Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lyse med delt IP adresse?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg opplever stadig vekk at jeg er banna fra forskjellige steder uten å ha gjort noe som helst. Den siste tiden har jeg spilt mye wc3 og jeg blir IP banna hver eneste gang jeg spiller, det er snakk om 2 ukers ip bann. Har snakkt med blizzard i over en måned nå, og de prøver også å finne ut hva problemet er. Men de kan ikke se grunnen til hvorfor du ble bannet eller hvor lenge du har blitt bannet.

 

Jeg har ikke brutt noen av reglene, noe som jeg vet fordi jeg har prøvd alt som går ann å prøve, + jeg spiller ofte hos kompiser(bruker laptop) og opplever aldri at jeg blir bannet der.

 

Har ringt Lyse, 2 ganger faktiskt for å dobbelsjekke. De er ikke helt sikkre så de ender opp med å si nei med engang. Men alikevell så høres de veldig usikkre ut.

 

Jeg bruker en hjemmesentral den er grå og av merket Telsey(skal hvistnokk være gammel. Grunnen til at jeg spør om dette er fordi jeg har blitt fortalt at det er mulig at jeg deler min ip adresse med andre folk.

 

Det jeg lurer på er om andre har opplevd noe av det samme?

Jeg har hatt 5: IP bans og alle har vært på 2uker. Så det blir ikke mye spilling hjemme.

 

 

Håper noen kan hjelpe.

 

Mvh. Sealine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettet vårt er beskyttet med WEP, pluss jeg sjekker ofte bare for sikkerhetens skyld hvem som er koblet opp og hvem som ikke er på ruter egenskapene.

 

Kan ikke skjønne at jeg blir IP-bannet når jeg ikke gjør noe som helst.

 

Men det du sier er altså at det er umulig at jeg går gjennom et NAT nettverk?

 

Med andre ord at andre også har samme IP adresse som meg? Har opplevd at det står at jeg er på LAN med folk som jeg ikke er når jeg spiller Warcraft 3. Men det kan selvfølgelig være bugg for alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at det er umulig, bare usannsynlig. Det må du nesten spørre Lyse om.

 

WEP anser jeg som dårlig sikring. Bruk WPA/WPA2 om du kan, hvis ikke bør du aktivere MAC-filtrering i tillegg. Eventuelt sette regler for internettilgang per PC og nekte alle andre.

 

Burde ikke 128bit wep key holde? Pluss jeg kan jo se inne der hvis noen andre er koblet opp til ruteren kan jeg ikke det? Passordet er jo fullt av tall og bokstaver, er jo umulig å klekke det.

 

Lyse sier nei til spørsmålet mitt, men de virker veldig usikkre når jeg spør og de svarer.

 

Hva mener du med om jeg har fast ip? Jeg har en IP hele tiden. Kan ikke bytte med mindre jeg bestiller fast ip adresse.

Lenke til kommentar

Tror du sier noe veldig interresant der, har fortiden sjekkt hvor mange pcer som er kobla til ruteren, føler ikke helt det stemmer, finner en eller to pcer som ikke skal være der og som ikke har noe navn. Vi har veldig mange pcer vi bruker og som vi ikke bruker, så jeg har ikke alltid kontroll når jeg er hjemme. Men hva burde jeg gjøre da? Hva annet enn WEP kan jeg ha? Trodde det var vanskelig å komme igjennom WEP, dessuten så har vi egentlig bare gamle naboer, nå vet jeg ikke hvor langt den trådløse ruteren rekker, men jeg vet den er ny og ganske bra. Så igjen? Hva burde jeg gjøre?

 

Edit: Ipen min: 213.167.96.195 fra lyse

Endret av -sealiNe-
Lenke til kommentar

Med å bruke litt moderator-magic så ser eg at det er mange poster som kommer frå den offisielle ipen din (eg kan sjå den), i tillegg ein god del registeringer.

Dette tyder på at i offisielle ipadresse er delt mellom fleire kunder. Antallet poster og brukere tyder på at det ikkje berre eit par lysekunder men ein god del som ligger bak den ipen.

Så IP-ban er nok lett å dra på seg når ein plass mellom 10-100 kunder er på den ipen.

Går eg heilt tilbake til 2001 så finn eg faktisk at ein av moderatorene registerte seg frå den ipen. (snakk om borti 2000 brukerregisteringer i databasen frå din ip)

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Med å bruke litt moderator-magic så ser eg at det er mange poster som kommer frå den offisielle ipen din (eg kan sjå den), i tillegg ein god del registeringer.

Dette tyder på at i offisielle ipadresse er delt mellom fleire kunder. Antallet poster og brukere tyder på at det ikkje berre eit par lysekunder men ein god del som ligger bak den ipen.

Så IP-ban er nok lett å dra på seg når ein plass mellom 10-100 kunder er på den ipen.

Går eg heilt tilbake til 2001 så finn eg faktisk at ein av moderatorene registerte seg frå den ipen. (snakk om borti 2000 brukerregisteringer i databasen frå din ip)

 

Seriøst tuller du med meg? Men hvorfor sier Lyse at jeg ikke deler IP-en min med noen da?

 

De aner jo ikke hva de snakker om. Hvordan klarte du å finne ut hvem andre som har IP-en min?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...