Gå til innhold

Kjøp av laptop i england?


Anbefalte innlegg

Kjæresten min har flyttet til england, men så har skole pc'n hennes blitt ødelagt å hun har ingen mulighet til å reparere den.

 

Er det noen som vet om noen engelske sider hvor det er mulig å bestille pc fra?

Hadde vært fint om dere kunne hjulpet meg med å finne en til henne også.

Hun trenger en enkel og grei pc til skole bruk, mest fokus på prosessor og minne mener jeg siden hun ikke skal spille eller trenger stor harddisk plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dårlig med æøå i utlandet (knappene vil mangle på tastaturet). Skal hun bruke den til norsk (msn, forum og sånt) er det bedre å kjøpe i Norge (Du får sende den over eller ta den med deg når du drar på besøk).

 

Alternativet er å koble opp et norsk eksternt tastatur til den engelske lappis'en, men det er jo krøkkete å dra med seg rundt.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Ja, det går fint å endre dette i både windows og mac. Ulempen er såklart at du ikke vil ha æøå på knappene + noen andre forskjeller. Går å leve med dersom hun trenger pc raskt.

 

Jeg vet ikke hvilke nettbutikker hun kan gå til for å finne gode tilbud lik det som finnes her i Norge. ( fant ingen når jeg var i Irland for 2 år siden).

 

amazon.co.uk kan kanskje være et alternativ?

 

Ellers er eneste forskjellen på strøm mellom Norge og Englands selve pluggen i veggen og det er ikke noe problem å finne små reiseoverganger til dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Mangler det ikke en tast ? Hadde en amerikansk laptop for noen år sia og da var det en tast for lite, du fikk æøå, men det var noen spesialtegn (^¨~) som ikke var mulige å taste.

 

Setter du norsk tegnsett på engelsk tastatur stermmer nesten ingen av spesialtgnene (<>§!"#¤%&/()=?) sitter nesten alle på andre plasser (enn hva som er tegnet på tastaturet).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Kjæresten min har flyttet til england, men så har skole pc'n hennes blitt ødelagt å hun har ingen mulighet til å reparere den.

 

Er det noen som vet om noen engelske sider hvor det er mulig å bestille pc fra?

Hadde vært fint om dere kunne hjulpet meg med å finne en til henne også.

Hun trenger en enkel og grei pc til skole bruk, mest fokus på prosessor og minne mener jeg siden hun ikke skal spille eller trenger stor harddisk plass.

 

Rockdirect.co.uk, bra utvalg, god support, norsk tastatur på flere av modellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...