Gå til innhold

Vidergående, slutte? Trenger Hjelp =/


DanielBS

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sitter her å lurer på hva jeg skal gjøre. Om jeg skal slutte på 1VGS Naturbruk, eller fortsette?

I fjord tok jeg et friår, men i år starta jeg på Naturbruk, noe som jeg egentlig ikke hadde lyst til.

i en halvt år i mitt friår ville jeg bli.. You know it! Bonde.

Men et par uker før skolen starta ville jeg ikke lenger gå den linja, heller ikke gå skoleåret.

 

Men jeg slengte meg med får å se hvordan det var, artig å mye partisk er det, men jeg lærer bare om ting jeg ikke bryr meg om, å heller ikke kommer til å trenge, å neste år skal jeg i Militæret.

Etter det blir det VGS Maritime vil jeg tro.

 

Eneste jeg lurer på er, Burde jeg gjøre dette ene året ferdig? Eller skal jeg hoppe av dette året ''også''?

Jeg har ikke lyst å gå dette året. Å vil mer enn gjærne sleppe å dille bort et helt år på en linje jeg ikke bryr meg om.

Jobbe å tjene litt penger vil jeg heller gjøre enn det her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må du ikke gå elektro eller TIP vg1 for å komme inn på maritime? isåfall kan du iallefall bruke dette året til å gjøre fellesfagene ferdig.

 

broren min begynte på maritime, han slutta etter noen uker, ettersom det er lønnsomt for bedriften å ha lærlinger var det vist veldig enkelt å få lærlingeplass. men etter når man får fagbrev var det vist ekstremt vanskelig å få jobb, som er grunnen til at han slutta.

Endret av datastol
Lenke til kommentar

La oss si da, at jeg ikke tok Maritime, men en annen linje.

Siden jeg har jo tross alt 2 år å tenke over det hvis jeg hopper av dette året.

 

Så jobber jeg i år, militæret neste år, så får vi se hvilken linje jeg velger da, om jeg i det hele tatt går vidergående (Noe jeg har tenkt til da).

 

Men Jeg synes Naturbruk ikke er noe får meg, alt dem driver med er ting jeg ikke vil komme til å trenge fremover i livet. Joa, sikkert noe, men hva er vitsen å bare gå 1 år på en linje, får å så gjøre noe helt annet neste året.

Lenke til kommentar
Du kan søke Fiske og fangst etter å ha gått Naturbruk, og då kan du bli fiskar.

 

Jeg vet det, men skal i militæret neste år, å det har jeg bestemt meg får. Fiske Og Fangst er heller ikke på denne skolen.

 

Kan dere bare si hva dere ville gjort?

 

Hoppe av å jobbe til jeg drar i militæret.

Eller gå 1 år på Naturbruk å kanskje få dårlige karakterer på grunn av at jeg ikke bryr meg om fagene?

 

Alt vi lærer bryr jeg meg ikke om, å vil heller ikke ha bruk får fremover.

Lenke til kommentar

dersom du ikke trur du kommer til å trives og du har muligheten til å få en jobb så er det vel ingen grunn til å fortsette

men skaff deg en jobb FØR du slutter med mindre du er sikker på at du kommer til å få deg jobb

 

jeg begynte på ikt, men sluttet etter 2 mnd, men klarte ikke å få meg jobb så ente med at jeg gikk arbeidsløs i 2 mnd, det er IKKE til å anbefale

 

å ta seg et friår hvor du jobber og tenker litt er ikke dumt og ikke spesielt uvanlig (er mange som gjør det)

Lenke til kommentar

Da kommer jeg til å hoppe av så fort som mulig.

 

Fikk Bærbar skole pc i dag, å muttern har desverre allerede kjøpt alle bøkene.

Tror dere det går bra å levere alt tilbake uten store problemer?

Vil ikke at over 4-6 tusen blir bortkasta over noe jeg ikke trenger.

Selge dem kommer ikke på tale, siden neste år får alle bøker gratis uansett.

 

1 uke før jeg starta nevnte jeg det til familien, at jeg ikke ville gå linja.

Fattern å Muttern er så stressa når det gjeller skole, så de på en måte ''Pusher'' meg til å fortsette, å dem blir meget skuffet over at jeg vil slutte allerede.

 

Så har noen en ide om hvordan jeg kan si det, men alikevel få dem til å forstå å ikke bli så sur?

Lenke til kommentar
må du ikke gå elektro eller TIP vg1 for å komme inn på maritime? isåfall kan du iallefall bruke dette året til å gjøre fellesfagene ferdig.

 

broren min begynte på maritime, han slutta etter noen uker, ettersom det er lønnsomt for bedriften å ha lærlinger var det vist veldig enkelt å få lærlingeplass. men etter når man får fagbrev var det vist ekstremt vanskelig å få jobb, som er grunnen til at han slutta.

Da tar man fagskole eller maritim høyskole. Det er maritim avdeling på høyskolen jeg går på, og det er ingen på skolen som er så attraktive som de. De får kastet jobbtilbud over seg, og mange får et fett stipend siste året, mener jeg å ha lest. Det er iallfall stor mangel på sjøfolk med høy utdannelse.

 

Ved å ta fagbrev og så 2 år teknisk fagskole får man formelt sett samme utdannelse som 3 år høyskole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...