Gå til innhold

BK: Konsertbilde - Nouvelle Vague


Carny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konsertbilder er jo som kjent noe av det vanskeligste å få til. Irriterende lysforhold. Jeg er litt usikker på bildet, uttrykket hans er helt genialt og uten å kjenne til bandet, håper jeg det reflekterer litt av personligheten. Den grønne fargetåken (i mangel av bedre ord) er det som gjør meg usikker. Den var veldig tøff, men samtidig litt forstyrrende.

 

Men. Slikt tilside: Me like.

Lenke til kommentar

Dette synes jeg var bra Carny. Fin (og skarp) kontrast mellom grønt og blått. Dette blir også forsterket av at røyken kun synes i det grønne lyset (de to lyskasterne sto vel på forskjellig sted). Fint komponert også. Ser ikke så mye som burde vært gjort annerledes uten at det blir et helt annet bilde.

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer :)

 

Det er riktig at lyset kan være noe forstyrrende, men selv synes jeg det (og røyken) bidrar positivt til bildet.

Det blå lyset kommer nedenfra og litt lenger bak enn det grønne -som kommer ovenfra.

Og som J@cob sa, så kan lys under konserter være ufattelig irriterende, hehe :)

 

Nouvelle Vague er fransk og spiller cover i bassanova-stil.

Jeg likte konserten veldig godt og ble positivt overrasket, både av musikerne og musikken. Riktig nok cover, men med en særegen vri.

Lenke til kommentar

Dette merkelige coverlåtbandet er noe for seg selv, men jeg har ikke hørt dem enda. Jeg tipper de har stor underholdningsverdi mtp repertoaret deres.

 

Bildet synes jeg ikke er helt vellykket. Det er en lyssetting du kunne utnyttet bedre, for nå ser det nesten ut som en feil. Det er ikke ille, men det stemmer liksom ikke helt for meg.

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer :)

 

Jeg ser ikke helt hva du sikter til PM. Jeg har nok begrenset mengde kunnskap om lys og hvordan det virker.

Tenker du på det utbrente partiet på halsen/hakepartiet?

Jeg vurderte å croppe bildet slik at skillet mellom blått og grønt ble loddrett, men jeg syns det tok bort en del av det som er spennende med motivet; vinkelen på armen hans.

 

Og husk på, dette er bare ett av mine skritt videre mot målet; å kunne kalle meg selv en fotograf. Jeg fikk meg kameraet i Juli, tross alt :)

Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt hva du sikter til PM. Jeg har nok begrenset mengde kunnskap om lys og hvordan det virker.

Tenker du på det utbrente partiet på halsen/hakepartiet?

Du bør kjenne meg bedre enn som det, i og med at jeg ikke er den som synes perfeksjon er en dyd. Jeg bare synes ikke at den rare delingen av lyset i farger fungerer. Det er et skille som sikkert kunne vært utnyttet på en annen måte, men her virker det litt som om du har blitt låst i en posisjon som har hindret deg fra å utnytte det. Det er jo også mulig at det er slik det henger sammen, men resultatet blir det samme. Jeg synes bare at lyssettingen ikke fungerte optimalt for meg i dette bildet.

Lenke til kommentar

Og det siste er som k skriver mye bedre enn det første utsnittet, så her var det nok du som foretok et feil valg i etterbehandlingen, som brakte bildet ut av ballanse. Hvorfor du valgte det utsnittet isteden for å legge det ut ucroppet er litt merkelig i mine øyne. Av og til kan det å rasjonalisere et bilde ned til tredjepartsregelen ødeleggende for helheten. Så jeg tror nok ikke det bare har med smak og behag å gjøre, for bildet er slettes ikke så verst i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

hehe...takker, begge to :)

Jeg syns det ble litt for mye ingenting/luft u-croppa, men kanskje jeg trenger å la bildene modnes mer før jeg legger dem ut for kritikk.

 

Nok en gang, takk!

 

Bildet ble tatt 04.09.08

EXIF: ISO 800, Blender 2.8, lukker ~1/60, (Sigma)105mm f/2.8 (hvis jeg husker alt riktig, vel å merke)

 

God helg...nå må jeg skynde meg avgårde for å ta flere bilder....

Har meldt meg inn i fotogjengen på Folken, hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...