Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er menn klar for å ta tapet mot kvinnen?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, egentlig, på forretningsmenns vis.

En kald krig, hvor de presser hverandre til topps i bytte mot taushet mot å fortelle hva de andre har gjort for å komme dit.

Seriøst imponerende at du klarer å snu absolutt alt til å sette menn i dårlig lys. Det finnes korrupte forretnings menn, men det finnes også korrupte forretningskvinner. Det finnes idioter over alt, helt uavhengig av kjønn. Jeg har møtt både menn og kvinner som i mine øyne er helt ufordragelig. Det finnes både mannlige og kvinnelige seriemordere, statsledere, idrettsutøvere og lærere.

Lenke til kommentar
Eller noe som ikke høres ut som en konspirasjon: De ble flink i det de holdt på med og klarte endelig å få en god jobb, som de så klarte utmerket og så ble forfremmet osv.

 

Tror jeg ikke noe på, menn kan jo ikke oppnå noe her i verden uten å ha tilegnet deg seg på andres "blod". Menn er den 8-ende landeplagen, et tvers gjennom onde og et totalt ubrukelig (etter jenteklone-fabrikken er oppe å går selvsagt) og latterlig kjønn.

 

At ikke moder natur har fikset denne "buggen/feilen" for lenge siden begriper ikke jeg.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Eller noe som ikke høres ut som en konspirasjon: De ble flink i det de holdt på med og klarte endelig å få en god jobb, som de så klarte utmerket og så ble forfremmet osv.

 

Tror jeg ikke noe på, menn kan jo ikke oppnå noe her i verden uten å ha tilegnet deg seg på andres "blod". Menn er den 8-ende landeplagen, et tvers gjennom onde og et totalt ubrukelig (etter jenteklone-fabrikken er oppe å går selvsagt) og latterlig kjønn.

 

At ikke moder natur har fikset denne "buggen/feilen" for lenge siden begriper ikke jeg.

Lol...

 

Stakkars den som gifter seg med deg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Av alle sjefer jeg har møtt og jobbet for, så kan jeg med 100% sikkerhet si at de IKKE har kommet dit på grunn av dyktighet.

Har vært en blanding av totalt mangel på sosiale antenner, en skremmende kynisme, en totalt fjern logikk, og en totalt blottet for egneskapen som kalles skam.

Dumme sjefer finnes selvsagt av begge kjønn...

Lenke til kommentar
Av alle sjefer jeg har møtt og jobbet for, så kan jeg med 100% sikkerhet si at de IKKE har kommet dit på grunn av dyktighet.

Hæ? Hvordan tror du folk får sjefs stillinger? "hvem trekker lengste strået"?

Har vært en blanding av totalt mangel på sosiale antenner, en skremmende kynisme, en totalt fjern logikk, og en totalt blottet for egneskapen som kalles skam.

Jeg tror du oppfatter det slik pga dine egne fraværende sosiale antenner og logikk (inntrykk jeg sitter med etter denne tråden).

Kanskje du kan opplyse oss litt om hvilke jobber du har hatt.

 

Dumme sjefer finnes selvsagt av begge kjønn...

 

Nå må du ikke snakke stygt om damene, de er uskyldige sier jeg! USKYLDIGEEE!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Skal ikke henge ut noen, men sjefen min nå er legendarisk for sin udugelighet...så legendarisk at ryktet har spredd seg utover landets grenser.

Ellers har jeg vært borti det meste, fra de som bygger seg en karriere med dokumentforfalskning til de som bare ble satt inn som sjef etter at den forrige ble tatt i en eller annen svindel.

Har også endel med rulleblad, og da er det forståelig at de har litt mer makt å legge bak når de truer seg til toppen.

En ting er forøvrig å ta avgjørelser som mange ikke liker, en annen ting er å ta avgjørelser som er skadelige for bedriften noe som blir dokumentert etterpå av resultatet av avgjørelsen.

 

Etter mitt syn har mange bedrifter idag blitt en lekegrind for gutteklubben grei, hvor de kan rote vekk en bedrifts penger på tull og tøys.

Hva har de å tape? Eneste som skjer hvis de blir oppdaget er at de blir belønnet med en diger fallskjerm...

 

Men det er ikke dette vi skal diskutere....

Lenke til kommentar
Eller noe som ikke høres ut som en konspirasjon: De ble flink i det de holdt på med og klarte endelig å få en god jobb, som de så klarte utmerket og så ble forfremmet osv.

 

Tror jeg ikke noe på, menn kan jo ikke oppnå noe her i verden uten å ha tilegnet deg seg på andres "blod". Menn er den 8-ende landeplagen, et tvers gjennom onde og et totalt ubrukelig (etter jenteklone-fabrikken er oppe å går selvsagt) og latterlig kjønn.

 

At ikke moder natur har fikset denne "buggen/feilen" for lenge siden begriper ikke jeg.

Lol...

 

Stakkars den som gifter seg med deg.

 

Sarkasme, siste inlegget mitt gir ingen mening om du sammenlikner med mine tidligere inlegg. Brukte et sterk sarkastisk inlegg for å vise vilken fanatiske holdninger vi har med å gjøre her :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Athorb: Skal ikke henge ut noen firma eller bransjer, er uansett kjent stor norsk industri.

Nevnes navn så dukker bare herr torpedo opp på døra.

Forøvrig vanskelig å la være å gre alle over en kam når jeg opplever at alle er like.

Lenke til kommentar

Jeg har noen forslag som folk kan vurdere:

 

- Alle slutter å svare på denne tråden i håp om at den kan dø av seg selv.

