Gå til innhold

Feil på vifta


Assassins

Anbefalte innlegg

Har en PS3 som jeg har hatt i ca ett halvt år. Etter jeg fikk meg GTA4 ved releasen har vifta i PS3`n begynnt å bråke noe jævlig. Trodde det kunne ha en sammenheng med at det var veldig varmt på den tiden, men dette har bare fortsatt. Selv når jeg spiller av en film, skrur plutselig vifta seg opp på fullt i noen minutter.

 

Har med jevne mellomrom støvsugd luftehullene i maskina, så er nok ikke der problemet ligger.

 

Lite keen på å sende den inn på service i mange uker nå, så tips om hva jeg kan gjøre blir motatt med stor takk. (tenker i retning om det er noe system gjenopprettning etc som kan fungere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bråker som i 100% trottle eller feil i kulelager o.l?

 

ikke noe ulyd i vifta, men går på maks hastighet.

 

Da er det noe softwarefeil.

 

 

Er nok der greia ligger ja, men er det noe jeg kan gjøre noe med selv (ala systemgjennopretting) eller er det bare til å belage seg på flere uker uten PS3?

Lenke til kommentar
Er det 40 eller 60gb?

Om det er 40gb ka du jo prøve å slå av knappen på PS3-en og holde inne den knappen du tar ut platene med, mens du slår på knappen igjen.

Da skyter viften MAX fart i 10-15sek og det har funket for noen ;)

 

Edit: Knappen bak på PS3-en ja.

 

Mener du selve strømbryteren på baksiden? eller den man må hilden inne noen sekunder for å skru av konsollen? Er 40 GB versjonen jeg har ja.

Lenke til kommentar
Er det 40 eller 60gb?

Om det er 40gb ka du jo prøve å slå av knappen på PS3-en og holde inne den knappen du tar ut platene med, mens du slår på knappen igjen.

Da skyter viften MAX fart i 10-15sek og det har funket for noen ;)

 

Edit: Knappen bak på PS3-en ja.

 

Mener du selve strømbryteren på baksiden? eller den man må hilden inne noen sekunder for å skru av konsollen? Er 40 GB versjonen jeg har ja.

 

Han mener nok ikke strømbryteren. Men Sony har gått ut og sagt at dette kan være skadelig for konsollen, bare slik at du vet det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...