Gå til innhold

Hovedkort som funker med Radeon 9700


fa2001

Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter snart et halvt års (!) eksperimentering med drivere og bios- settings og versjoner innser jeg endelig at Radeon 9700 Pro og Asus A7V8X bare går ikke. Skal selge j*vern og kjøpe et nytt hk.

Vet noen om et hk som funker PERFEKT med Radeon 9700 Pro, og AMD CPU med 333MHz FSB (DDR). Må ha Serial ATA! Gode erfaringer med nForce basert?

 

Takk for alle forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Etter snart et halvt års (!) eksperimentering med drivere og bios- settings og versjoner innser jeg endelig at Radeon 9700 Pro og Asus A7V8X bare går ikke. Skal selge j*vern og kjøpe et nytt hk.

Vet noen om et hk som funker PERFEKT med Radeon 9700 Pro, og AMD CPU med 333MHz FSB (DDR). Må ha Serial ATA! Gode erfaringer med nForce basert?

 

Takk for alle forslag!

Jeg har ASUS A7N8X den fungerer fint. Tror du må ha Deluxe modellen for serial ATA.

Lenke til kommentar

Ja jeg har prøvd Auto, 1.8 og 1.7. Prøver 1.6 nå og sjekker 1.5 hvis det ikke går (jeg har en slags beta-bios så kanskje problemet med volten er "fikset" der slik at jeg får dobbelt virkning:). Jeg har et ganske lite og stappa case så jeg skal prøve å kjøre med døren åpen også i tilfelle den blir overheata.

Skal også prøve å finne ut litt mer om AGP Drive strength før jeg gir helt opp.

Lenke til kommentar

Sjekk hvilken revisjon du har av r9700pro

Jeg hadde masse trøbbel med r9700pro og a7n8x deluxe.

Jeg fikk byttet det i et rev 3.0 og nå funker det helt fint.

Sjekk de siste 2 tallene på p/n koden på kortet som er på en hvit klistrelapp på oppsiden av kortet , de angir hvilken revisjon du har (11 betyr rev 1.1 osv)

Jeg hadde rev. 1.1, det fins som jeg vet rev 1.1 , 1.2 , 1.3 og 3.0

Send inn kortet der du kjøpte det vist det er revisjon 1.1, du har krav på og få byttet det. :woot:

Lenke til kommentar
Hei

 

Etter snart et halvt års (!) eksperimentering med drivere og bios- settings og versjoner innser jeg endelig at Radeon 9700 Pro og Asus A7V8X bare går ikke. Skal selge j*vern og kjøpe et nytt hk.

Vet noen om et hk som funker PERFEKT med Radeon 9700 Pro, og AMD CPU med 333MHz FSB (DDR). Må ha Serial ATA! Gode erfaringer med nForce basert?

 

Takk for alle forslag!

 

Ta en titt på denne siden hos Rage3D.com. Bare å velge seg hvilket merke ditt hovedkort er, og så kan du se hvilke som har problemer, og hvilke som ikke har problemer med Radeon 9700.

 

Mvh.

Magnus Lie

Lenke til kommentar

Det er mulig at 1.6 volt fikset kortet, ellers så bare virker det utrolig lenge med denne settingen. Jeg tror de 2 siste tallene på P/N var 57 (?) og de to første var 10.

Skal prøve cs i Open GL nå for å se om det går dårligere (jeg kan ikke leve med et hovedkort som klikker i opengl selv om jeg kan bruke direct 3d:)

 

Edit: Siste sifre på s/n er 13!!

Lenke til kommentar

Det jeg har hørt er at non-pro ikke har de samme problemene. Anyway, jeg har A7V8X og Hercules 9700 pro. Hadde problemer med henging i spill og 3d-apps. Oppgraderte BIOSen til nyeste beta og oppjusterte AGP-volt til 1,8 og det går så det suser.

 

Du har vel også prøvd å kjøre på 4x AGP hvis du har prøvd det meste.

Radeon-kortene er tydeligvis meget kresen på hovedkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...