Gå til innhold

rart råd fra komplett..


Ehrgeiz

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp ny PC (det trengtes, sjekk sig). Alt var bra bortsett fra en ting. På P4 2.53 GhZ'ern var det 6 pins som var bøyd ca. 45 grader mot kjernen.

 

Ringte Komplett angående dette, de sa jeg skulle prøve å bøye pinsa tilbake til vanlig oppreist posisjon. Hvis jeg gjør dette og CPU ikke virker, har jeg da fremdeles garanti? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte nettopp ny PC (det trengtes, sjekk sig). Alt var bra bortsett fra en ting. På P4 2.53 GhZ'ern var det 6 pins som var bøyd ca. 45 grader mot kjernen.

 

Ringte Komplett angående dette, de sa jeg skulle prøve å bøye pinsa tilbake til vanlig oppreist posisjon. Hvis jeg gjør dette og CPU ikke virker, har jeg da fremdeles garanti?  :shrug:

 

Jeg ville ha sendt den tilbake til Komplett, med krav om ny cpu. Ser ingen grunn til å risikere noe, når dette helt klart er et reklamasjons-krav.

 

Ikke bra av Komplett å anbefale noe som kan resultere i ødelagt cpu, og evt. problemer med retur for deg som kunde senere.

 

Mvh.

Magnus Lie

Lenke til kommentar

Normalt pleier det å gå og bare rette pinnene igjen, men jeg ville nok krevd en skriftlig bekreftelse på at det er ok at du prøver å rette de opp igjen. Her ville jeg også fått med at du ikke tar noe ansvar dersom inngrepet ditt skulle føre til ekstra skader. Litt kjedelig om du skulle komme til å knekke en av pinnene og Komplett slår seg vrang pga det.

 

Uansett så har du krav på ny CPU fraktfritt tilsendt (og de skal betale returfrakt for den ødelagte CPUen) dersom du ønsker det.

Lenke til kommentar

Ikke gjør annet enn å returnere produktet. Du skal ikke plundre med å bøye på de pinnene om CPU'en var slik når du fikk den.

 

Garantert er pinnene svekket og blir ytterligere svekket om du bøyer de sånn nogenlunde rette igjen. Hvorfor vil du ha den skadede prosessoren? Er det ikke bedre å få ny?

Lenke til kommentar
Det skader ikke å bøye de tilbake.  

Pinnene blir forresten bøyd når du setter cpu'en i hovedkortet.

 

Og når du tar prosessoren ut igjen da? blir de bøyd tilbake slik de var da eller?

 

Det kan skade å bøye de tilbake igjen.. de kan knekke.. det er tross alt bare "vanlige" pinner det er snakk om her..

Lenke til kommentar
Det er ingen fare og bøye de tilbake.

du skader ikke cpuen med dette, faktist så har dette hendt meg 2 ganger med "nye" tilsendte cpuer :D  

Men kun med AMD cpuer jeg tror den boksen de leveres i ikke er helt 100%.

 

Feil !

Har du ikke hørt om statisk elektrisitet ?

Det er fiende nr. 1 når du driver med data og elektronikk !

Det virker ikke som alle her på forumet tenker på ESD når de setter sammen PC'er. En CPU må jo være noe av det mest følsomme når det gjelder ESD. Så kompleks og kompakt som den er. CPU'en hans er jo faktisk bygd på 0.13 micron teknologi !

Lenke til kommentar

bare bøy de ut igjen det er relativt lett, avhenger selvsagt på hvor stø du er på handa men men..

det beste verktøyet til dette er en 0.5mm blypenn, bare trø pinnen inn i pennen og bøy tilbake ;)

og hvis du er redd for statisk elektrisitet, så ta i et jordingspunkt på en stikkontakt e.l.

Lenke til kommentar

Jeg satte inn CPU feil slik at jeg bøyde masse pinner. Stakk innom PCMAX (topp service forresten), og det tok ikke fyren bak kassen lang tid før alle pinnene var rettet opp. CPu'en fungerer glimrende nå.

 

Ville bøyd dem forsiktig tilbake hvis jeg var deg, men hvis du er veldig redd for å ødelegge kan du jo sende den inn, men kjipt å vente.

Lenke til kommentar

heh..dere som påstår at man kan bøyke en kobberpin på toppen 0.6 mm flere ganger er jo helt ------! heh..har jobbet med en del tykkere kobber og tror ikke at det er store forskjellen på sprøheten i godset..men bøy den du..4-5 ganger..LUH..da vettu..da kan du ringe komplett å be om ny! :lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Det er ingen fare og bøye de tilbake.

du skader ikke cpuen med dette, faktist så har dette hendt meg 2 ganger med "nye" tilsendte cpuer :D  

Men kun med AMD cpuer jeg tror den boksen de leveres i ikke er helt 100%.

 

Feil !

Har du ikke hørt om statisk elektrisitet ?

Det er fiende nr. 1 når du driver med data og elektronikk !

Det virker ikke som alle her på forumet tenker på ESD når de setter sammen PC'er. En CPU må jo være noe av det mest følsomme når det gjelder ESD. Så kompleks og kompakt som den er. CPU'en hans er jo faktisk bygd på 0.13 micron teknologi !

 

har testet dette selv flere ganger ved å "skjokke" komponenter med vilje selv, ram, cpu og agp kort... fikk til en fet gul gnist på p4'n min (2.26) men den funker like fint enda (har og gjort det ved uhell) så ting tåler litt mer enn det folk tror...

 

men for all del, gjør hva dere selv vil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...