Gå til innhold

Utgivelser med særskilt god produksjon


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig gått til anskaffelse av nytt stereoanlegg (Shanling/Canton-kombo), samt IEMs (UE triple.fi 10) og er dermed på jakt etter litt musikk som kan sette komponentene på prøve.

 

Det jeg er på jakt etter er CDer med det dere ansèr som spesielt god og klar lyd, dynamikk og snert. Jeg er med andre ord på jakt etter det stikk motsatte av Death Magnetic. ;)

 

Sjanger er egentlig ikke så nøye, men det hadde vært fint med et utvalgt av de forskjellige sjangerene; elektronika, jazz, "rolig akustisk musikk", rock og metall.

 

PS: Jeg har hverken DVD-A eller vinylavspiller, dessverre. :-\

 

mvh Lars

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

  1. Colour of spring - Talk Talk (pop."kunstpop"...!?)
  2. Recorded Live - Ten Years After (blues-rock)
  3. Flowers in the dirt - Paul Maccartney (pop)
  4. Casual Gods - Jerry Harrison (pop-rock)
  5. Tutu - Miles Davies (jazz)
  6. Passion - Peter Gabriel (worldmusic)
  7. Audioslave - Audioslave (tungrock)
  8. ALBUM OF THE YEAR - Faith no More (heavy metal)

Ok, det var noen få innspill, men kommer sikkert tilbake med flere forslag etter hvert.

 

:cool:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Slenger på en personlig favoritt, som har åpnet øregangene mine for det som er så spesielt at man blir mer enn forbauset, fordi uttrykket hennes forståes nettopp grunnet kvalitet i alle aspekter av produksjonen.

 

Leahkastin - Mari Boine Persen (roots/world-music)

 

Edit: Glemte sjangeren.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Når det gjelder dynamikk er Deep Purples Child In Time en sang du burde prøve. Den har mye snert, punch og dynamisk spenn. Du oppdriver sikkert en 320 kbps / FLAC-versjon ganske raskt om du er villig.

 

Ellers er det King Crimson som er produksjonskongen. Produsert av legenden Robert Fripp, alle albumene er kjempebra produsert, men du kan jo prøve et av de mer kjente, f.eks Court of The Crimson King.

 

Også vil jeg jo gjerne reklamere litt for en personlig favoritt, nemlig Ayreon. Plata The Human Equation (i tillegg til å være tidenes beste album) har outstanding produksjon. Arjen Lucassen produserer alt selv, og vet hva som skal til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...