Gå til innhold

Bygge hjemmekino rundt B&W DM603S3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Hvis jeg skulle forsøke å bygge et 5.1 hjemmekinoanlegg rundt ett par DM603 S3, hvilke komponenter ville dere ha lagt til? Da tenker jeg først og fremst receiver/forsterker og lyd-/bildekilde, ettersom det nok er best å finne noen matchende B&W høyttalere.

 

Takker for svar! :thumbup:

 

Recievere ligger det mye av brukt. Har selv yamaha RX V1700 (HDMI 1,2a). Støtter ikke HD lyd direkte, men hvis spileren kan sende lyden over MPCM/LPCM så får du HD lyden. Gjør dette selv, funker bra. (PS3 har muligheten til dette). Til de høyttalerne du har så må du nok ha noe rundt 10k nytt (så lite som halvparten brukt), da B&W trenger mye guffe. Kan eventuelt ha en svakere reciever med effektforsterker.

Av recievere bør du se etter følgende merker: Onkyo (går for å gi mye effekt), Yamaha (mye kraft, bra kinolyd), Denon (pass på, er ofte svakere enn sine konkurrenter, men har bra lyd), H/K er vel sikkert også greit. Har ikke lest no særlig om disse.

 

Da ville jeg gått for B&W 686 (eventuelt 685 som er litt større) til bakhøyttalere. TIl senter ville jeg kjøpt HTM61 eller HTM62 som er litt større (6,5")

 

Hvis du finner brukte B&W 600 (har disse selv, er veldig fornøyd)/601/602 kjøp det som bakhøyttalere. TIl senter B&W LCR60 (5" mellomtone, har denne og er veldig fornøyd) eventuelt LCR600 (6,5").

 

Det lønner seg å holde seg til et merke, men når det gjelder sub er ikke dette såå viktig.

Ikke kjøp nytt, leit litt på www.avforum.no (trykk på avtorget). Sparer mye penger.

Sub til 3-4k kjøp XTZ 12" fra www.surround.no. Skal du legge mer i det se etter SVS brukt (filmsub) eller andre.

 

Og hvis du skal selge 603ene dine kjøper jeg de=P

Endret av espkul
Lenke til kommentar

jeg har 603s3 foran, 601s3 bak og den minste senteren. Vil absoulut anbefale å gå for den største senteren.

 

Av elektronikk kan jeg på det varmeste anbefale Arcam. Nydelig match til B&W! :p

Jeg har en Arcam AVR 200 parra med ein DVD79 diva. kjøpte begge brukt for rett rundt 8k.

Endret av kule-ku
Lenke til kommentar

Hei.

 

Takk for alle svar! :grin:

 

Skal se hva jeg finner ut! Skal komme tilbake og si hva jeg valgte når/hvis den tid kommer!

Vanskelig dette...

 

edit:

Og hvis du skal selge 603ene dine kjøper jeg de=P

 

Jeg har ikke kjøpt dem enda, så det blir vanskelig. Tenkte å være forberedt på hvilke komponenter jeg skal kjøpe i tillegg.

Endret av TheParlourStrode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...