Gå til innhold

Hardware.no på TG-TV under The Gathering 2003


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må melde meg på til listen over folk som vil se VapoChill og Promethia "live" :)

 

Casemod-konkuranse er vel et must det også, vet ikke om noen andre arrangerer det, men dere kunne jo vandrer rundt blant radene og funet fete PCer, eller folk kunne meldt sin PC på, så kune dere bedømt om hvilken som var råest og hatt en offentlig poll i salen eller whatever :)

Lenke til kommentar
Problemet med Nitro er det er farlig og jeg vil ikke stå ansvarlig om noen fryser fingrene av seg.

 

Du vet at du skal faktisk bæsje godt på leggen hvis man klarer å skade seg på nitrogen! Eller bæsjet jeg på min egen legg nå? :roll:

 

Synes jeg så en tråd ei stund tilbake hvor noen diskuterte hvor langt tid det ville gå før man eventuelt ville skade seg. Husker dog ikke hva tråden egentlig handlet om eller hvem som diskuterte det.

Hvertfall så hadde vedkommende og noen andre heldt flytende nitrogen fra en beholder på henda på en skoletur uten noen skader.

Så med mindre man skulle holde handa nedi nitrogenet(som jeg tviler noen ville klart pga. smerten) så skulle det vel ikke være noen reel fare!?

Hva faren for brann/eksplosjon osv er skal jeg ikke utale meg om da mine kunnskaper i kjemi er mildt sagt elendig :wink:

Lenke til kommentar
Problemet med Nitro er det er farlig og jeg vil ikke stå ansvarlig om noen fryser fingrene av seg.

 

Du vet at du skal faktisk bæsje godt på leggen hvis man klarer å skade seg på nitrogen! Eller bæsjet jeg på min egen legg nå? :roll:

 

Synes jeg så en tråd ei stund tilbake hvor noen diskuterte hvor langt tid det ville gå før man eventuelt ville skade seg. Husker dog ikke hva tråden egentlig handlet om eller hvem som diskuterte det.

Hvertfall så hadde vedkommende og noen andre heldt flytende nitrogen fra en beholder på henda på en skoletur uten noen skader.

Så med mindre man skulle holde handa nedi nitrogenet(som jeg tviler noen ville klart pga. smerten) så skulle det vel ikke være noen reel fare!?

Hva faren for brann/eksplosjon osv er skal jeg ikke utale meg om da mine kunnskaper i kjemi er mildt sagt elendig :wink:

 

Ehm. Hva tror du ville skjedd om noen "uheldigvis" skulle komme borti en beholder med nitrogen og den flytende nitrogenen skulle komme på hender, føtter eller liknende til en person. Trolig ville personen fått enenorme frostskader. Eller vil hele hånda bli som glass.....

Lenke til kommentar
Problemet med Nitro er det er farlig og jeg vil ikke stå ansvarlig om noen fryser fingrene av seg.

 

Du vet at du skal faktisk bæsje godt på leggen hvis man klarer å skade seg på nitrogen! Eller bæsjet jeg på min egen legg nå? :roll:

 

Synes jeg så en tråd ei stund tilbake hvor noen diskuterte hvor langt tid det ville gå før man eventuelt ville skade seg. Husker dog ikke hva tråden egentlig handlet om eller hvem som diskuterte det.

Hvertfall så hadde vedkommende og noen andre heldt flytende nitrogen fra en beholder på henda på en skoletur uten noen skader.

Så med mindre man skulle holde handa nedi nitrogenet(som jeg tviler noen ville klart pga. smerten) så skulle det vel ikke være noen reel fare!?

Hva faren for brann/eksplosjon osv er skal jeg ikke utale meg om da mine kunnskaper i kjemi er mildt sagt elendig :wink:

 

 

Dette var det jeg som sa. Ehh.. AtW hadde mer peil på det, men det er fullt mulig å ta hånda nedi en beholder å ta opp nitrogen, for så å kaste dette utover gølvet.

Det er en skikkelig tøff følelse å holde flytende nitrogen. Det er verken bløtt eller kaldt. Tror det merkes mer som om det brenner om du holder det lenge nok.

Lenke til kommentar
Problemet med Nitro er det er farlig og jeg vil ikke stå ansvarlig om noen fryser fingrene av seg.

 

Du vet at du skal faktisk bæsje godt på leggen hvis man klarer å skade seg på nitrogen! Eller bæsjet jeg på min egen legg nå? :roll:

 

Synes jeg så en tråd ei stund tilbake hvor noen diskuterte hvor langt tid det ville gå før man eventuelt ville skade seg. Husker dog ikke hva tråden egentlig handlet om eller hvem som diskuterte det.

Hvertfall så hadde vedkommende og noen andre heldt flytende nitrogen fra en beholder på henda på en skoletur uten noen skader.

Så med mindre man skulle holde handa nedi nitrogenet(som jeg tviler noen ville klart pga. smerten) så skulle det vel ikke være noen reel fare!?

Hva faren for brann/eksplosjon osv er skal jeg ikke utale meg om da mine kunnskaper i kjemi er mildt sagt elendig :wink:

 

Ehm. Hva tror du ville skjedd om noen "uheldigvis" skulle komme borti en beholder med nitrogen og den flytende nitrogenen skulle komme på hender, føtter eller liknende til en person. Trolig ville personen fått enenorme frostskader. Eller vil hele hånda bli som glass.....

 

Som jeg akkurat sa, så tar du feil.

 

Kom på grunnen. Det er at nitrogen hadde lav varmeoverførings-evne eller noe slikt.

Eksemplel. En trekloss som holder -10 grader føles IKKE like kald som en metallbit som holder -10grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...