Gå til innhold

Hvilken gaming laptop ville du valgt?


daheri

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en gaming-laptop og jeg skal kjøpe den fra en norsk nettbutikk eller i en vanlig norsk butikk. Alienware, rock etc.. er da ikke aktuelt (med mindre de finnes i norske butikker)

 

I den forbindelse lurer jeg på hvilken som er den beste med tanke på ytelse. Størrelse, vekt, batteritid og støy er ikke et tema.

Så langt jeg kan se er det disse jeg har å velge i?

- Dells XPS 1730

- Toshiba Satellite P300

- HP Pavilion HDX9490

 

Er det flere alternativer enn disse? Og hvilke av disse er de råeste?

 

På forhånd takk for svar!

Endret av daheri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal altså ikke brukes annet enn på hybel, så det er ikke noe stort poeng å ha en superlett laptop. Men den må være lett nok til å kunne taes med som håndbagasje på fly. Mindre vekt er bonus, men ikke hovedpri.

 

Så forresten også på asus g71v. En noe rimligere variant som også kan være et alternativ.

Lenke til kommentar

Heisann! Anbefaler deg å se på en av multicoms 3 gamer pcer! de kan du skreddersy etter egne behov!

 

15" = http://www.multicom.no/SystemConfigurator....8;c:100561;fl:0

 

17" = http://www.multicom.no/SystemConfigurator....8;c:100560;fl:0

 

17" = http://www.multicom.no/SystemConfigurator....1;c:100560;fl:0

 

De er alle råe gamer pcer.

Endret av JegHarMangeRareSpørsmålJeg
Lenke til kommentar

Jeg har en kunshan m570+ med t9600 2,8 ghz 6 mb cache

geforce go 8800M gtx 512 ddr3, 4 gb ddr3 ram, 200 gb hd 7200rpm, intel turbo memory (vista) 2 gb. Den er helt rå til spill. ble ca 17K

For tislvarende specs hos dell må du legge på flere lapper i prisen, dernest får du ikke et enkelt 8800gtx kort, men kun i SLI, som egentlig bare er dyrt og VARMT, uten at ytelsen blir så sykt mye bedre. Knus på med nyeste 9800 gtx kortet i en multicom maskin. det er mitt heteste tips. Dernest er m570+ kun 4 kg og har en meget god kjøleløsning med kraftige vifter. Disse bråker mye på maks, men du kan skru de ned med både fn +1, eller kjøre maskina på silent mode hvis du er på skolen. D900 blir en god del større, men er helt klart en spennende mulighet med desktop komponenter. Har en kamerat som knuste på med quad prosessor. Går som et svin, men blir jo litt varm:P

Lenke til kommentar
Heisann! Anbefaler deg å se på en av multicoms 3 gamer pcer! de kan du skreddersy etter egne behov!

 

15" = http://www.multicom.no/SystemConfigurator....8;c:100561;fl:0

 

17" = http://www.multicom.no/SystemConfigurator....8;c:100560;fl:0

 

17" = http://www.multicom.no/SystemConfigurator....1;c:100560;fl:0

 

De er alle råe gamer pcer.

Den nederste 17"-en du linker til virker for stor (og stygg). Den første 17"-eren derimot så meget bra ut!

 

15" blir vel litt lite om dataen skal fungerer som en slags stasjonær PC på en hybel.

 

Konfigurer den første 17"-eren så tenker jeg du blir fornøyd!! :)

Lenke til kommentar

Takk for alle tips!

 

Jeg er ikke så gira på to 8800GTX i SLI som koster flesk hos dell.

Derfor tipper jeg det må bli en av de andre maskinene istedet.

 

Så langt jeg kan se står valget mellom:

Toshiba X300- detaljer - 21.495,-

Asus G71V - detaljer - 15.295,-

Kunshan M860 15' - fullspekket 8800GTX, T9600- 20.079,-

Kunshan M570 17' - fullspekket bortsett fra cpu m/T9600 - 21.667,-

 

Selv er jeg litt i tvil. Hva ville dere valgt? X300 har ikke blueray-spiller, men et rått grafikkkort med 1gig minne.

Asusen er ganske rimlig, men har noe dårligere cpu.

Kunshanene virker veldig bra, men jeg er litt skeptisk til hvordan slike "hjemmesnekra" maskiner er med tanke på byggekvalitet, driverstøtte og varmeutvikling.

Lenke til kommentar
Takk for alle tips!

 

Jeg er ikke så gira på to 8800GTX i SLI som koster flesk hos dell.

Derfor tipper jeg det må bli en av de andre maskinene istedet.

 

Så langt jeg kan se står valget mellom:

Toshiba X300- detaljer - 21.495,-

Asus G71V - detaljer - 15.295,-

Kunshan M860 15' - fullspekket 8800GTX, T9600- 20.079,-

Kunshan M570 17' - fullspekket bortsett fra cpu m/T9600 - 21.667,-

 

Selv er jeg litt i tvil. Hva ville dere valgt? X300 har ikke blueray-spiller, men et rått grafikkkort med 1gig minne.

Asusen er ganske rimlig, men har noe dårligere cpu.

Kunshanene virker veldig bra, men jeg er litt skeptisk til hvordan slike "hjemmesnekra" maskiner er med tanke på byggekvalitet, driverstøtte og varmeutvikling.

 

Litt erfaringsbasert innspill. 8800 SLI er jeg helt enig med deg i at ikke smaker noe som helst. Hadde 1730 og da snakker man kokvarmt og frustrende, både med driver og kompabilitet/ytelse i spill.

 

M860 er en liten plasthaug som kommer til å bli veldig, veldig varm. 9800 serien er kraftige saker som trenger rundt 75 watt strømtilgang. Meningsløst i en 15 tommer. M570 er på en måte det "beste" alternativet da den har det beste skjermkortet som nå er tilgjengelig, men lider av a) støy b) driverproblemer) c) en enkelt harddisk. Det siste er ganske håpløst.

 

X300 til den prisen en vits. Toshiba for to år siden og jeg hadde sagt go go go. Men kvaliteten er virkelig på vei nedover, i tillegg, glossy taster som er forferdelig, et design du virkelig ikke vil noen skal se og tvilsom support. Alternativt, du får X300 med 9700 GTS kortet (perfekt valg egentlig mtp ytelse/pris) til 12.000 kr på Elkjøp, men, alt har et minus her i verden, 1440x900 skjermoppløsning noe som er tåpelig på en 17 tommer.

 

Jeg har landet på G71. Skjerkortet er vel egentlig frustrende svakt, men samtidig skal spill som COD4 kunne kjøre greit og da holder det egentlig for min del, jeg er ikke hardcore gamer. To harddisker, nydelig skjerm, flott design og forhåpentligvis ASUS kvalitet som skal være god som gull. Feedback så langt sier at G50 er en kremmaskin og det er jo bare en forminsket utgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...