Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hela datan ødelagd? överhettning


Anbefalte innlegg

Har vattenkylning som kyler cpu, gpu och nordbrygga.

 

Igår så har tydligen min dotter busat med min viftekontroll. Stängt av alla viftar.

 

Kan tillägga att jag har klockat ( 4ghz på min E8400 )

Datan stod på inatt ( utan vifter då ) och idag när jag kom hem från jobb, pang!!

Lukta bränd bäver i hela rummet. ( skedde när jag drog igång ett spel )

 

fråga: får psu jobba hårdare om det blir överhettning ? Hoppas att det är den

misstänker att det är cpu ( om inte mer ) som tagit kvällen.

 

När jag startar nu så går psu igång, kör igång 3 sek å dör sen.

 

mina specs :

 

Asus p5b deluxe

E8400

8800gts

tagan 530w

:thumbdown: + :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff da. Det hørtes ikke bra ut nei. Foreslår at du forsøker å finne ut hvor den brentlukta kommer fra.

 

Hvis du er heldig nå, så er det strømforsyninga som har tatt kvelden. Er det skjermkort eller prosessoren som har tatt kvelden så er det desverre en viss sjanse for at andre komponenter - spesielt hovedkort - er dratt med.

 

I ditt tilfelle hvor flere komponenter kan være gåen samtidig kan det være vanskelig å finne feilen pga hver enkelt komponent må testes opp mot en maskin som du vet funker. Og der ligger nemlig en del av problemet - du kan nesten like godt kjøpe ny maskin, iallefall innmaten (hk, cpu, ram og gpu). For så å oppdage at det kun var strømforsyninga som var gåen, hehe. Nei men fra spøk til pc - prøv med en annen strømforsyning først. Husk at denne trenger konstant avkjøling så det er ikke helt usansynlig at det er den som er gåen - særlig når alle viftene er slått av.

Eller står vifta til strømforsyninga utenom viftestyringen?

Lenke til kommentar
Har vattenkylning som kyler cpu, gpu och nordbrygga.

 

Igår så har tydligen min dotter busat med min viftekontroll. Stängt av alla viftar.

 

Kan tillägga att jag har klockat ( 4ghz på min E8400 )

Datan stod på inatt ( utan vifter då ) och idag när jag kom hem från jobb, pang!!

 

Barnesikring... Men jeg forstår ikke helt. Hvilke vifter har hun skrudd av? Vannkjølinga? Om det siste så kan det hørest ut som om det er CPU eller GPU. Men du sa det hadde skjedd da du startet et spill i dag?

Lenke til kommentar

Ja den står för sig själv. Men tyckte det lukta lite bränt ur psu. Ska testa å tjuvkoppla den å se om den kör ok.

 

Kan man se på cpu om den tatt kvällen ?

 

3 st vifter till 2 st radiatorer, som drar ut den varma luften. Pumpen var igång.

Skedde efter 5 min med Operation Flashpoint ( cpu hungrigt spel )

 

Får väl börja med skjermkort. Se om jag har nått gammalt liggandes.

 

Men gillar inte den där brända lukten. Rädd för att den e mer grejer som rykit.

Endret av stalrock
Lenke til kommentar

ok.. tack alla för svaren.

 

Får låna en maskin av en kompis imorrn, så jag kan testa lite. Ska bygga bunker runt datan, så inte mitt barn kommer till nästa gång. Eller alarm vid hör temp.

 

Men.. skulle inte va dumt med lite ny hardware heller :yes: Om jag hade cash, vilket jag inte har :ermm:

Lenke til kommentar
ok.. tack alla för svaren.

 

Får låna en maskin av en kompis imorrn, så jag kan testa lite. Ska bygga bunker runt datan, så inte mitt barn kommer till nästa gång. Eller alarm vid hör temp.

 

Men.. skulle inte va dumt med lite ny hardware heller :yes: Om jag hade cash, vilket jag inte har :ermm:

 

Kom tilbake med hva du fant :) Interessant å høre hva som evt. tok kvelden...

Lenke til kommentar
Det var huvudkortet som var ödedlagt. Förmodligen för jag kört 1.75 V på nordbrygga ( vattenkylt då). Men inte säker på vad som kan ha hänt.

 

Phuu! för att det inte var mer grejer som brann upp. :D

 

Blev ett Asus P5Q deluxe

 

:D Ikke å forakte et nytt HK... Men kanskje du nå har barnesikret vannkjølinga ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...