- Vi later som vi er enige med Ankh så debatten ikke blir noe spennende lenger, mens vi stikker en voodoo-dukke med nåler og leser opp mystiske/mørke tekster i håp om at problemet forsvinner av seg selv. :ph34r:

- En moderator stenger denne tråden.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
(...)

Forøvrig vanskelig å la være å gre alle over en kam når jeg opplever at alle er like.

Advarsel: Avsporing følger

 

I såfall bør du kanskje lete opp noen psykologilinker...

 

Ja, det var en dråpe sarkasme der, men med en kjerne av sannhet. Det er et forholsvis velkjent faktum at forventningene våre påvirker både hvordan vi oppfatter verden, valgene vi tar og også til en viss grad menneskene vi omgir oss med. Med andre ord - forventer du en negativ reaksjon vil du vanligvis få en. Dette vil gjerne få en snøballeffekt, da gjentatte negative opplevelser vil føre til at vi generaliserer, tanken om at det vil gå til hælvete også neste gang setter seg fast og snart er "alle" ute etter å rævkjøre deg.

 

Jeg har selv brukt det argumentet i opptil flere diskusjoner, særlig om hvorvidt damer er onde, falske vesner eller ikke, og det faktum at jeg var fullstendig styrt av min egen frykt, manglet alt av ryggrad og integritet og var en ryggpisser av dimensjoner fordi jeg bare kunne føle meg verdifull hvis andre likte meg var sånne uviktige småting jeg ikke brydde meg med.

Det at du tolker all kritikk/innvendinger/spørsmål/linker etc til egen (saks) fordel, noe som på fint kalles "reframing", styrker også mistanken om at du reagerer ut ifra tidligere erfaringer som har bitt seg fast og blitt "sannheter". Min lille observasjon fra sidelinja, som jeg følte for å dele med verden ;)

 

Vi vil nå returnere til den oppsatte sendeplanen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Trygt å vite at det kun er mine dårlige forventninger som gjør at sjefer blir hentet av polti fordi kona dems plutselig døde ved et uhell etter at de hadde kranglet.

Med en litt mer positiv holdning så hadde dette selvsagt aldri skjedd.

Man skal selvsagt beholde positiviteten uansett om bedriften går til helvete, en god latter forlenger livet sies det.

Dette gjør det selvsagt mye mer moro å gå på jobb, fra og med Mandag så skal jeg le AV dem og ikke MED dem, da går nok alt mye medre.

Positivitet er ALT!!!!

 

Er også litt morsomt at noen vil stenge tråden, kanskje noen MENN som føler seg truet?

Jeg ser jo også en feil jeg gjorde.

I spørsmålet om hvis man skulle tilbringe resten av livet med en eneste person og hvilket kjønn det skulle være, så tok jeg dessverre ikke hensyn til at folk har ulik seksuell legning som torpederer et nøytralt svar.

 

Jeg tror nok også folk har ulike forutsetnnger for å delta i denne diskusjonen.

Blir litt som med en bil, har man selv bare positive opplevelser med en bil spiller det ingen rolle om andre bare har hatt negative opplevelser med bilen.

Eller, som det sies: Tusen milliarder spyfluer synes dritt er godt, 6 milliarder mennesker er ikke enige.

Hvem har rett?

Jobblivet jeg er i har utviklet seg de siste 15-20 årene fra gøy, til ok, til dritt.

Møter jeg en sjef nå så forutsetter jeg at han er kriminell, driver med underslag fra bedriften og har drept kona og gjemt liket.

Dermed blir det lettere å takle de teite utsagnene og mye morsommere å jobbe i en bedrift som alle ansatte er unisont enige om blir kjørt i dass av sjefen.

Som sagt, man må le AV dem og ikke MED dem for å komme seg gjennom dagen med psyken i behold.

Man lærer også å skille jobb og privatliv, som før var det samme.

Nå går man på jobb for å tulle og tøyse, så drar man hjem for å være seriøs.

En annen ting som hjelper på er å legge inn sinnsyke bilder og kallenavn på sjefenes nummer på mobilen.

Da høres man også alltid så positiv ut når de ringer, og det setter de pris på.

Lenke til kommentar
Eller noe som ikke høres ut som en konspirasjon: De ble flink i det de holdt på med og klarte endelig å få en god jobb, som de så klarte utmerket og så ble forfremmet osv.

 

Tror jeg ikke noe på, menn kan jo ikke oppnå noe her i verden uten å ha tilegnet deg seg på andres "blod". Menn er den 8-ende landeplagen, et tvers gjennom onde og et totalt ubrukelig (etter jenteklone-fabrikken er oppe å går selvsagt) og latterlig kjønn.

 

At ikke moder natur har fikset denne "buggen/feilen" for lenge siden begriper ikke jeg.

Lol...

 

Stakkars den som gifter seg med deg.

Sarkasme, siste inlegget mitt gir ingen mening om du sammenlikner med mine tidligere inlegg. Brukte et sterk sarkastisk inlegg for å vise vilken fanatiske holdninger vi har med å gjøre her :)

Skjønner. Er ofte vanskelig å forstå ironi over internett :)

 

 

Ankh: Raven_Heart har et godt poeng. Hvis det du skriver i denne tråden representerer synet ditt på alle menn, må du jo oppføre deg som en drittsekk mot alle du møter, og da er det ikke rart om de er det samme tilbake igjen.

 

Forøvrig virker det ganske ekstremt om alle sjefene dine er kriminelle og får besøk av politiet med jevne mellomrom. Det er noe som de aller fleste slipper å oppleve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...