Gå til innhold

Integreringspolitikk, skille undervisning ?


Anbefalte innlegg

Så fort vi er kritiske til hvordan norge forandres negativt av invandring, kommer rasismepolitiet.

Bare når det faktisk er rasisme. Dagens "innvandringskritiske" er ikke som gårsdagens reinhekla rasister, men mekanismene er de samme. Først var det jødene, så var det de svarte og nå er det muslimene. Mekanismene som fører til dette er akkurat de samme, men dagens rasister har funnet ut at det er mer legitimt å kritisere religion enn å slenge dritt etter svarte og arabere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er gjerne en av de som er mest kritisk til rasisme-kortet, men her er det riktig å dra det frem. Det går ikke an å diskutere slike emner på forumet her uten at folk som Peter Lynch får ødelagt et hvert desperat forsøk på konstruktiv debatt.

 

Gud hvor vi trenger dedikerte moderatorer i denne delen av forumet... Dette blir bare flaut.

Lenke til kommentar
Bare når det faktisk er rasisme. Dagens "innvandringskritiske" er ikke som gårsdagens reinhekla rasister, men mekanismene er de samme. Først var det jødene, så var det de svarte og nå er det muslimene. Mekanismene som fører til dette er akkurat de samme, men dagens rasister har funnet ut at det er mer legitimt å kritisere religion enn å slenge dritt etter svarte og arabere.

Her er du på tynn is. Jeg ser på meg selv som innvandringskritisk, og jeg er særs kritisk til hvordan islam blir praktisert i mange deler av verden. Jeg vil ha meg frabedt at bedrevitere som deg skjærer meg under samme kam som med Vigrid-pakk.

Lenke til kommentar

Vi har hatt jente- og gutteklasser i svømmeing. Vi har ikke det i gym, men jentene har lavere kriterier enn guttene. Det er greit at muslimer vil bosette seg i Norge, men ikke at de skal viske ut den norske kulturen. I kommunen jeg bor i er det mange innvandrere fra både øst og vest. Det funker bra, bortsett fra at det er noen balkanere som grupperer seg i gjenger og truer alle som kaster et blikk mot dem.

Slik særbehandling som egne klasser for muslimer kommer bare til å bidra til immigrantenes okkupasjon av landet vårt.

Lenke til kommentar

Skal forsøke desperat å rette dette inn på et mer pendlet spor.

 

I Norge har vi veldig mange kulturer som går rundt oss. Ikke bare muslimer men og andre religioner er med i denne statestikken med islam som den største gruppen. Men i Norge er det da den kristene religionen som er det landet nærmest er bygget på. Vi har kirker og en tilnærmet kristen ideologi som er gjennomført i det norske samfunnet.

 

Så har man da grupper med mennesker som ankommer vårt land, noen fra krigshandlete land som søker fred, noen fra øst europeiske land som søker jobb. Mange kulturer klæsjer sammen og mange har sin tro. Det har jeg ikke noe imot, la dem ha den tro de vil ha. Men i det offentlige som ved f.eks skoler, sykehus, politi etc, dvs offentlige etater, synes jeg at det er det norske samfunnet som skal regjere. Man lærer jo om demokrati og hva flertallet sier er det folket vil ha, så hvorfor skal vi bli styrt av en minoritetsgruppe av ekstremister?

 

For jeg drar ikke inne flertallet av dem med innvandrer bakgrunner, som jeg har sagt før, det er veldig mange av dem som er utrolige hyggelige mennesker som man kan snakke med og som mange ganger er mer interesert i at samtalen skal foregå på norsk fremfor engelsk. Dette er faktisk en majoritetsgruppe man ikke hører mye om, det er den lille minoritetsgruppen som nærmest styrer det felles synet av innvandrerne, noe som i og for seg er feil.

 

Men hvorfor skal denne lille minoritetsgruppen få bestemme hvordan det skal se ut i Norge, på norske offentlige etater? Hvorfor skal de bestemme at det skal gjørs forskjell på jenter og gutter? Og ikke minst, hvorfor blir man kalt rasist eller får slengt i trynet at man har rasistiske tanker når man tenker på at disse ikke skal få ture frem som de vil?

 

Den minoritetsgruppen som setter seg ned og dikterer er den gruppen man må ha fokus på, for ikke bare ødelegger de for oss som er født og oppvokst i landet men og den gruppen av invandrere som integerer seg i samfunnet og ønsker å bli en del av det samfunnet. Det generelle synet på invandrere blir derfor skjevstyrt og totalt feil, vi ser på dem med forakt og ergelse, ikke som medmennsker. Vi lar vårt syn indirekte bli styrt av denne samme minoritetsgruppen som setter seg ned og dikterer hvordan vi skal gjøre vårt.

