littbrun Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Har kjøpt meg en ny Nokia 6500 Classic, men har et spm jeg lurer på. Når jeg mottar SMS, så står det at meldingen er sendt en time før den er. Fikk en melding 18.51 feks, så står det at den er sendt 17.51. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette, og evt hvorfor det skjer? Takknemlig for svar!
cyclo Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Er meldingen mottatt fra utlandet? Tidspunktet i meldingen er tidspunktet meldingen ble sendt fra første SMSC ikke tidspunkt mottatt på telefonen (i alle fall på Nokia telefoner)
littbrun Skrevet 29. august 2008 Forfatter Skrevet 29. august 2008 Er meldingen mottatt fra utlandet? Tidspunktet i meldingen er tidspunktet meldingen ble sendt fra første SMSC ikke tidspunkt mottatt på telefonen (i alle fall på Nokia telefoner) Nei, mottatt fra Norge. Jeg prøvde også og sende en melding til meg selv fra min egen mobil, med samme resultat. Kan dette ha noe med sommer/vintertid å gjøre kanskje?
cyclo Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Har du Tele2? Om jeg ikke husker feil så var dette noe Tele2 kunder opplevde for en stund siden.
Antonov Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Er meldingen mottatt fra utlandet? Tidspunktet i meldingen er tidspunktet meldingen ble sendt fra første SMSC ikke tidspunkt mottatt på telefonen (i alle fall på Nokia telefoner) Nei, mottatt fra Norge. Jeg prøvde også og sende en melding til meg selv fra min egen mobil, med samme resultat. Kan dette ha noe med sommer/vintertid å gjøre kanskje? Opplevde det samme med mine Nokia 6131 og N73. Nå husker jeg ikke hvordan det var på 6131, så jeg går etter N73's oppsett: trykk på innstillinger, dato og tid, under tidssone må det stå GMT +2 Oslo. Deretter still klokka. Håper det var til hjelp.
littbrun Skrevet 29. august 2008 Forfatter Skrevet 29. august 2008 (endret) Takk, nå fant jeg ut av det! Måtte sette på GMT +1 og så sette på sommertid +1 ! Takk for hjelpen! Endret 29. august 2008 av littbrun
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå