Gå til innhold

Mer plass på Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

– Vi jobber med en lagringsløsning, og denne er spesielt viktig i Amerika, da våre kunder bruker Wii-poeng på Virtual Console og Wiiware, sier Fils-Aime til bladet.

 

 

Åja. Det gjør vi jo ikke her, så da kan det egentlig være. Lurer på når Nintendo skal innse hvor mislykket denne konsollen lagringsløsningen er. Salgstallene hjelper dem jo ikke i så måte i alle fall. :|

Lenke til kommentar
– Vi jobber med en lagringsløsning, og denne er spesielt viktig i Amerika, da våre kunder bruker Wii-poeng på Virtual Console og Wiiware, sier Fils-Aime til bladet.

 

Lurer veldig på hva Nintendo har imot Europa. Helt siden NES-dagene har Europa blitt nedprioritert til de grader av selskapet, og det er ikke uvanlig at de største titlene forsinkes i mangfoldige måneder eller uteblir fullstandig. (Senest Smash Bros Brawl og Paper Mario)

 

Husker godt hvor lykkelig jeg var da Final Fantasy ble lansert til PlayStation.

Lenke til kommentar

Nintendo er og blir Nintendo, et rart selskap.

 

Fra dag 1 har folk sagt at det blir for lite med de innebygde 512 Mb. Nintendo snudde det døve øret til. Folk fortsatte å klage.

 

Nå kommer de, nesten 2 år etter lansering, og sier at "hei hopp min kar vi trenger mer plass" men de nekter fremdles å innse at den mest realistiske måten er å få fingeren ut av pengesekken, bruke noen millioner på å utvikle en firmware oppdatering og gjøre det mulig å bruke FAT32 formaterte eksterne HDDer via USB porten.

 

Hva i svarte er problemet?

Lenke til kommentar
Nintendo er og blir Nintendo, et rart selskap.

 

Fra dag 1 har folk sagt at det blir for lite med de innebygde 512 Mb. Nintendo snudde det døve øret til. Folk fortsatte å klage.

 

Nå kommer de, nesten 2 år etter lansering, og sier at "hei hopp min kar vi trenger mer plass" men de nekter fremdles å innse at den mest realistiske måten er å få fingeren ut av pengesekken, bruke noen millioner på å utvikle en firmware oppdatering og gjøre det mulig å bruke FAT32 formaterte eksterne HDDer via USB porten.

 

Hva i svarte er problemet?

 

Har du noen gang forsøkt å kopiere data fra Wii internal memory til et SD kort ? Det går sinnsykt treigt, akkurat som download fra Wii Shop Channel... Basert på den trege kopieringshastigheten til minnekort, har jeg ingen tro på at det vil fungere nevneverdig bra å spille direkte fra et.

Lenke til kommentar
Der mista du meg alaruz, minnekort? Jeg snakker om en ekstern HDD koblet til USB porten, skulle vel ha nok overførings hastighet i pluggen til at det skulle fungere.

 

Du snakker USB jeg snakker Minnekort (wii har minnekortleser). Det har blitt spekulert på hvorvidt det enten skulle tillates for bruk av USB sticks, eller åpnet for muligheter av å laste spill direkte fra Memory card.

Lenke til kommentar

Var som et barn på juleaften selv da jeg fikk maskinen, lastet ned masse fra Virtual Console. Men så ble blockene mer eller mindre helt brukt opp. Etter å ha konstantert at det ikke var mulig å fikse, installerte jeg like så godt Homebrew. Her brukes et SD kort til all lagring, og du kan lasse ned emulatorer til det meste. Så lastet jeg ned .rom filer til de spillene jeg hadde kjøpt på virtual console, og vips så funker alt veldig bra, og jeg kan spille Wii-spill uten å bekymre meg for om det er plass til neste save..

 

Må også sies at emulatorene du laster ned via homebrew er MYE bedre enn det makkverket nintendo bruker selv. Mange flere muligheter, bedre grafikk/lyd (filtre o.l.) og mulighet for savestates, og ikke minst mulighet for å spille gamle spill som IKKE finnes på Virtual Console (Lastet ned Faxanadu til NES :)). Så vidt jeg forsto på siden jeg lastet ned fra blir en god del gamle spill (ikke mario, zelda o.l. seff) sett på som abandone ware, så jeg har ikke dårlig samvittighet :)

Lenke til kommentar
Var som et barn på juleaften selv da jeg fikk maskinen, lastet ned masse fra Virtual Console. Men så ble blockene mer eller mindre helt brukt opp. Etter å ha konstantert at det ikke var mulig å fikse, installerte jeg like så godt Homebrew. Her brukes et SD kort til all lagring, og du kan lasse ned emulatorer til det meste. Så lastet jeg ned .rom filer til de spillene jeg hadde kjøpt på virtual console, og vips så funker alt veldig bra, og jeg kan spille Wii-spill uten å bekymre meg for om det er plass til neste save..

 

Må også sies at emulatorene du laster ned via homebrew er MYE bedre enn det makkverket nintendo bruker selv. Mange flere muligheter, bedre grafikk/lyd (filtre o.l.) og mulighet for savestates, og ikke minst mulighet for å spille gamle spill som IKKE finnes på Virtual Console (Lastet ned Faxanadu til NES :)). Så vidt jeg forsto på siden jeg lastet ned fra blir en god del gamle spill (ikke mario, zelda o.l. seff) sett på som abandone ware, så jeg har ikke dårlig samvittighet :)

 

Venter fortsatt utålmodig på StarFox/StarWing og Super Mario All Stars til SNES. Og i Desember kommer MegaMan.. Sitter nå med underkant av 600 blocks, og laster ned relativt skjelden. Men tror ikke jeg har plass til all verden på 600 blocks.

Lenke til kommentar
Herregud, kommer ikke løsningen til Europa? Har vært Nintendo fan siden jeg var liten, men nå er det nesten så jeg ikke gidder å kjøpe den neste konsollen deres. Dette blir bare for dumt.

 

Det står at dette er spesiellt viktig for Amerika. Står INGEN steder i artikkelen at dette kommer KUN til Amerika. Å lese hele artikkelen er en fin ting :)

 

PS! Dette gjelder ikke bare deg, men til alle de andre "OMFG, KUN AMERIKA"-klagerne :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...