 

Den norske skolen, som da har vært et eksempel her, har vært i kraftig forfall i flere år nå. Selv da jeg gikk på skolen for nå 10 år siden, var skolebygget under kraftig forfall, og lite har blitt gjort. Det er kanskje ikke rart at man har dårlig råd når man bruker penger på en minoritetsgruppe som nekter å integrere seg, dette går faktisk ut over både de norske skole elevene og de elevene med utenlandsk bakgrunn. Heller si som det er "Dette er tilbudet deres" og la den norske skolen forbli slik den er uten noe spesial behandling for noen, alle er likestilt. Majoritetsgruppen ser ikke ut til å ha det problemet så da er det mindretallet som har problemet og i alle fall i min demokratiske hverdag har jeg lært at mindretallet må følge etter flertallet.

Lenke til kommentar
Bare når det faktisk er rasisme. Dagens "innvandringskritiske" er ikke som gårsdagens reinhekla rasister, men mekanismene er de samme. Først var det jødene, så var det de svarte og nå er det muslimene. Mekanismene som fører til dette er akkurat de samme, men dagens rasister har funnet ut at det er mer legitimt å kritisere religion enn å slenge dritt etter svarte og arabere.

Her er du på tynn is. Jeg ser på meg selv som innvandringskritisk, og jeg er særs kritisk til hvordan islam blir praktisert i mange deler av verden. Jeg vil ha meg frabedt at bedrevitere som deg skjærer meg under samme kam som med Vigrid-pakk.

 

Da må du si meg den prinsippielle forskjellen på Vigrid og islam da.

Lenke til kommentar

Forskjellen er at alle vigrid medlemmer har vist en ekstremistisk holdning ovenfor de som de regner som "uren". Men ikke alle muslimene har vist en slik ekstremistisk holdning.

 

Hva klassifiserer du som "en ekte muslim"?

 

Islam legger ikke opp til hat av minoritetsgrupper og andre religiøse grupper, det gjør vigrid og ny-nazismen. Der har du forskjellen.

Lenke til kommentar

Se filmen hos Youtube

Dette er svar på hva Morgan Freeman mener om «black history month» og hvordan han ønsker å bli kvitt rasisme, det er holdningene jeg fokuserer på og er grunnen til jeg linket til videoen. Enkelte former integrering burde ikke kalles integrering, men segreasjon. Å skille undervisningen sier ikke noe annet enn «Du er ikke som de andre barna. Du er ikke norsk, du hører ikke til der, og du skal ikke blande deg».

Lenke til kommentar
Da må du si meg den prinsippielle forskjellen på Vigrid og islam da.

Alle i vigrid er fanatikere. Alle i islam er ikke fanatikere. Så enkelt er det.

 

Alle ekte muslimer er fanatikere jo, i likhet med alle Vigridere.

 

Dessuten kan du ikke dømme alle vigridere hvis du ikke kan dømme alle muslimer.

 

Det er fristende å tro du bare er ute etter å provosere, for folk som virkelig tror på det du sier burde ikke være i stand til å bruke en PC... Ser du virkelig ikke forskjellen på en liten gjeng nynazister og en verdensreligion?

Lenke til kommentar
Enkelte former integrering burde ikke kalles integrering, men segreasjon. Å skille undervisningen sier ikke noe annet enn «Du er ikke som de andre barna. Du er ikke norsk, du hører ikke til der, og du skal ikke blande deg».

 

Det går vel mer ut på å skille guttet og jenter uavhengig av etnisk bakrgunn slik jeg har forstått artikellen. Fordi noen muslimske foreldre ikke syntes det er riktig at gutter omgåes jenter. Det de egentlig sier er "gutter er ikke som jenter" og det er det som er så galt med dette. At vi i norge som lever etter et likestillingsprinsipp mellom kjønnene skal la oss diktere av noen som mener det motsatte. Man skulle tro at vår integrerings politikk burde fokusere på de innvandrerne fra samfunn der kvinner er underlegen menn, ettersom likestilling mellom kjønn er et vitkig prinispp i det norske samfunn.

 

Enig med Bear i at relgionsfrihet til å tro hva du vil er også et viktig prinsipp i det norske samfunn, men fremmed tro og relgion bør ikke påvirke den offentlige sektor slik som det har gjort her.

 

En anen ting som kan være greit å presisere, det er selvfølgelig ikke alle muslimer som har slike holdninger, jeg prøver å huske å skrive "noen" hver gang jeg debaterer ettersom det finnes flere innvandrere, muslimer og andre som lar seg integrere helt fint, og at tilfeller som debatten omhandler sikkert er et fåtall. Det er generaliseringer at alle muslimer er terrorister/fanatikere på lik linje med at alle innvandrer kritiske er rasister. Ingen av de er korrekte, slik som de aller fleste generaliseringer. Men selv om det i så tilfelle er et fåtall, så er det en alvorlig sak når fremmed tro som ikke samsvarer med norske prinsipper får diktere vår offentlige sektor.

Lenke til kommentar
så er det en alvorlig sak når fremmed tro som ikke samsvarer med norske prinsipper får diktere vår offentlige sektor.

