Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fiber fra Telenor


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det kom i går en kar fra Telenor på døra og hadde med seg et tilbud jeg "ikke kunne si nei til"... Tilbudet var å få dekket graving av fiberkabel til huset, og rabatterte tilkoblings- og abonnementsavgifter. Passet dårlig for meg å ta standpunkt der og da, så ba om å få info-brosjyre eller tilsvarende, så jeg i ro og mak kunne se på det senere. Men neida, det hadde han ikke. Han ville ha mitt svar der og da!!! Hva i all verden - karen hadde masse info, som for de fleste er helt gresk, men høres flott ut. Fiber er jo framtiden, det vet alle. Men å gi et tilbud om å binde seg til Telenor, som skal kunne gi internett, telefoni og TV-kanaler uten å kunne gi engang noen dager til å bestemme seg synes jeg virker direkte uproft!!! Prisen for TV-pakkene hadde han heller ikke, da de ikke var ferdig utarbeidet enda... Blir litt sånn "kjøp nå, så skal vi se hva du kan få". Jeg ble egentlig litt provosert over fremgangsmåten! Han ba meg signere nå, så skulle det komme informasjonsbrosjyrer i posten senere! (Jeg signerte ikke... Han skulle komme tilbake en dag eller to senere)

 

OK, det var en ganske sur fremstilling, men innholdet er korrekt. Poenget for meg er at det frister naturlig nok med å få lagt gratis fiber inn til huset, mtp fremtidig behov. Pr i dag er jeg godt fornøyd med NextGenTel, Telio og parabol som totalt dekker mine behov i massevis.

 

Spørsmålet jeg stiller er derfor om jeg burde gå med på dette tilbudet "jeg ikke kan si nei til!"

 

Det andre spørsmålet er om det er andre som har mer kjennskap til hva som egentlig ligger i fiber avtalen fra Telenor?

 

Stingray

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er faktisk framgangs måten til Telenor div steder i landet, hvor de ønsker og starte dette pilotprosjektet sitt.

 

Har hørt ifra flere at salgs konsulentene som kommer på døren, har masse informasjon, men lite om ingen ting skriftlig. Dette virker for meg svært amatør messig, siden dette er en såpass stor aktør på markede ifra før.

 

Stingray73: Hvor er det du hører til i landet forresten?

Lenke til kommentar

nPulz; Jeg bor i Rygge/Moss...

 

Men er det noen her som har fått tilsvarende tilbud, og fått den informasjonen det blir sagt skal komme i ettertid? Heller mot å takke ja i utgangspunktet, bare for å få info for deretter bestemme meg. Fiber hadde vært godt det mtp fremtiden, men er egentlig glad for at jeg ENDELIG har klart å kvitte meg med alt av Telenor...

 

Er det forresten noen som vet om andre aktører som kan komme på banen med fiber i Østfold?

Lenke til kommentar

Telenor har ikke fått TV-pakken helt klar så det kan han ikke selge deg, dog så hadde jeg takket ja til fiber neste uansett så lenge prisen er OK.

ADSL har ingen fremtid, det at Telenor nå kaster seg på fiber og offentlig innrømmer at de ikke forsto hvor markedet gikk hen og at deres ensidige satsning på xDSl i de siste årene var en tabbe sier jo alt.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Jeg vil nok takke ja til tilbud om fiber nesten uansett dersom prisen er OK.

Fikk mamma og pappa til å takke ja til fiber hjem til dem i går, men dette var ikke Telenor men Tafjord Mimer.

 

Prisen var litt over 2000 kroner og da må man grave grøft inn til huset selv.

Samt 399 for 10/10 i måneden 20/20 tror jeg var 100 kr mer og 50/50 tror jeg var i underkant av 1000 lappen.

 

"Vi" takket nei til IP telefon og TV. Men dette kan vi jo bestill senere uten større inngrep.

Lenke til kommentar

Dem var på døra mi igjen, og valgte å skrive på dette "bestillingsskjemaet". Skal ærlig innrømme at jeg er skeptisk til dette, men ønsker primært å få fiberen lagt og dermed være klar for fremtidens muligheter...

 

Skal visstnok få info i posten om en uke eller to, og skal prøve å huske å legge ut denne her for eventuelle som lurer...

Lenke til kommentar

Håper det, for føler meg litt usikker på hva dette kommer til å medføre...

 

Ingen ville kjøpt en bil uten å få med seg brosjyrer, lest og undersøkt litt. Er jo greit å vite hva slags utstyr som følger med, valgmuligheter og ikke minst hva slags ekstrautstyr man kan få. Nå er ikke dette i samme prisklasse som et bilkjøp, men prinsippet er i samme bane; føler jeg har kjøpt noe som jeg i etterkant skal vite hva egentlig er! :)

 

Uff, hva har jeg gjort - nå som jeg endelig hadde kvittet med alle forbindelser til Telenor!!! :D

Lenke til kommentar

De solgte deg noe utenfor normalt salgssted. det vil vanligvis tilsi angrefrist.

Så lenge de ikke har noen utgifter ang. spesialtilpassing av vare til deg (i.e. graving) så skulle jeg ikke se noe i veien for å trekke seg. men du må nok gjøre det før graving er iverksatt, eller evt. betale for gravingen selv om det allerede er gjort :)

Lenke til kommentar

Stingray: Jeg har signert på samme tilbudet... Sikkert samme selger som var hos meg, for han var helt på jordet... Nå har jeg egentlig mine tvil om at vi får fiber. Det må være endel interesse for det og selgeren sa at det måtte være rundt 30 - 40 % av husene i området som måtte være interessert. Også dårlig som den selgeren var så tviler jeg på at han klarer å få med så mange.

Lenke til kommentar

Heysan, bor på Rygge selv. (Rygge Haveby) Var hos besteforeldrene mine rett borti gata her da to fra Telenor banket på døra. De sa at det skulle legges fiber i nabolaget og lurte på om det var av interesse. Jeg sendte de videre og meldte fra om at vi hadde det vi trengte (hos besteforeldrene mine) da de egentlig ikke hadde noe vettugt av info å komme med utover at det omhandlet TV, telefon og internett.. Kunne godt tenkt meg fiber til nettbruk hjemme (100m unna huset til besteforeldrene), angrer litt på at jeg ikke stilte flere spørsmål. Skal ringe Telenor i morra og høre hva tilbudet egentlig går ut på.

Lenke til kommentar

Godt å se at angrefrist er sannsynligvis tilstede.

 

Foreløpig ikke fått noe info, og det er skremmende lite info om dette på nettet også. Ville egentlig trodd at om dette er noe Telenor virkelig vil, ville de slått dette større opp. Men på deres hjemmesider er det i praksis null info, og googler du så kommer det kun nesten 1 år gamle artikler om at Telenor skal satse på fiber.

 

Begynner å tro at dette er et halvhjertet forsøk hvor de selv "håper" på at ikke nok interessenter melder seg på for å fortsette å melke ADSL-kua. Samtidig kan de hevde at folket ikke er modent for fiber enda... Mulig jeg er paranoid, men... :)

 

Som nevnt over her, selgeren var helt håpløs. Og om et selskap virkelig ønsker selge noe, så sørger de vel for at kjøperne skal bli fristet, og ikke minst få nødvendig info? Vel, jeg venter i spenning på å se om det dukker opp noe fornuftig i posten. Skal legge det ut så snart jeg får det.

 

Forresten; -Teddy-

Ringte du og fikk noe mer info eller?

Endret av Stingray73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...