag én går sparringkamper så du er vant til å slåss. Kampsportgrener som ikke fokuserer på slag mot hodet er lite interessant for meg i alle fall, siden det er det som er mest vanlig at du må forsvare deg mot hvis du blir angrepet.

 

En viktig ting å tenke på med kickboxing og boksing, er jo såklart at du kan ta livet av noen med ett "uheldig" angrep. Hovedgrunnen til dette er hard asfalt/gulv. Så for å være på den sikre siden vil det kanskje være best å slå mot kroppen. Har du ikke trent magemusklene, og er vant til å stramme dem instinktivt, faller du om av relativt lette slag.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...