 

Her en jeg enig med deg, men ikke så mye pga at det er "fremmed" som at jeg syns det er skummelt at religion overhodet skal få diktere hvordan skolesystemet vårt skal fungere.

Lenke til kommentar
Først var det jødene, så var det de svarte og nå er det muslimene.

Først var det jødene, men dem er det ikke mange av, de er nærmest usynlige i det norske samfunn. Negerne er langt mer synlige og mangfoldige, men muslimene (som gjelder alle mulige folk) er en så stor gruppe at de snart ikke lenger er noen minoritet.

 

Du finner ikke kosherkjøtt på Rema1000, men du finner halalkjøtt. På lik måte finner du ikke "negerkjøtt" (eller kjøtt for negere, hehe). Muslimene har regler og lover som gjelder for seg og de kan ikke bryte dem. Derfor må tar de meg seg mest mulig av gamle vaner og skikker hit. Noe positivt? Mye negativt!

 

Jeg blir forbannet når jeg leser slike ting på vg.

 

PS: Det er ikke "typisk" norsk kultur med kjønnsblandet klasse, jeg mener det var slik overalt i den norske skole for kanskje 50 år siden. Da var det hverken negere eller muslimer her. Allikevel er kjønnsblandet klasse noe av det som er friheten vår sammen med mye annet. En slik frihet finnes ikke i Islam.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Forskjellen er at alle vigrid medlemmer har vist en ekstremistisk holdning ovenfor de som de regner som "uren". Men ikke alle muslimene har vist en slik ekstremistisk holdning.

 

Hva klassifiserer du som "en ekte muslim"?

 

Islam legger ikke opp til hat av minoritetsgrupper og andre religiøse grupper, det gjør vigrid og ny-nazismen. Der har du forskjellen.

Jeg krever bevis for at alle Vigridere er rasister og hater jøder og andre etniske grupper! Man kan ikke si at alle Vigridere er rasister! Da blir du like rasistisk selv.

 

Dessuten sier koranen klart og tydelig av ikke-muslimer må betale mere skatt for beskyttelse og det er greit å drepe ikke-muslimer fordi da kommer du til paradise.

 

Muhammed selv drepte jo jøder i dagens Medina. Sier du at oppfinneren av islam ikke sier noe om islam?

 

Dessuten er man ikke ekte muslim hvis man ikke hater ikke-muslimer og støtter drap på ikke-muslimer.

 

'

 

Har fortsatt ikke hørt noen si forskjellen på Vigrid og islam her inne.

Lenke til kommentar
Da må du si meg den prinsippielle forskjellen på Vigrid og islam da.

Alle i vigrid er fanatikere. Alle i islam er ikke fanatikere. Så enkelt er det.

 

Alle ekte muslimer er fanatikere jo, i likhet med alle Vigridere.

 

Dessuten kan du ikke dømme alle vigridere hvis du ikke kan dømme alle muslimer.

 

Det er fristende å tro du bare er ute etter å provosere, for folk som virkelig tror på det du sier burde ikke være i stand til å bruke en PC... Ser du virkelig ikke forskjellen på en liten gjeng nynazister og en verdensreligion?

 

Vigrid er også en verdensreligion akkurat som islam.

 

Du må huske på at Vigridere tror at Hitler var en profet og at Odin er en gud. Ikke så forskjellig ifra islam med andre ord.

 

Å kalle alle Vigridere nazister blir bare helt galt og stein rasistiskt imot en etnisk gruppe.

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, det er STOR forskjell mellom Vigrid og Islam. Mens muslimer daglig dreper, lemlester, kutter og syr i fitte og penis til nyfødte unger, steiner, pisker og voldtar så gjør ikke vigrider noen vondt. Det var èn forskjell. En annen forskjell er at Vigrid har mange guder og er av Europeisk opprinnelse så er Islam asiatisk. Mye annet å gripe fatt i her, hvis det skulle være interessant...

Lenke til kommentar
Vigrid er også en verdensreligion akkurat som islam.

 

Du må huske på at Vigridere tror at Hitler var en profet og at Odin er en gud. Ikke så forskjellig ifra islam med andre ord.

 

Å kalle alle Vigridere nazister blir bare helt galt og stein rasistiskt imot en etnisk gruppe.

 

Mer og mer overbevist om at du er troll.

Lenke til kommentar
Vigrid er også en verdensreligion akkurat som islam.

 

Du må huske på at Vigridere tror at Hitler var en profet og at Odin er en gud. Ikke så forskjellig ifra islam med andre ord.

 

Å kalle alle Vigridere nazister blir bare helt galt og stein rasistiskt imot en etnisk gruppe.

 

Mer og mer overbevist om at du er troll.

Det er du som er et troll da du ikke klarer å motbevise eller bevise noe som helst.

 

Vennligst si forskjellen på vigrid og islam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...